2014-06-19, 22:48
Medlem
AndrewBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Growy
Du kan möjligen göra det om du är den här mannen, men aldrig annars:

http://d2x3wmakafwqf5.cloudfront.net..._shirt_red.jpg

Dock kommer samma problem bestå, man ser ovårdad och oseriös ut.
Citera
2014-06-19, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndrewBernard
Dock kommer samma problem bestå, man ser ovårdad och oseriös ut.
Precis, jag menar det. Jag var inte helt seriös.
Citera
2014-06-20, 00:05
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
En 6års bump, men vill spinna vidare på detta ämne.

Vad anser ni om att man har översta knappen öppen när man har slips.

Har ett jobb som kräver skjorta och slips, och när jag bara ska vara inne på kontoret så låter jag översta knappen vara uppknäppt, speciellt i dessa sommartider.

Låter även då knappen vara uppknäppt om jag lämnar kontoret för att köpa mat, cigg eller liknande.

Är detta acceptabelt? Är hatet mot att ha knappen uppknäppt lika stort numera som det var 2008?

Aldrig...
Citera
2014-06-20, 11:22
Medlem
LikeAGloves avatar
Tycker det blir vanligare och vanligare att man ser folk gå klädda på detta vis, man kan väl dock inte förvänta sig någonting annat då Barney Stinson är den största stilikonen bland dagens unga
Citera
2014-06-21, 06:23
Medlem
Spodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Tycker det blir vanligare och vanligare att man ser folk gå klädda på detta vis, man kan väl dock inte förvänta sig någonting annat då Barney Stinson är den största stilikonen bland dagens unga

Att han har minimala slag och smala slipsar hjälper inte situationen heller. En del tycks börja hämta inspiration från Harvey Specter, vilket ju inte är jättespännande, men i alla fall bättre än Barney.
Citera
2014-08-17, 08:06
Medlem
Finns det något märke som är lite större i kragen? Har oerhörda problem med att knäppa översta knappen, samtidigt vill man ju inte se för jävlig ut så det slutar oftast med att man droppar slipsen.
Citera
2014-08-17, 11:26
Medlem
Vingummis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatHurley
Finns det något märke som är lite större i kragen? Har oerhörda problem med att knäppa översta knappen, samtidigt vill man ju inte se för jävlig ut så det slutar oftast med att man droppar slipsen.
Du ska alltid köpa en skjorta som passar i halsen, vilket du lättast provar genom att knäppa den i butik. Bättre skjortor, typ Eton/Stenströms köper du alltid efter halsmått i cm. Mät din hals med ett måttband och släng på en cm ungefär så har du en ungefärlig storlek. Sen om du tycker att skjortan är för luftig så får du välja en slim fit skjorta, eventuellt lämna in den hos skräddare.
Citera
2014-08-25, 09:18
Medlem
JayGatsbys avatar
Instämmer, men något som slår detta med hästlängder är folk som har knäppt till sista knappen UTAN slips.
Blockmongon.
Citera
2014-08-25, 09:33
Medlem
Failminens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Instämmer, men något som slår detta med hästlängder är folk som har knäppt till sista knappen UTAN slips.
Blockmongon.
Jag med flera här inne gör så.
Citera
2014-08-25, 15:28
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Failminen
Jag med flera här inne gör så.

Varför?
Citera
2014-08-25, 15:30
Medlem
Jag kan inte knäppa sista knappen pga min "enorma" nacke/hals.. Därför undviker jag just skjortor, ser bara förjävligt ut
Citera
2014-08-25, 16:53
Medlem
Failminens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Varför?
Varför inte är frågan egentligen. Det är att ju bara att utnyttja skjortans mångsidighet, vilket gör att den i sig kan röra sig lite mer i sprezzens och formalitetens axlar. Ibland har jag uppkavlade ärmar, ibland bara uppdragna, ibland är översta knappen knäppt och ibland inte. När den är knäppt blir intrycket och känslan litet stramare, vilket jag tycker gör sig bra till kavaj utan slips t. ex.

Just nu glider jag runt och degar här hemma med, o gud förbjude, oknäppt knapp och en lösgjord virkad slips.

Citat:
Ursprungligen postat av Jikad
Jag kan inte knäppa sista knappen pga min "enorma" nacke/hals.. Därför undviker jag just skjortor, ser bara förjävligt ut
Skjortans storlek definieras i och för sig utifrån halsmåttet, men jag förstår vad du menar då det är omvänt för mig. Har du aldrigt funderat över att testa made to measure? Det är vad jag använder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in