2008-03-12, 17:57
Medlem
rappahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii
På tal om trender så är det näst fulaste efter detta färdigslitna jeans. Vem vill gå runt och se trasig ut ?

Jag vill. Inte alltid, men ibland.
Senast redigerad av rappah 2008-03-12 kl. 18:07.
Citera
2008-03-12, 18:41
Medlem
lteshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleDave
De var skönt att höra, angående zigernare så ligger vi på samma plan

Men för att återgå till ämnet så håller jag med många i den här tråden, att har man kavaj och finbyxor o finskor o hela kitet så bör man ha knäppt hela vägen. Ska man på krogen o har skjorta o jeans o vill piffa till sin klädsel med en slips.. FINE.. förstår inte faran med de ?
Faran med att använda slips utan att knäppa översta knappen är att ens omgivning tar en för att vara en Stenungsunds-stekare. Tycker man inte att det är farligt att bli betraktad som en Bollnäs-brat kan man med fördel använda slips utan att knäppa översta knappen.
Citera
2008-03-12, 18:45
Medlem
rappahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ltesh
Faran med att använda slips utan att knäppa översta knappen är att ens omgivning tar en för att vara en Stenungsunds-stekare. Tycker man inte att det är farligt att bli betraktad som en Bollnäs-brat kan man med fördel använda slips utan att knäppa översta knappen.

Kanske lite beroende på var man befinner sig, i vilket sammanhang, vad man har på sig i övrigt, hur man beter sig, vilken frisyr man har.
Citera
2008-03-12, 18:47
Medlem
ayanamiis avatar
Oj, nu märker jag att tråden är FELSTAVAD. Lurigt!
Citera
2008-03-12, 20:10
Medlem
lteshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappah
Kanske lite beroende på var man befinner sig, i vilket sammanhang, vad man har på sig i övrigt, hur man beter sig, vilken frisyr man har.
Helt klart. Men risken är överhängande (för att inte säga oundviklig) att folk anser att man är antingen aningslös eller stillös om man kör med uppknäppt skjortknapp och slips.

Jag såg till exempel att Patrik Ekwall på TV4-sporten för några dagar sedan hade en svart skjorta med översta knappen uppknäppt samt en löst knuten slips till. Många tyckte säkert att han såg avslappnat cool och ungdomlig ut. Andra tyckte kanske att "pojken" klädde sig anskrämligt. Frågan är bara om man vill se ut som en person som tar sina stiltips från TV4-sporten?

Självklart står det var och en fritt att välja hur man ska klä sig. Ingen här kan diktera hur andra ska se ut. Men vi bör höja ett varningens finger när riskbeteenden av denna typ förs upp till diskussion och på detta sätt undvika löje för de inblandade.
Citera
2014-06-18, 16:04
Moderator
^Eazs avatar
En 6års bump, men vill spinna vidare på detta ämne.

Vad anser ni om att man har översta knappen öppen när man har slips.

Har ett jobb som kräver skjorta och slips, och när jag bara ska vara inne på kontoret så låter jag översta knappen vara uppknäppt, speciellt i dessa sommartider.

Låter även då knappen vara uppknäppt om jag lämnar kontoret för att köpa mat, cigg eller liknande.

Är detta acceptabelt? Är hatet mot att ha knappen uppknäppt lika stort numera som det var 2008?
Citera
2014-06-18, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Är detta acceptabelt? Är hatet mot att ha knappen uppknäppt lika stort numera som det var 2008?

Nej inte acceptabelt och Ja lika stort.

Köp en skjorta som sitter bra och skönt istället. Så jädra mycket kan inte en uppknäppt knapp göra för att svalka.
Citera
2014-06-18, 17:43
Medlem
Pörrs avatar
Citat:

Har ett jobb som kräver skjorta och slips, och när jag bara ska vara inne på kontoret så låter jag översta knappen vara uppknäppt, speciellt i dessa sommartider.

Låter även då knappen vara uppknäppt om jag lämnar kontoret för att köpa mat, cigg eller liknande.

Nej, det är inte acceptabelt och med tanke på forumets radikalisering sedan 2008 skulle jag nog säga att hatet är än större nu.
Citera
2014-06-18, 18:23
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frippens
Nej inte acceptabelt och Ja lika stort.

Köp en skjorta som sitter bra och skönt istället. Så jädra mycket kan inte en uppknäppt knapp göra för att svalka.

Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Nej, det är inte acceptabelt och med tanke på forumets radikalisering sedan 2008 skulle jag nog säga att hatet är än större nu.

Fan, får helt sonika sluta med detta ofog då.
Citera
2014-06-19, 18:03
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
... forumets radikalisering sedan 2008 skulle jag nog säga att hatet är än större nu.

Spännande. Vad syftar du på?
Citera
2014-06-19, 20:14
Medlem
Citat:

Absolut inte på jobbet om det är slips och skjorta som är dresscode, det funkar efter några whiskeys hos någon vän tidigt på morgonen efter en middag, men inte mer än det.
Citera
2014-06-19, 20:58
Medlem
Citat:

Du kan möjligen göra det om du är den här mannen, men aldrig annars:

http://d2x3wmakafwqf5.cloudfront.net..._shirt_red.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in