Citat:
Ursprungligen postat av
Gurjon
Alltså flertalet av de du nämner är väl klass 1 där man även sitter typ minst 4 år? Hur många år har du totalt suttit?
Och får man fråga för vilken typ av brott?
Hur ser ditt liv ut idag?
De som sitter på kortare straff (under 1-2 år), är de flesta engångs eller åker många av dessa in igen? Har du någon uppfattning om det?
Om jag som en helt vanlig svennebanan, rätt klen men grymt social och lätt för att hitta polare. Skulle jag löpa stor risk för massa stryk och att de kör med mig om jag tex gjorde ett allvarligt brott och fick sitta 4-5 år på hall eller Kumla? Hur ser min prognos ut? 😊 Måste man alltid komma in som ny där och bevisa att man är värd sin plats typ. Ja du förstår säkert.
Med allvarligt brott så menar jag inte våldtäkt, kvinnomisshandel, pedofili och sådant för sånt förstår jag inte accepteras (och det är bra), men om jag typ satt för ekobrott eller narkotika.
Mvh
Du som svennebanan behöver inte bevisa ett skit. Är du chill är alla andra det mot dej med. Det finns nån jävla övertro att folk får skit på kåken vad man än gör. Så är det inte. Sköter du dig själv och inte lägger dig i andras grejer så är du hemma. Du kommer inte behöva bråka en enda gång.
Sen om man vill sköta sig ordentligt håller man sig undan MC-folk. Även fast det är de skönaste folken. Personligt tyckt

. MC-Folk träffar du vanligtvis på på Klass 1or. Men de finns även på 2or som KVV missar.
Men beta tid. Det vill alla långtidare. Mycket sällen en livstidstömd/långare lägger sig i bråk.
Det är det enda dom vill, beta tid...
Alla är vi manniskor. Även på kåken.