2014-08-16, 20:36
Medlem
TomJonass avatar
Jag förstår mej inte på detta med angiven alkoholhalt i öl.
Vi åkte runt i Ardennerna på semestern och besökte flera bryggerier. I bussen fanns det också iskall öl,med 3-4% alkoholhalt, som dracks flitigt i värmen. Om man skulle tro de procentsatser som står på flaskorna skulle vi ha blivit klart påverkade, men jag märkte ingenting. Jag menar att man känner ju alkoholens verkningar själv efter 2-3 starköl.
Men ölen var god! Det värsta som jag kan tänka mej är Tuborgs elefantöl, som smakar som pilsner uppblandad med en ordentlig dos Vodka! Bläh.
Citera
2014-08-18, 21:44
Medlem
Scallions avatar
Alla de här extra starka lagerölen som är extra starka för att vara just extra starka. Norrlands Guld Dynamit, Sjukommatvåan och allt vad de heter. Av lite mer seriös öl har jag svårt för Bishops Finger Kentish Strong Ale. Har bara druckit den en gång dock och jag minns i ärlighetens namn inte hur den smakade, mer än att jag hällde ut den. Kanske borde ge den en chans till.
Citera
2014-08-20, 23:49
Medlem
Slots har jag ingen bra erfarenhet av. Även Mikkeller (vet ej vilken) var fruktansvärd att släppa ner i halsen.
Citera
2014-08-21, 00:05
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helt.slut
Slots har jag ingen bra erfarenhet av. Även Mikkeller (vet ej vilken) var fruktansvärd att släppa ner i halsen.
mikkeller har väl runt +700 olika öl på sitt samvete. så...det är ju en fördel om man vet vilken man drack.
Citera
2014-08-21, 00:07
Medlem
SailorCalvins avatar
All brasiliansk öl...
Söt och blaskig och ger en garanterad huvudvärk.
Skol, Itaipava, Brahma (den bästa av de dåliga) etc.
Citera
2014-08-21, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
mikkeller har väl runt +700 olika öl på sitt samvete. så...det är ju en fördel om man vet vilken man drack.

Jo tack, bror duktig, jag är medveten om det.

Lär aldrig dricka skiten igen oavsett.
Citera
2014-08-21, 01:07
Medlem
Jikininkis avatar
Rauchbier, guld i matlagning (ffa. laxmarinad), men smakar som att slicka nytjärad båt-
Citera
2014-08-21, 11:53
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helt.slut
Jo tack, bror duktig, jag är medveten om det.

Lär aldrig dricka skiten igen oavsett.
Märklig logik. Om du äter en konserv som kommer från Felix, och den smakar äckligt enligt dig, så är alla konserver från Felix skit?
Citera
2014-08-21, 12:36
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomJonas
Jag förstår mej inte på detta med angiven alkoholhalt i öl.
Vi åkte runt i Ardennerna på semestern och besökte flera bryggerier. I bussen fanns det också iskall öl,med 3-4% alkoholhalt, som dracks flitigt i värmen. Om man skulle tro de procentsatser som står på flaskorna skulle vi ha blivit klart påverkade, men jag märkte ingenting. Jag menar att man känner ju alkoholens verkningar själv efter 2-3 starköl.
Men ölen var god! Det värsta som jag kan tänka mej är Tuborgs elefantöl, som smakar som pilsner uppblandad med en ordentlig dos Vodka! Bläh.
På solsemester brukar jag dricka 2-4 halvliter öl på stranden och någon till lunch, jag brukar aldrig känna mig mer än måttligt påverkad om ens det.
Så det kan variera med ditt tillstånd.
Citera
2014-08-24, 20:18
Medlem
xyklopfs avatar
Bramha - ett Brasilianskt bananöl.

Smakade som kolsyrat bananskal med antydan av alkohol i bakgrunden...

Tycker inte heller om öl när alkoholstyrkan är över 6-6,5% och mera. Smakar mera sprit än öl då.
Citera
2014-08-24, 20:22
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Bramha - ett Brasilianskt bananöl.

Smakade som kolsyrat bananskal med antydan av alkohol i bakgrunden...

Tycker inte heller om öl när alkoholstyrkan är över 6-6,5% och mera. Smakar mera sprit än öl då.
Har du druckit något annat än ljus lager med högre alkoholhalt?
Citera
2014-08-24, 20:37
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Har du druckit något annat än ljus lager med högre alkoholhalt?
Testat några Ale´s och ett fåtal mörka sorter. Tycker det är kul och spännande att testa nya sorter, men klarar bara inte av om spritsmaken "tar över". Tipsa gärna om goda sorter man ska pröva på .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in