2014-08-26, 13:48
Medlem
SvenskaDiablos avatar
Säsonger är ett ypperligt tillfälle för de tävlingsinriktade att bilda team och försöka åstadkomma så mycket som möjligt i en totalt nollställd ekonomi. Alla har samma förutsättningar. Med andra ord precis det som lockade tillbaka drösvis med spelare i D2
Senast redigerad av SvenskaDiablo 2014-08-26 kl. 13:50.
Citera
2014-08-26, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkmode
Kruzifixxion, du som stor och välkänd HC-spelare, kommer du ta upp kampen i ladders? Kanske kämpa mot Alkaizer osv om #1? (hörde han skulle spela HC) vore kul med en svensk i toppen!
Haha, absolut. Blir en massa ladder för min del. Fastnade något otroligt för Dh på PTR'n och det blir nog min första ladderkaraktär nu på fredag, om inte Wd.
Visste dock inte att Alkaizer tänkte lira HC, men det är nog många som vågar sig på att testa hc nu, - i och med färsk start i seasons. Det blir kul detta med leaderboards.
Citera
2014-08-26, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Haha, absolut. Blir en massa ladder för min del. Fastnade något otroligt för Dh på PTR'n och det blir nog min första ladderkaraktär nu på fredag, om inte Wd.
Visste dock inte att Alkaizer tänkte lira HC, men det är nog många som vågar sig på att testa hc nu, - i och med färsk start i seasons. Det blir kul detta med leaderboards.

Alkaizer sa för någon timme sen på stream att han inte tänker spela D3 alls nu när han spelar PoE. Men han har fastnat för hardcore nu för att han lirat PoE beyond ligan sedan den kom för typ en vecka sedan. "D3 har inget att ge mig längre". Sen hade han lirat ett antal hundra timmar på PTR:en också..
Citera
2014-08-26, 14:30
Medlem
Bulkmodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Alkaizer sa för någon timme sen på stream att han inte tänker spela D3 alls nu när han spelar PoE. Men han har fastnat för hardcore nu för att han lirat PoE beyond ligan sedan den kom för typ en vecka sedan. "D3 har inget att ge mig längre". Sen hade han lirat ett antal hundra timmar på PTR:en också..

Jaså? Ja där ser man, men man vet väl aldrig, kan nog bli att han spontant hoppar in

Någon som har koll på Kripp och Kungen, kommer de spela ladders? har för mig att iaf Kripp sa att han skulle göra det? Då jävlar blir det fart på ladders
Citera
2014-08-26, 14:54
Medlem
Hur länge kommer en "season" vara tror ni? För efter X-antal månader är ju iaf endel maxxade.
Sen om ja börjar om och samlar på mig 200paragon i season, sen när det börjar om kommer dessa paragon läggas till med mina vanlia paragon? tex 400+200= 450 kanske?
Citera
2014-08-26, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malakai
Hur länge kommer en "season" vara tror ni? För efter X-antal månader är ju iaf endel maxxade.
Sen om ja börjar om och samlar på mig 200paragon i season, sen när det börjar om kommer dessa paragon läggas till med mina vanlia paragon? tex 400+200= 450 kanske?

Ingen vet (tror jag) men jag gissar på två månader mer eller mindre. Om jag minns rätt så snackade dom om ''mini-seasons'' till en start iallafall. Men gissar på runt två månader, och i framtiden kanske som en d2 ladder.

Den experience du tjänat kommer att läggas till, som du säger. Om du är t.ex paragon 500 på softcore non seasonal, och tjänar ihop t.ex 200 paragon lvls utav experience på softcore seasonal, så trycks den exp'n in i din softcore career och du är kanske ~ 550, vid säsongsslutet.
Senast redigerad av Kruzifixxion 2014-08-26 kl. 15:18.
Citera
2014-08-26, 15:31
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ingen vet (tror jag) men jag gissar på två månader mer eller mindre. Om jag minns rätt så snackade dom om ''mini-seasons'' till en start iallafall. Men gissar på runt två månader, och i framtiden kanske som en d2 ladder.

Den experience du tjänat kommer att läggas till, som du säger. Om du är t.ex paragon 500 på softcore non seasonal, och tjänar ihop t.ex 200 paragon lvls utav experience på softcore seasonal, så trycks den exp'n in i din softcore career och du är kanske ~ 550, vid säsongsslutet.

Fast här kommer det tragiska.

1-200 = 31,714,440,000 exp.
500-516 = 32,411,520,000 exp.

Alltså skulle man inte ens få 16 para levels.

Edit: Raderade 1-70 eftersom den expen inte går till para. (ifall någon hann läsa )
Citera
2014-08-26, 15:42
Medlem
SvenskaDiablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malakai

Enligt Blizzard kommer den första säsongen att vara lite längre än planerat. Därefter kommer en säsong att vara omkring 3 månader.
Citera
2014-08-26, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fast här kommer det tragiska.

1-200 = 31,714,440,000 exp.
500-516 = 32,411,520,000 exp.

Alltså skulle man inte ens få 16 para levels.

Edit: Raderade 1-70 eftersom den expen inte går till para. (ifall någon hann läsa )

Jo, jag bara slog till med något, orkade inte leta upp värden
Citera
2014-08-26, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaDiablo
Enligt Blizzard kommer den första säsongen att vara lite längre än planerat. Därefter kommer en säsong att vara omkring 3 månader.

Jasså, så den första säsongen kommer att vara längre än 3 månader?
Du råkar inte ha någon länk angående detta? :>
Citera
2014-08-26, 16:13
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Jo, jag bara slog till med något, orkade inte leta upp värden

Hehe jo misstänkte det, jag själv blev bara nyfiken på hur mycket skillnad det är i kostnad per paragon level nu och då.

Blev lite deprimerad, är 493 nu.. vill ju så gärna ha 800, men det är ju en massa miljarder exp bort
Citera
2014-08-26, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Hehe jo misstänkte det, jag själv blev bara nyfiken på hur mycket skillnad det är i kostnad per paragon level nu och då.

Blev lite deprimerad, är 493 nu.. vill ju så gärna ha 800, men det är ju en massa miljarder exp bort

Haha ja, det är galet med exp. Jag gav upp på 674, rifts blev alldeles för tröttsamt.
Men samtidigt så vill man ju ha detdär porträttet
Nya tag i 2.1!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in