2014-08-25, 21:56
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Frågan är om det blir någon framgrävd SD-skandal alls, jag är inte så säker på det.

Har läst någonstans att väljare .., generellt sätt håller fokus i max tre veckor inför ett val, det är då man max kan genuint påverka väljaren. Detta är någonstans ifrån "the states"..

Nu är Sverige innanför i denna tre veckors perioden, inget har skett ännu.., inget.

Detta kan bli bra.
Senast redigerad av Snapcount 2014-08-25 kl. 21:59.
2014-08-25, 21:57
Medlem
Tror inte upplopp i Husby eller på andra platser kan påverka opinionen denna gången. Media kommer inte att ge händelser av sådan typ någon större uppmärksamhet. Det misstaget gör de inte om. Media har ju helt slutat skriva om de bilbränder och stenkastning mot räddningstjänst som faktiskt sker.

Egentligen är det oerhört vad som förändrats: Stenkastning mot ambulanser och behov av poliseskort av dessa var fullständigt otänkbart för 20 år sen. Nu är det normaliserat.

Men för media är detta inget problem att nämna. Problemet är som alltid den hemska rasismen.
2014-08-25, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorkaOdalman
Etablerad media kommer att gå loss mot partiet på riktigt när en vecka kvarstår. Det återstår att se hur lättmanipulerade de rörliga väljarna är och om dom köper hetskampanjerna. Jag hoppas att dessa väljare kan tänka lite längre än vad näsan räcker.

Ett argument som framförts i tråden ett antal gånger är att de som en gång lämnat sitt parti till förmån för SD inte backar bandet. Jag tror att det ligger något i det där. Att det tidigare varit lite svaj i opinionen kan ha berott på att folk maskat sin verkliga uppfattning p g a den omfattande hetsjakten. Antingen har MSM och de etablerade partierna insett detta och ändrat kursen eller så är orsaken en annan.
2014-08-25, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthas
- Tiggare och upplopp är väl inga självskrivna valvinnare, dock så stör det folk rent allmänt hur det ser ut i samhället.
Tiggare retar gallfeber på folk.
Dessa har nu även letat sig till de allra minsta orterna. Det är bra.
Vi får hålla tummarna för att 7-klövern inte gör något åt detta problem.
2014-08-25, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Efter valet kommer det låta: "83% av svenskarna har ändå tagit ställning för dagens invandringspolitik och emot SD-rasisterna. Så det så"

Jo men så är det nog alltid. Men med så mycket som de 17% i ditt exempel har man nog en kristallklar vågmästarroll, och då är det struntsaksamma vilka rubriker Mellin fabulerar ihop.
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Tiggare retar gallfeber på folk.
Dessa har nu även letat sig till de allra minsta orterna. Det är bra.
Vi får hålla tummarna för att 7-klövern inte gör något åt detta problem.

Jag har inte rört mig inne i Stockholms stad på ett tag, är tiggarna kvar på gatorna nu? Eller har de återvänt pga dålig lönsamhet och ankommande höst.

Vore ju jackpot om de driver runt ymnigt innanför tullarna även på valdagen, helst då med mugg utanför vallokalerna.

Rumänerna har onekligen varit ett mycket fint stöd för SD inför valet.
Senast redigerad av RingRing2014 2014-08-25 kl. 22:33.
Medlem
Dr_Kronas avatar
Man ser tydligt tv4's diskriminering av SD.
Nyss hade nyheterna frågat alla partier om dom tyckte att man skulle införa betyg från klass 4.

Dom frågade alla riksdagspartier UTOM SD och till råga på allt så frågade dom FI som inte ens finns i riksdagen.
2014-08-25, 22:21
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Jag har inte rört mig inne i Stockholms stad på ett tag, är tiggarna kvar på gatorna nu?

Tiggarna snubblar man över i varje gathörn, ta mig fan. Min känsla är att det hela tiden tillkommer tiggare i nya områden också snarare än de försvinner... Det är riktigt jävla illa.

Jag skrev tidigare i tråden

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Knappast. Vi borde annonsera på städernas stortavlor på rumänska för att tala om för tiggarna att att den 21 september 2014 så är det lukrativt som bara fan att tiggericampa på alla skolgårdar i storstäderna i Sverige. Låt storstadsväljarna gå slalom mellan rumänska tiggare på väg till valbåset där dom ska lägga i sin godhetsridderliga MP-röstsedel.

Då kanske nån lägger fel röstsedel i kuvertet. Av "misstag" naturligtvis.

Detta var förra året, och det har blivit ett år värre nu. Vi har ju sett SDs tillväxt i Stockholm som svar på detta, med en tillväxt från 2% till 7% eller så i Stockholm enligt någon undersökning jag såg.
Senast redigerad av Nostradumbass 2014-08-25 kl. 22:26.
2014-08-25, 22:24
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Det är möjligt att det påverkar dem som annars slipper kulturberikning. Jag tror inte det gör så värst mycket från eller till ute på landsorten att dom eldar bilar i storstäderna, men tillsammans med tiggarna hjälper det kanske att dra upp siffrorna för SD i Sthlm och en liten ökning där genererar en väldans massa röster.
Klart om f-n att bilder på upplopp, brinnade bilar och polis som står och mjäkar med packet ger röster till SD, folk blir rädda och förbannade. När folk är rädda och förbannde så ifrågasätter man auktoriteter.

Lite nya upplopp skulle ge SD tusentals nya sympatisörer, sen har folk ledsnat på tiggare och invandrare överlag, ute i landsorten så kommer SD nå över 20 % på många ställen, det är storstäderna som drar ned, men nu börjar även de vita förorterna få upp ögonen för SD.

Själv röstade jag på SD redan i början av 2000 talet, då var jag en ropande röst i öknen i Sthlm, nu är vi tiotusentals, till nästa val så kommer vara det största partiet bland svenska väljare.
2014-08-25, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Jag tror fortsatt på någonstans kring 11-12 % eftersom svenska väljare är så pass trögrörliga. Även om SD underskattas i över 90 % av mätningarna kan man ju inte komma ifrån att det i valspurten funnits en eller ett par strömätningar som prickat in valresultatet - eller t.o.m. satt SD på ett högre valresultat. Nu har vi ju inga mätningar på eller över 15 % än.

Uppemot 5% av de traditionella m-väljarna uppger inte "korrekt" parti idag när de blir tillfrågade om partisympati. Det säger jag mot bakgrund av den "research" jag gjort. Varningskottet kom i Eu-valet. Den 14 september kommer - BOOOOM - en smäll till.

Men trots allt det här tror jag på minst 20% för M i riksdagsvalet.
2014-08-25, 22:30
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Man ser tydligt tv4's diskriminering av SD.
Nyss hade nyheterna frågat alla partier om dom tyckte att man skulle införa betyg från klass 4.

Dom frågade alla riksdagspartier UTOM SD och till råga på allt så frågade dom FI som inte ens finns i riksdagen.
TV4 fortsätter med sin välkända partiskhet och självklart anser de inte att SDs åsikter är intressanta för tittarna. SVT är i jämförelse ett under av opartiskhet.
2014-08-25, 22:35
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
BOOOM - en smäll till [...]
Men trots allt det här tror jag på minst 20% för M i riksdagsvalet.

Det kanske stämmer rätt väl. M brukar hämta sig i slutet på valrörelsen. Var ligger dem idag? Runt 22% med en upphämtning på 3% sista veckorna 25, minus dina "smygmoderater", blir 20%

Skulle du ha rätt i detta kan det bli underhållande på riktigt, med M på 20% och SD på 17% då. Då blir det svårt att hävda att man inte kan samarbeta med SD för dom är ett litet obetydligt skitparti vars medlemmar inte delar den demokratiska värdegrunden

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in