Citat:
Ursprungligen postat av
Gefundenes F
Sprick inte av övermod. Det instituten har gjort, har jag vänta på i flera månader, att de ska lägga Sd på rätt nivå. Därför har alla OI så här i sista stund före valet börjat höja Sd.
Sympatierna för Sd har varit över 10% länge men instituten går i politiskt korrekta ledband och håller nere siffrorna. Nu vill de inte vara de som gissar sämst, alltså höjer de nu.
Över 13% är osannolikt. Mellan 11% och 12% är min gissning, under 10% blir det inte. Det är väldigt bra ändå mer än en fördubbling.
Sedan tror jag att det i mätningarna efter valet kommer att rusa upp en lite bit till på grund av alla fega följare som inte vågade ta steget på valdagen men rycks med av framgången. Dom får vi vänta på till 2018. Rom byggdes inte på en dag inte heller Sd som Sveriges största parti. Det kommer att ta tid.
Jag har själv sagt i över ett års tid att det mest troliga resultatet är ca 12%, ge eller ta en promille.
Men du ska inte ge instituten alltför mycket credd, det är mycket möjligt att de höga siffrorna SD får nu är likadant viktade som när de satte SD på under 10% efter EU-valet.
Ska jag vara ärlig så är nog 13% ett ganska säkert kort om man tittar på EU-valet och SD's kampanjande för både yttrandefrihet och deras politik.
Aldrig förr har det varit så tydligt att sjuklövern försöker göra sig av med yttrandefriheten, och det syns att folk har lagt märke nu när SD fått kämpa för att annonsera, inte för att tala om den våg av folk som blivit vokala om deras missnöje mot hets mot folkgrupps-lagen.
På facebook har jag de senaste veckorna sett folk som vanligtvis aldrig pratar politik yttra sig negativt om just dessa frågor, och de inläggen delas, och tummas upp så mycket att man kunde trott det var en bild på en katt i en skål.
Det svenska folkets bild av SD har ändrats, det är officiellt, så att SD kan dra stora siffror redan detta valet är mycket möjligt.
Sd är inte längre partiet som vill skära ner på invandringen, de är det enda partiet som arbetar för individens rättigheter och yttrandefriheten.