2014-08-26, 17:43
Medlem
soffsitss avatar
Benatia klar för Bayern
https://twitter.com/FCBayern/status/504290781759553536
2014-08-26, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Här kommer skadorna. Business as usual för Arsenal, alltså.

Som jag förstått det så är Alexis lite skadebenägen generellt. Får hoppas att han håller ihop, samt att Walcott håller sig skadefri en hel säsong. Men det blir väl som vanligt.

Om inte Wenger tar in en ny striker nu, så är det nåt fel på karln.

Jag är helt övertygad om att han inte tar in någon anfallare. Du tror inte att han redan hade gjort det om han inte hade varit helt övertygad att hans nuvarande alternativ kan spela där? Om inte Campbell, Alexis eller Sanogo duger som anfallare då är det ju redan ett brutalt uselt beslut att bara ha Giroud då han alltid löper risken att åka på en skada.

Du får nog ta och förbereda dig på att se Sanogo spela lite mer än vad han bör göra.

EDIT: Om en anfallare i världsklass helt plötsligt blir tillgänglig på marknaden då tror jag nog att han slår till. Han har ju trots allt försökt att uppgradera på den positionen tidigare men problemet är ju att det i nuläget inte finns någon som håller den klassen.
Senast redigerad av dickpUmp 2014-08-26 kl. 18:26.
2014-08-26, 18:39
Medlem
callons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Jag är helt övertygad om att han inte tar in någon anfallare. Du tror inte att han redan hade gjort det om han inte hade varit helt övertygad att hans nuvarande alternativ kan spela där? Om inte Campbell, Alexis eller Sanogo duger som anfallare då är det ju redan ett brutalt uselt beslut att bara ha Giroud då han alltid löper risken att åka på en skada.

Du får nog ta och förbereda dig på att se Sanogo spela lite mer än vad han bör göra.

EDIT: Om en anfallare i världsklass helt plötsligt blir tillgänglig på marknaden då tror jag nog att han slår till. Han har ju trots allt försökt att uppgradera på den positionen tidigare men problemet är ju att det i nuläget inte finns någon som håller den klassen.

Både Falcao och Cavani är någorlunda tillgängliga.
2014-08-26, 18:42
Medlem
devilzeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av callon
Både Falcao och Cavani är någorlunda tillgängliga.
Falcao -> Real -> Benzema -> Arsenal?
Inte hängt med riktigt i sommar så vet inte hur troligt detta är.
2014-08-26, 19:36
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutgerus
Han skulle till United innan United valde Rojo som var Rojos önskade affär.

Han valde Heinze och Tevez gamla klubb Man Utd.

Världens mäktigaste klubb senaste 20 åren innan detta året.

3 backslinje håller inte inte för nya holländaren heller.

Tycker dom ska testa rakt 442 system, Rooney-RvP i topp.

Grejen med 4-4-2 är att då får man inte ut det bästa av Mata, han ska varken vara på kanten eller bredvid Herrera, han ska vara framför Herrera. Sen är inte den formationen LvG's stil, han vill egentligen lira 4-3-3, vilket det mycket väl kan bli nu om Di Maria kommer. Synd bara att Rooney kommer hamna ute till vänster då (han är också som bäst centralt) men i en fri roll där han kan söka sig mer inåt kan det ändå bli trevligt.
2014-08-26, 20:03
Medlem
4522s avatar
Bayern gör en hiskeligt bra värvning när man plockar in Benatia. Dels är han en väldigt duktig spelare, men han kommer även passa helt perfekt in i deras system. Han kommer att utvecklas till en titan i det där laget. Läskigt.
2014-08-26, 20:08
Medlem
BREAKING: Angel Di Maria has completed his move to #mufc for a British record fee of £59.7m. #WelcomeDiMaria

https://twitter.com/ManUtd/status/504328718903681024
2014-08-26, 20:22
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Bayern gör en hiskeligt bra värvning när man plockar in Benatia. Dels är han en väldigt duktig spelare, men han kommer även passa helt perfekt in i deras system. Han kommer att utvecklas till en titan i det där laget. Läskigt.

Du som nog har bättre koll, men vad är hans styrkor? Jag har fått för mig att det är det uppstoppande spelet och att han är något av en anti-kontringsspelare som snabbt kan återerövra boll igen eller skapa omställningar.
2014-08-26, 20:23
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Spännande som fan och jag ser verkligen fram emot hans ankomst.
2014-08-26, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jdahl
BREAKING: Angel Di Maria has completed his move to #mufc for a British record fee of £59.7m. #WelcomeDiMaria

https://twitter.com/ManUtd/status/504328718903681024

Nja, det prislappen hamnade väl på 66,8 M pund? enligt Marca, som ändå har väldigt bra info om Real så hamnade prislappen på 84 M euro (75 M euro + 9 M euro i bonusar). Rätt så bra deal får man ändå säga. Men jag är ändå bitter över att Real dumpade honom för James.

Benatia även klar för Bayern. Sanslöst jävla bra lag de har.
2014-08-26, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Nja, det prislappen hamnade väl på 66,8 M pund? enligt Marca, som ändå har väldigt bra info om Real så hamnade prislappen på 84 M euro (75 M euro + 9 M euro i bonusar). Rätt så bra deal får man ändå säga. Men jag är ändå bitter över att Real dumpade honom för James.

Benatia även klar för Bayern. Sanslöst jävla bra lag de har.
Det är £59.7m+7m bonusar skulle jag tro.
2014-08-26, 20:31
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Du som nog har bättre koll, men vad är hans styrkor? Jag har fått för mig att det är det uppstoppande spelet och att han är något av en anti-kontringsspelare som snabbt kan återerövra boll igen eller skapa omställningar.

Det är nog lättare att räkna upp hans svagheter. För mig är Benatia en komplett försvarsspelare: stark, lugn, bra i huvudspelet, vinner ofta närkampsduellerna, hänger med bra i löpdueller och är dessutom bekväm med bollen. Ibland kan han stöta bort sig och plocka på sig ett eller två onödiga gula kort men det väger lätt i jämförelse med styrkorna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in