2014-08-25, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Det står ju klart och tydligt i grafiken att SD fick 11,5 %?

12% när man tar hänsyn till dem som ligger under spärren.

(FI har enligt denna OU 3,4%)

PS När jag räknar ihop samtliga poster (inkl. FI och övriga) får jag det till 100,4%.
2014-08-25, 10:23
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
PS När jag räknar ihop samtliga poster (inkl. FI och övriga) får jag det till 100,4%.

Ja, de räknar väl med ett ovanligt högt valdeltagande!
2014-08-25, 10:47
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenB
När gjordes undersökningen? Var det före eller efter Reinfeldts uttalande?

Undersökningen är gjord av United Minds i samarbete med Cint. 1 313 personer deltog undersökningen från den 17 augusti till den 24 augusti 2014. De svarade på frågan “Hur skulle du rösta om det vore val till riksdagen idag?”. De svarande utgör ett riksrepresentativt urval av svenska folket 18 år och uppåt vad avser kön, ålder och regional spridning.
Resultatet har viktats utifrån hur respondenterna röstade i 2010 års riksdagsval samt utifrån kön och internetanvändande.

http://www.unitedminds.se/sites/unitedminds.se/files/attachment/UnitedMinds_Aftonbladet%20V%C3%A4ljarbarometer%20r apport%20augv3_25_aug_2014.pdf

Undersökningen är därmed gjord efter Ruinfeldts tal.
Senast redigerad av MadScientist 2014-08-25 kl. 10:51.
2014-08-25, 10:53
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
12% när man tar hänsyn till dem som ligger under spärren.

(FI har enligt denna OU 3,4%)

Hu har ju ett avrundningsfel på +/- 0.05% på varje stapel. Totalt kan det alltså landa på 100% +/- 0.5%
2014-08-25, 12:10
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Undersökningen är gjord av United Minds i samarbete med Cint. 1 313 personer deltog undersökningen från den 17 augusti till den 24 augusti 2014. De svarade på frågan “Hur skulle du rösta om det vore val till riksdagen idag?”. De svarande utgör ett riksrepresentativt urval av svenska folket 18 år och uppåt vad avser kön, ålder och regional spridning.
Resultatet har viktats utifrån hur respondenterna röstade i 2010 års riksdagsval samt utifrån kön och internetanvändande.

http://www.unitedminds.se/sites/unitedminds.se/files/attachment/UnitedMinds_Aftonbladet%20V%C3%A4ljarbarometer%20r apport%20augv3_25_aug_2014.pdf

Undersökningen är därmed gjord efter Ruinfeldts tal.

Men enligt mulåsnan Mellins uppfattning har det absolut inget med Reinfelds utspel att göra. Absolut inte. Och absolut inte för några kostnader för invandringen. Om så SD skulle fått 20 % hade hon och Aftonhoran inre erkänt att Svensken är trött på skiten.
Senast redigerad av Studsboll 2014-08-25 kl. 13:06.
2014-08-25, 13:02
Medlem
Skriver upp min prognos till golv 15, tak 20. Förstår att vissa tycker att det låter optimistiskt i överkant, men jag kommer att få rätt. Står för det här inlägget även efter valnatten.
2014-08-25, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Skriver upp min prognos till golv 15, tak 20. Förstår att vissa tycker att det låter optimistiskt i överkant, men jag kommer att få rätt. Står för det här inlägget även efter valnatten.

Ja, det låter väl optimistiskt. Minst 12, max 16, tror jag.
2014-08-25, 13:16
Medlem
Citat:
Är något speciellt som fått dig att höja prognosen?
2014-08-25, 13:18
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimonStyliten
Ja, det låter väl optimistiskt. Minst 12, max 16, tror jag.
Låter rimligt.
2014-08-25, 13:18
Medlem
Citat:

Om TV-debatterna går bra så kan det mycket väl bli så. Hoppas verkligen att SD är alerta och ställer krav på formatet. Är det publik i studion så måste de vara tysta. Inga våldsamma applåder när Fridolin kommer med någon floskel om människor som flyr för sina liv, eller missnöjda mumlanden när Åkesson säger att pengarna gör mest nytta på plats.

Så har det alltid varit pga att partierna vill ha det så, men just det här året har alla partier utom SD intresse av att ändra formatet.
2014-08-25, 13:25
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Låter rimligt.

Jo. Jag tror på ett resultat kring 12%. Men fortsätter uppgången så kan det rentav bli 13%. Dvs, enligt mina prognoser...

Drömmen är förstås ett resultat över 15%. Det lär skicka en väldigt stark signal till etablissemanget. Till och med den dummaste (PK:it eller mångkulturist) lär börja förstå att något är på gång här.
2014-08-25, 13:54
Medlem
Rebell4evers avatar
Är det någon som märkt av någon ilska eller ens kunskap över politiska frågor, debatter och/eller utspelen och sanningarna (efter år av lögner) som uppdagats det senaste??

Förutom här på Flashback där flertalet håller sig uppdaterade politiskt, så märker jag inte ett smack i fikarummet eller någon annanstans heller för den delen..

Ingen som verkar ha sett presskonferensen (som iof sändes under arbetstid), eller något efter det heller, enbart Aftonblasktramset med "Humanitär stormakt" bjäfset, framfört av PK-orkestern möjligtvis.

Jag börjar tro att ni (vi) överskattar Svenska folket, ingen av de jag stöter på har inte en aning om vad som sagts, gjorts eller har några intressen politiskt alls- Facebook, senaste Idol och fredagsmys är viktigare.

Folk kommer att "rösta som vi alltid gjort", utan eftertanke alls- bara för att sedan gnälla över asylboendet intill knuten, och de hemska kostnaderna för migrationspolitiken...

Är det någon annan som har en lite mer ljus bild över läget? Vill ju helst att min erfarenhet är ett undantag....

PS- Min valprognos för SD är 17% - baserat på "smygröstare" och alla de som inte vill uppge sina sympatier, alltså de som lägger i röstsedeln först i valbåset där inte censurkommissionen når in med sina odemokratiska tentakler!! (under 15% bekräftar mina ord ovan, och är en katastrof för Sverige)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in