2013-10-05, 19:23
Medlem
Bara Glads avatar
En obehaglig person. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är dock, tror det är alla psykopatroller i kombination med hans civila blick som gör det. Verkar gilla rödvin, men vilken kulturperson gör inte det?
Citera
2013-10-06, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Om han var nykter vid tillfället, så var det nytt.
Jag har också sett honom bli pussad på och mer på krogen.

Men berätta gärna mer hur det förlöpte sedan. Gick de tillsammans lugnt från krogen, eller blev han som vanligt ledd ut ensam av vänlig krogpersonal?

De lämnade lugnt tillsammans efter ett eller två glas. Som hon för övrigt betalade.
Citera
2013-11-22, 21:42
Medlem
NeutronStars avatar
Vad hade Örjan dragit i sig innan kvällens Skavlan? Bara sprit? Uppträdde helskumt...
Citera
2013-11-23, 00:14
Medlem
Trakigtaliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Vad hade Örjan dragit i sig innan kvällens Skavlan? Bara sprit? Uppträdde helskumt...
Säg den dramatenskådis som INTE gör det...
Citera
2013-11-23, 00:26
Avslutad
Han verkar vara en ytterst obehaglig person, men det är klart, han är ju skådespelare.
Citera
2014-08-25, 23:03
Medlem
Örjan Rambergs släktförhållanden utreddes i kväll av svt. Hans farfar (?) hade varit gift tre gånger och fått ett barn med varje hustru. Örjan svarade jakande när släktforskaren frågade om han kände igen mönstret...
Citera
2014-08-26, 19:23
Medlem
magpies avatar
Var det inte Örjan som använde jag-mötte-lassie-Josefine som boxboll under tiden de var ett par?
Citera
2014-08-27, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Var det inte Örjan som använde jag-mötte-lassie-Josefine som boxboll under tiden de var ett par?
Stämmer. Han fortsatte även att trakassera och försöka knäcka henne efteråt, när hon anmält. Finns intressanta bandinspelningar på hans tfn-samtal. Mannen verkar fixerad vid grisar om man så säger. Det hjärtat är fullt av pratar munnen.
Citera
2014-08-27, 20:50
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Stämmer. Han fortsatte även att trakassera och försöka knäcka henne efteråt, när hon anmält. Finns intressanta bandinspelningar på hans tfn-samtal. Mannen verkar fixerad vid grisar om man så säger. Det hjärtat är fullt av pratar munnen.
Presentera gärna något från inspelningarna?
Citera
2014-08-27, 23:38
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Örjan Rambergs släktförhållanden utreddes i kväll av svt. Hans farfar (?) hade varit gift tre gånger och fått ett barn med varje hustru. Örjan svarade jakande när släktforskaren frågade om han kände igen mönstret...
Jag såg en del av programmet, kom in kanske halvvägs. En förfader på 1800-talet tvångsförvarades på hospital för "sinnesoro". Vid närmare granskning visade det sig att han hade försökt att slå ihjäl sin hustru.

Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Jo. Det ligger ju i släkten.

Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Hans naturliga vistelsemiljö borde vara något slags institution. Och då menar jag inte Dramaten.
Citera
2014-08-28, 00:16
Medlem
B´stards avatar
Föga förvånande med förfadern som försökt mörda och sedan hamnade i psykvården...

Sen var det så jäkla överdramatiserat att hans förfärder fick sitta 13 dagar i fängelse, summan var ju trots allt relativt stor (går inte att titta på enbart penningvärde, då löner ökat mycket mer än inflationen) summan motsvarade väl flera månadslöner, och för det behövde han bara sitta 13 dagar i fängelse! Förvisso var då för alltid en tjuv i lokalsamhällets ögon - men å andra sidan så kunde han ju bara flytta iväg...
Citera
2015-01-07, 19:56
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie Wilson
Jag hittade det här på ett annat forum. Det ska vara från en artikel i Expressen 2004-06-13.

Jag har läst det där också, det är ju hemskt, men enda källan jag har på internet är den där passagen-forum-texten

Den påstår att den kommer från Expressen - men har kvällstidningar nånsin skrivit detaljerat om misshandelsfall i hemmet med namngivna kändisar? Det låter konstigt att en sån text skulle publicerats 2004.

EDIT: Här var visst texten - men namnen är inte med i den här versionen
http://www.expressen.se/noje/dramatens-varstingar/

Var namnet med i originaltexten, eller har de plockat bort det i efterhand?
Senast redigerad av swimp78 2015-01-07 kl. 20:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in