Citat:
Ursprungligen postat av
BiHSve
Vem hade kunnat tro det för ett antal år sedan

Frågan är kanske vad han har i lön, men det blir säkert bra. Det känns som Everton blir en lite mer lämplig nivå för en åldrande Eto'o.
Citat:
Ursprungligen postat av
TKD_1337
Knappt en säsong av fantastisk fotboll gjorde att priset för di Maria ökade rejält. Det är helt rätt att sälja då. Jag hoppas i alla fall det går bra för honom i United.

Ja, det är ett ordentligt överpris måste jag säga. För den sortens pengar (strax under 70 miljoner pund) förväntar man sig ju att få ungefär Luiz Suarez, eller Gareth Bale. Sedan är det säkert en alldeles utmärkt värvning spelmässigt och United var förstås desperata, men det känns onekligen som en bra affär för Real Madrid. Med det sagt blir det förstås kul att se honom i PL.
Man får ju säga att Real har gjort bra affärer på sistone, med Özil, Higuain, Di Maria o.s.v. Visst de köper dyrt, men det är ju unga spelare i regel. En sådan som James, Isco eller t.om. Toni Kroos kan man behålla några år och kränga av sedan för stora pengar, och inte gå back en krona - samtidigt som man höjer laget och säljer tröjor under tiden. Det är inga spelare man kommer förlora pengar på. Jag undrar uppriktigt talat om inte en spelare som Bale (även om han kostade kopiösa summor) ändå är undervärderad med tanke på hans ålder vid köptillfället.