2014-08-25, 09:45
Medlem
Utopia.s avatar
Operationen verkar mer omfattande än att endast gå efter Foleys mördare.

http://www.mirror.co.uk/news/world-news/sas-special-forces-forming-hunter-4097083
Citera
2014-08-25, 10:16
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.

http://www.mirror.co.uk/news/world-news/sas-special-forces-forming-hunter-4097083

Hehe ja det där gänget vill man inte ha efter sig.. IS får det snart hett om öronen
Citera
2014-08-25, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.

Synd att man måste gå till artikeln för att få en uppfattning

Citat:
Target: Islamic State gunmen led by Abu Bakr al-Baghdadi

Elite British and US special forces troops are forming a hunter killer unit called Task Force Black – its orders: “Smash the Islamic State.”

The undercover warriors will aim to “cut the head off the snake” by hitting the command structure of the Islamist terror group responsible for a trail of atrocities across Iraq and Syria, reports the Sunday People.

British special forces will work with America’s Delta Force and Seal Team 6. The move sees a rebirth of top secret Task Force Black, which helped defeat al-Qaeda terrorists in Iraq .

A source said: “We need to go into Syria and Iraq and kill as many IS members as we can. You can’t negotiate with these people.

“This is not a war of choice. They are cash rich and have a plentiful *supply of arms. If we don’t go after them, they will soon come after us.
Citera
2014-08-25, 14:33
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
The undercover warriors will aim to “cut the head off the snake” by hitting the command structure of the Islamist terror group responsible for a trail of atrocities across Iraq and Syria, reports the Sunday People.

No pun intended
Citera
2014-08-25, 15:03
Medlem
Videon kan va fake, halshuggningen kan ha ägt rum efter att kamerorna stängdes http://www.smh.com.au/world/video-of-james-foley-beheading-may-have-been-staged-20140825-1082n4.html
Citera
2014-08-25, 17:26
Medlem
Inhalators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Koranen nämner enbart alkohol. Att lagstiftningen är annorlunda i många länder är en annan sak.

Tror du inte IS finansierar sin organisation med handel av bl.a. droger?

Ehm. Du verkar tro att muslimer i allmänhet är såpass bokstavstroende att de inte dricker alkohol?

Vad som står i Koranen spelar ingen större roll ute i det verkliga livet för majoriteten av muslimer. De, precis som kristna, väljer vilka verser de vill tro på och vilka de ger fan i. Lagstiftningarna mot alkohol är också på låtsas, vill en muslim dricka så får han det, på samma sätt som kineser kan få tag i tuggummi i Singapore trots förbud.

Res runt lite i området och se själv
Citera
2014-08-25, 20:31
Medlem
Sheiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Muslimer skyr alkohol - inte droger.

Jag pratar om Islamister inte Mulslimer i allmänhet
Citera
2014-08-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Videon kan va fake, halshuggningen kan ha ägt rum efter att kamerorna stängdes http://www.smh.com.au/world/video-of-james-foley-beheading-may-have-been-staged-20140825-1082n4.html

Det är precis det jag funderat på också. Att det kommer bli svårt att faktiskt knyta den förevisade bödeln till det egentliga mordet.

Jag tror att någon annan, mer härdad eller med högre/lägre rang utfört det egentliga jobbet och att det krävdes en mer västerländskt fostrad aktör för att få fram övriga meddelanden som man ville distribuera med just den här videon.
Citera
2014-08-25, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Hehe ja det där gänget vill man inte ha efter sig.. IS får det snart hett om öronen

Jag läste en tweet av en isis-snubbe som kommenterade att väst nu satsar på att döda enskilda ledande terrorister. Twittraren menade att det var den strategin som gjorde att al Qaida försvagades (och han hoppades förstås att inte samma sak skulle hända med isis).

Vi andra får hoppas på det motsatta.
Citera
2014-08-25, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Transcript:
[a video of Barack Obama explaining his airstrikes against ISIS in Iraq]

(...)

Read more at http://thedailybanter.com/2014/08/breaking-isis-releases-youtube-video-executing-missing-american-journalist-james-foley/#V7oK8wfZJ57Pm35y.99

Jättetack! Skönt att även vi med blod-och-halshuggnings-fobi kan få ta del av budskapet i sin helhet. Rekommenderar detta transcript för alla som har svårt för att se filmen.
Citera
2014-08-25, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Jag läste en tweet av en isis-snubbe som kommenterade att väst nu satsar på att döda enskilda ledande terrorister. Twittraren menade att det var den strategin som gjorde att al Qaida försvagades (och han hoppades förstås att inte samma sak skulle hända med isis).

Vi andra får hoppas på det motsatta.

Det är klart skulle Baghdadi tillfångatas eller dödas skulle ju organisationen försvagas, fr det måste va en stark ledare för att driva en grupp,al queda försvagades garnterat en hel del när Osama blev dödad.
Citera
2014-08-26, 01:53
Medlem
Förstår inte västerlänningar som beger sig till dessa länder och områden frivilligt. Skulle aldrig sätt min fot i mellanöstern hur mycket pengar jag än fick. Och skulle jag ändå måsta åka vore det ett krav att jag fick med mig en AK5a samt en cyanidkapsel. Rikedom och berömmelse måste vara mindre värt än livet. Då tänker jag inte bara på journalister utan även dom som jobbar inom oljeindustrin eller byggbranschen eller vad det nu må vara. Det är nästan som att be om att bli halshuggen i full HD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in