Citat:
Ursprungligen postat av
Goldenman1
Som KJ säger själv...hade jag haft ett lik i min bil hade jag eldat upp den.
KJ skulle ”liksom sprayat hela bilen” och ”saniterat” den. Sedan hade han hängt sitt offer (det gick visst inte så bra att strypa det med armen), skurit av repet och låtit offret falla ned i en färdiggrävd grop fylld med kalk (t.ex. på V-kvarnshöjden). Då hade minsann inte hans bil kunnat uppvisa en droppe blod och inga fingernaglar eller hud skulle man heller ha kunnat hitta. Någon ”eld” kan jag inte se att han direkt har talat om, annat än i samband med sin blixtvisit i föräldrahemmet, och då säger eldexperten tillika den som aldrig misslyckas med något att han inte kunnat få fyr på någon eld – vilket alltså bara det bör stämma till eftertanke.
”K har alltid eldat”; ”K = att elda”, säger JJ. Hur det nu ska gå på Kumla, klass 1, torde därför bli en fråga för de eldiga psykologerna. För sitt mer eller mindre dagliga eldningsbehov hade KJ bl.a. en metallkruka där han kunde hålla elden levande. Den 22 maj påbörjades eldningen 09:45 och ordningspolis kallades till platsen eftersom lågorna stod höga. - När EM-F i samband med KJ:s alibi tar upp eldningsfrågan låter JJ pressad. Likaså låter JJ lite ansträngd när det kommer till vem som den 4/5 berättat för honom att KJ inte kunnat elda pga att veden varit sur.
Kan det ha varit äldste brodern som lånat, alt. lämnat tillbaka, något från föräldrahemmet den 4/5 och att vittnet WT (som varken fått veta broderns namn och – efter vad man kan förstå – knappt sett honom eftersom XX enligt WT aldrig kommit ut i köket där WT satt) förts bakom ljuset? DJ och XX stod ju bara i farstun ett tag.
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 1437
Han kommer ihåg att han sade hej till "brodern". Brodern kom aldrig in till köket utan stannade i hallen. Han stannade i hallen. [sic] Brodern kom inte in till köket för att prata med dem.
W fortsatte att spela på sin gitarr.
W:s minnesbild är att D:s dragspel tystnade en kort stund och att han då pratade med sin bror en kort stund. Det är W:s bild.
/…/
Vid detta besök av brodern fick W inte reda på hans namn.
Det var först nu då "allt" hänt i Boden som han fick reda på att namnet är K.