Citat:
Förhöret är återgivet från TR. Advokaten i TR var inte den skarpaste kniven i lådan, han kan mycket väl ha missat att PM:et var skrivet tre månader i efterhand.Hört talas om fri bevisvärdering?
Det enda det här vilseledande bruket av ordet "falskt" kan leda till är att ni framöver lyckas lura Kristoffer och hans familj att inge en fullständigt poänglös resningsansökan om de kan hitta en advokat samvetslös nog att ta ut arvode för något så utsiktslöst.
Hur väl kan man minnas omständigheterna runt ett samtal tre månader senare? Ja, det kan man naturligtvis fråga sig. Uppgiften finns i utredningen och det är upp till försvarsadvokaten att angripa den om man anser att den inte är trovärdig. Det är sen upp till domstolen att värdera hur mycket tilltro man kan fästa till uppgiften. Detta sagt utan att ens beröra vad i h-e Barsks PM kan ha haft för substantiell inverkan på domslutet.
Jag rekommenderar alternativteoretikerna lite klassisk poesiläsning så här på måndagsmorgonkvisten:
http://sv.wikisource.org/wiki/Dumboms_leverne
Särskilt värt att beakta är elfte versen från slutet:
Det bästa svar blir Dumboms svar:
"Min vän, hon sitter där hon sitter."
Och precis så förhåller det sig här. "Grävandet" ur förundersökningen och rättegångsprotokollen i syfte att hitta små "fel" här och var bevisar inte att domslutet var felaktigt vare sig i realiteten eller - än mindre - som underlag för en resningsansökan. Kristoffer sitter där han sitter och det kommer han att få fortsätta med till januari 2020.
Det enda det här vilseledande bruket av ordet "falskt" kan leda till är att ni framöver lyckas lura Kristoffer och hans familj att inge en fullständigt poänglös resningsansökan om de kan hitta en advokat samvetslös nog att ta ut arvode för något så utsiktslöst.
Hur väl kan man minnas omständigheterna runt ett samtal tre månader senare? Ja, det kan man naturligtvis fråga sig. Uppgiften finns i utredningen och det är upp till försvarsadvokaten att angripa den om man anser att den inte är trovärdig. Det är sen upp till domstolen att värdera hur mycket tilltro man kan fästa till uppgiften. Detta sagt utan att ens beröra vad i h-e Barsks PM kan ha haft för substantiell inverkan på domslutet.
Jag rekommenderar alternativteoretikerna lite klassisk poesiläsning så här på måndagsmorgonkvisten:
http://sv.wikisource.org/wiki/Dumboms_leverne
Särskilt värt att beakta är elfte versen från slutet:
Det bästa svar blir Dumboms svar:
"Min vän, hon sitter där hon sitter."
Och precis så förhåller det sig här. "Grävandet" ur förundersökningen och rättegångsprotokollen i syfte att hitta små "fel" här och var bevisar inte att domslutet var felaktigt vare sig i realiteten eller - än mindre - som underlag för en resningsansökan. Kristoffer sitter där han sitter och det kommer han att få fortsätta med till januari 2020.
Åklagaren har knappast missat det. I förhöret säger hon att KJ påstod i samtalet att "halva Boden" hade varit inne i ödehuset, och KJ höll med. Det står inget om det i PM eller i FUP öht. Därför måste åklagaren ha pratat med Barsk, och det var troligen efter det samtalet som Barsk skrev PM:et. Ändå håller åklagaren benhårt på innehållet i PM:et, och undergräver KJ:s trovärdighet. Men till det var hon nödd och tvungen för att vinna målet.
Jag trodde vi hade lagt ner det larviga dumförklarandet av postare med annan åsikt.