2013-01-22, 15:38
Medlem
Danneuslingens avatar
Örjan är likadan i varje roll och det är väl inget bra omdöme för en skådis.
Citera
2013-01-22, 17:23
Medlem
Mediemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Han försökte sig som "rocksångare" i Stockholm omkring 1980, på sidan av skådespeleriet. Resultatet var mest löjligt, ungefär som när hans hustru (?) Eva Fröling försökte rocka loss i SVT.
Rocksångare i Sthlm runt 1980. Vet du vad bandet hette/heter?
Ramberg har alltid varit ogift.

Citat:
Ursprungligen postat av Pentium
Han har barn med skådespelerskan Lena Nilsson, förutom med Ewa Fröling och Lena Olin.
Hans barn: 1) Tilde Fröling, född 1980, 2) A. Ramberg (son), född 1986 och 3) G. Ramberg (son), född 1998.

Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Den berömda intervjun med en blåslagen, kurande Örjan Ramberg daterar sig till tidig/mitt 90-tal, skulle jag tippa. Jag postade om den här för länge sedan och blev då kallad lögnare, samt att jag skulle ha blandat ihop Ramberg med Thorsten Flinck. Idioter
Här på Flashback? Vilken tråd då?
Citera
2013-01-22, 18:56
Medlem
örjan vikkade ett tag som sångare i tages.

-66 bildade örjan och några andra gruppen que i gbg (någon koppling till den berömda que club i gbg som var med i tv-serien 'upp till kamp'?).

här en låt om örjan ramberg -balladen om killen del 1:

http://www.youtube.com/watch?v=Ys3_xG4s3F8

nu mera en klassiker.

både del 1 och 2 finns på spotify.
Senast redigerad av meetthefockers 2013-01-22 kl. 19:00.
Citera
2013-01-22, 19:03
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
örjan vikkade ett tag som sångare i tages.

-66 bildade örjan och några andra gruppen que i gbg (någon koppling till den berömda que club i gbg som var med i tv-serien 'upp till kamp'?).

här en låt om örjan ramberg -balladen om killen del 1:

nu mera en klassiker.

både del 1 och 2 finns på spotify.
Mycket rolig låt!

Det är outrett om det verkligen är Örjan Ramberg som sjunger på inspelningen. Det påstås att det egentligen är Göran Lagerberg.
Citera
2013-01-22, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Mycket rolig låt!

Det är outrett om det verkligen är Örjan Ramberg som sjunger på inspelningen. Det påstås att det egentligen är Göran Lagerberg.

ja, men låten ska tydligen handla om örjan.
Senast redigerad av meetthefockers 2013-01-22 kl. 19:23.
Citera
2013-02-03, 03:34
Medlem
Mediemannens avatar
Örjan Ramberg är Gunnel Lindbloms starke man i Ibsens Samhällets stöttepelare

Om knappa två veckor, 15 februari, sätts Ibsens drama med Ramberg i huvudrollen upp på Dramaten.

Dramaten (deras webbplats): Samhällets stöttepelare

Magnus Florin, chefsdramaturg berättar om dramat på Youtube.

Jag tror att det här kommer passa Örjan Ramberg fint.
Citera
2013-02-21, 01:34
Medlem
Läste i boken "Margò" om hur fjollor alltid dragits till den numera sönderopererade boutiqueägaren Margot Fallai, (ack så snygg på 70-talet) och nånstans i mitten nämner hon "unga (ja, jämförelsevis då) göteborgsskådespelare med machokomplex" som brukade lätta sitt hjärta och gråta ut hos denna dam...
Inga namn nämns.
Citera
2013-07-03, 20:51
Medlem
Calapis avatar
Han verkar dra åt det psykopatiska hållet.

Han gör en mycket dålig prestation i Trenter-filmerna. Han gör inget för att dölja sin dialekt och lära sig stockholmska. Vilken amatör!
Citera
2013-09-08, 13:27
Medlem
Såg Örjan Ramberg och expressens nöjesjournalist Ninna Prage på en söderkrog i helgen. Han verkade göra sig till ordentligt medan hon såg något blasé ut men gav honom en snabb puss på kinden vid tillfälle. Är det något nytt?
Citera
2013-10-05, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Mycket rolig låt!

Det har jag också hört, det är Göran Lagerberg som sjunger. Djäkla kul låt förresten. Men texten passar säkert in på Örjan Ramberg.

Citera
2013-10-05, 13:02
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namn.efternamn
Såg Örjan Ramberg och expressens nöjesjournalist Ninna Prage på en söderkrog i helgen. Han verkade göra sig till ordentligt medan hon såg något blasé ut men gav honom en snabb puss på kinden vid tillfälle. Är det något nytt?

Om han var nykter vid tillfället, så var det nytt.
Jag har också sett honom bli pussad på och mer på krogen.

Men berätta gärna mer hur det förlöpte sedan. Gick de tillsammans lugnt från krogen, eller blev han som vanligt ledd ut ensam av vänlig krogpersonal?
Senast redigerad av Rimbert 2013-10-05 kl. 13:05.
Citera
2013-10-05, 17:01
Medlem
blandar alltid ihop honom med cosmo kramer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in