2014-08-24, 21:14
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massiveinvasion
Okej, mina deppiga perioder kommer och går. Just nu är jag inte deppig, men jag vet att jag kommer bli det i framtiden. Därför verkar ketamin lovande för att snabbt bryta en startande depression. Rätt gött att ha någon typ av plan utöver att vara klistrad till sängen
Det blir lätt ett beroende.. Frågan är varför du blir deprimerad och HUR du kan motverka det? Det är det jag trilskas med just nu. Jag använder 3-meo-pcp's antidepressiva effekter, meditation och tryptaminer (väldigt omsorgsfullt och sällan) för att lista ut gåtan med så lite lidande som möjligt.

Ibland landar jag för att se var jag hamnar, men likväl är jag deprimerad och tar ganska snart upp jakten igen.
Citera
2014-08-24, 21:16
Medlem
massiveinvasions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Okej. Det fina med Ketamin är också att en tripp kan bryta depressionen helt. Har du tur så kan du bli helt fri. Det är en spirituell upplevelse, så det kan göra mycket för själen och reda ut många problem man har.

Om det inte funkar med en gång så förlora inte hoppet. Ibland så funkar det bättre, ibland sämre. Jag blev mer deppig efter en tripp en gång, men det gick över efter några dagar.

Lycka till!

Tack!
Har inte experimenterat med hallucinogener tidigare men förstått att man kan få en ökad förståelse om sig själv.
Någon total frihet från depression tror jag inte jag får av något (är bipolär), men en lindring är guld värd.
Citera
2014-08-24, 21:25
Medlem
massiveinvasions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReVarre
Det blir lätt ett beroende.. Frågan är varför du blir deprimerad och HUR du kan motverka det? Det är det jag trilskas med just nu. Jag använder 3-meo-pcp's antidepressiva effekter, meditation och tryptaminer (väldigt omsorgsfullt och sällan) för att lista ut gåtan med så lite lidande som möjligt.

Ibland landar jag för att se var jag hamnar, men likväl är jag deprimerad och tar ganska snart upp jakten igen.

Min erfarenhet är att man inte kan tänka sig ur en depression. Nuförtiden väntar jag bara ut den med hjälp av olika mediciner. Något svar på gåtan till varför jag är deprimerad finns inte, förutom en vetenskaplig sådan (med vetenskapen vet knappt vad en depression är heller så ).
Citera
2014-08-24, 23:02
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Min erfarenhet är att man inte kan tänka sig ur en depression. Nuförtiden väntar jag bara ut den med hjälp av olika mediciner. Något svar på gåtan till varför jag är deprimerad finns inte, förutom en vetenskaplig sådan (med vetenskapen vet knappt vad en depression är heller så ).

Man är deprimerad för att signalsubstanserna inte är på rätt nivåer i hjärnan?
Citera
2014-08-24, 23:18
Medlem
Citat:
Tack!
Har inte experimenterat med hallucinogener tidigare men förstått att man kan få en ökad förståelse om sig själv.
Någon total frihet från depression tror jag inte jag får av något (är bipolär), men en lindring är guld värd.
Vet en som forskar med psykedeliska droger, som påstår att han lärde sig hantera livet utan mediciner efter en LSD-tripp.

Finns många såna här rapporter på nätet också:

https://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=97396
Citera
2014-08-24, 23:42
Medlem
massiveinvasions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Vet ej. Men något kemiskt är det så klart. Kan bara tala för mig själv och för mig hjälper olika substanser. Andra kanske inte behöver gå så drastiskt för att bli av med sin blues.
Citera
2014-08-24, 23:43
Medlem
massiveinvasions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Vet en som forskar med psykedeliska droger, som påstår att han lärde sig hantera livet utan mediciner efter en LSD-tripp.

Finns många såna här rapporter på nätet också:

https://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=97396

Coola grejer! Har varit sugen på LSD ett tag, men är inte riktigt i rätt fas för det känner jag. Tack för länken.
Citera
2014-08-25, 14:31
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Ja så vitt jag har förstått så finns det två olika typer av depressioner, den som orsakas av överanalysering och den som orsakas av som du säger, signalsubstanser. Kan ju vara en blandning av båda.
Citera
2014-08-25, 15:05
Medlem
nanoballes avatar
Hur ovanligt är K egentligen? Endast kommit i kontakt med det en gång under en skum utekväll för längesen. Hade vart roligt att experimentera lite mer med..
Citera
2014-08-25, 15:42
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanoballe
Hur ovanligt är K egentligen? Endast kommit i kontakt med det en gång under en skum utekväll för längesen. Hade vart roligt att experimentera lite mer med..

Beror mycket på vart man befinner sig geografiskt. I storstäderna finns det nog mycket, i Göteborg finns det en del vet jag av egen erfarenhet. På landet kan det nog vara ganska omöjligt att få skulle jag tro.
Citera
2014-08-26, 17:30
Medlem
Kranpunktens avatar
ska bli av med min keta oskuld och hade beställt först racemiskt, men efter att ha läst lite till om ketamin så förstod jag att S-isomer ska vara bättre så jag avbokade beställningen och lade sedan över den på S-isomer för 50kr exktra... men det visade sig att vendorn hade avbryt min beställning och gett tillbaka pengarna och antagligen inte säljer S-isomer längre.
frågan är, ska man vänta ett tag till och få tag på S-isomer eller ska man nöja sig med racemiskt?
Citera
2014-08-26, 22:17
Medlem
Mr.Soross avatar
Har ketamin lite samma feel som filmen Inception? T.ex scenen där man får se DiCaprio och hans fru's värld dom byggt, fast denna gång helt uråldrad och byggnaderna redo att rasa? Eller är det lite som i 2001: A space oddysey, t.ex i slutet när han är i det där rummet och åldras snabbt?

Eller är det mest "svart, tomt universum och du är nu död"?

Så nyfiken på att testa men det känns så jävla hardcore att jag är rädd att snedtrippa, fastna i en helvetesloop eller liknande. Är inte alls skraj för t.ex IV heroin men just ketamin känns läskigt men någon beskrev det som "instant nostalgia" och det gjorde mig så intresserad. Är det en sådär häftig feel som jag tror eller kommer jag bli förvånad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in