Citat:
Du är trög, det har tagits upp gång på gång, och ändå fastnar det inte i ditt huvud. Ryssarna var i Krim sedan många år, på kontrakt. De gick officiellt i stridbar beredskap först när det var dags för folkomröstningen, så ett flertal grupper av högra sektorn hade upptäckts med bilar och bussar fulla av vapen. Men självklart var en del av de maskerade som rörde sig innan säkerligen ryssar (enligt min egen mening), men också en hel del arga fd Berkut som precis fått fly Kiev pga förföljelser. Men tyvärr finns inga bevis på att det var ryska soldater, inte innan själva valet iaf, och Ryssland erkänner bara från och med då själva valet var på gång.
För övrigt länkade jag redan för någon vecka sedan en intervju med en Ukrainsk soldat, i Pro-kiev media, där han beskrev hur hans bataljon blev övergiven av deras befäl i Ilovaisk, och hur han som spaningssoldat näppeligen undkom ca 18 st pansarvagnar som separatisterna sedan bombade skiten ur Ukrainska armén i Ilovaisk. 18 st, enbart för 1 anfall på en enda stridsplats. Och då pratade han om APC, Grad och artilleri också.
Du kan ju extrapolera tillgångarna separatisterna kan ha, om de kunde använda 18 pansarvagnar med support för en enda strid.
För övrigt länkade jag redan för någon vecka sedan en intervju med en Ukrainsk soldat, i Pro-kiev media, där han beskrev hur hans bataljon blev övergiven av deras befäl i Ilovaisk, och hur han som spaningssoldat näppeligen undkom ca 18 st pansarvagnar som separatisterna sedan bombade skiten ur Ukrainska armén i Ilovaisk. 18 st, enbart för 1 anfall på en enda stridsplats. Och då pratade han om APC, Grad och artilleri också.
Du kan ju extrapolera tillgångarna separatisterna kan ha, om de kunde använda 18 pansarvagnar med support för en enda strid.
Du får ursäkta mig, det kan vara lite svårt att hänga med i din förskräckliga svenska och de genomgående grammatiska felen i dina inlägg.
Putin har alltså erkänt att ryska trupper deltog i erövringen av Krim men du hävdar att det fortfarande inte finns bevis? Förlåt mig men har du problem med läsförståelsen också?
Ryssland har haft en MILITÄRBAS i Sevastopol, självklart fanns där ryska soldater. Det var inte det som var diskussionsämnet.
Hursomhelst så är det lika roligt varje gång att läsa inlägg där separatisterna BOMBAR SKITEN ur Ukraina men samtidigt slåss för livet i desperata gatustrider i både Donetsk och Luhansk.
Pro-ryssar i Sverige verkar inte vara så olika de jämlikar som befinner sig i Ukraina trots allt.