2014-08-07, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Javalang
Ja, jämför marijuanarökning med kvinnomisshandel. Gör det.

Tycker jämförelsen mellan cannabis och homosexuellas rättigheter är bättre.

Skulle inte folk ha kämpat för sina rättigheter skulle ju homosexualitet fortfarande vara olagligt eller iaf en sjukdom. Bara för att något är olagligt idag betyder inte det att det inte ska ifrågasättas och motarbetas.
Citera
2014-08-07, 17:27
Medlem
Javalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
Tycker jämförelsen mellan cannabis och homosexuellas rättigheter är bättre.

Skulle inte folk ha kämpat för sina rättigheter skulle ju homosexualitet fortfarande vara olagligt eller iaf en sjukdom. Bara för att något är olagligt idag betyder inte det att det inte ska ifrågasättas och motarbetas.

Absolut, jag var naturligtvis sarkastisk. Jag gillar också jämförelsen med homosexuella, är själv bisexuell och sporadisk cannabisbrukare så jag kan förstå varför man gärna jämför de två.
Citera
2014-08-11, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herblaw
Vadå såg du att han åt spacecakes på scenen?

Tar minst 1h innan man blir hög om man intar cannabis oralt.
Kan tom ta ett par minuter att bli hög även om man röker.
Citera
2014-08-12, 00:06
Medlem
EddieMeduzaRaggers avatar
Snoop Dogg är den äkta varan, så att säga, oavsett vad alla dessa svenssons tycker :P
Citera
2014-08-12, 21:24
Medlem
Herblaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chooba
Tar minst 1h innan man blir hög om man intar cannabis oralt.
Kan tom ta ett par minuter att bli hög även om man röker.

Och din poäng va?
Citera
2014-08-19, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herblaw
Och din poäng va?

Att om han åt spacecakes på scenen så hade han inte blivit hög förrän skiten var slut alternativt påväg mot sitt slut.
Citera
2014-08-20, 03:37
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Att om han åt spacecakes på scenen så hade han inte blivit hög förrän skiten var slut alternativt påväg mot sitt slut.

Visst att det kan ta lite tid innan det kickar in om man käkar det, men ibland tar det inte lång tid alls.
Sen är det nog inga dåliga saker den mannen konsumerar, så det hade lätt kunnat kicka in under spelningen.
Citera
2014-08-20, 21:25
Medlem
Herblaws avatar
Citat:

Jo men varför citerar du mig? Ja frågade någon i tråden om någon hade sätt honom äta spacecakes öppet på scenen. Ja vet mycket väl att det tar längre tid med edible's för att kicka in
Citera
2014-08-21, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Visst att det kan ta lite tid innan det kickar in om man käkar det, men ibland tar det inte lång tid alls.
Sen är det nog inga dåliga saker den mannen konsumerar, så det hade lätt kunnat kicka in under spelningen.

Spelar ingen roll om det är bra röka. Det tar tid innan kroppen kan ta upp det. Det brukar röra sig om minst 1 timma. Har man något i magen kan det ta längre tid, upp mot 3 timmar.
Citera
2014-08-22, 20:01
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _420_
Spelar ingen roll om det är bra röka. Det tar tid innan kroppen kan ta upp det. Det brukar röra sig om minst 1 timma. Har man något i magen kan det ta längre tid, upp mot 3 timmar.

Varför har de då kickat efter ca 30 min på mig flera gånger då?
Citera
2014-08-24, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Varför har de då kickat efter ca 30 min på mig flera gånger då?

Placebo? Ingen aning men det har aldrig kickat in så snabbt för mig eller någon annan jag känner.
Skulle vara glad om det kickade in såpas snabbt för mig.
Citera
2014-08-24, 21:03
Medlem
Javalangs avatar
Citat:
Placebo? Ingen aning men det har aldrig kickat in så snabbt för mig eller någon annan jag känner.
Skulle vara glad om det kickade in såpas snabbt för mig.

Jag är ingen läkare, men det låter inte omöjligt att effekten verkar snabbare på tom mage, som med precis varenda övrig drog du äter, dricker eller röker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in