2014-08-24, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Du är säkert rätt ute i din analys. Luleå spöar upp stora Hamburg ordentligt, medan Skellefteå AIK, din värsta mardröm, knappt besegrar Krefeld i Ruhr.

Ja Krefeld kom ju trots allt 2:a i serien, 7 poäng efter Hamburg och tog sig längre i slutspelet förra säsongen..
Citera
2014-08-24, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efterlyst
Ja Krefeld kom ju trots allt 2:a i serien, 7 poäng efter Hamburg och tog sig längre i slutspelet förra säsongen..
Låter som ett lag man inte ska underskatta men hur bra är tyska ligan egentligen? ska inte ta ifrån Luleå någonting men känns ju som att SHL-lagen rent konkret är flera snäpp före dom tyska lagen.
Citera
2014-08-24, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Låter som ett lag man inte ska underskatta men hur bra är tyska ligan egentligen? ska inte ta ifrån Luleå någonting men känns ju som att SHL-lagen rent konkret är flera snäpp före dom tyska lagen.

Nädå, lät bara som att Luleå skulle vara världsbäst, fast du kanske var ironisk

Nja man kan ju tänka hur bra tyskarna står sig jämfört med Sverige i t.ex Hockey-vm. De är ju inte riktigt där.. Finns såklart importer i tyska ligan också på både spelar och ledarsidan men nog är det fler tyskar i varje lag än importer. Då bör vi vara några snäpp bättre. Tror det är den enda jämförelsen man kan göra då alla tyska spelare inte har spelat i SHL och tvärtom.
Citera
2014-08-24, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
CHLvetes jävla skitturnering. Undrar om man kan starta en namninsamling om att vi ska dra oss ur? (medan vi fortfarande har spelare kvar. )
Fy fan vad du tjuter. Är det inte bara bättre att du slutar följa skiten? ÄR CHL i fotboll också dåligt för att det i början finns med en massa skitlag? Visst nu fick ju Skaik en på pappret enkel grupp men om man kollar vilka lag som finns med i de andra grupperna så finns det en del intressanta lag.
Citera
2014-08-24, 11:28
Medlem
Embas avatar
Någon som kikat via Eurosports webbsändning?
Citera
2014-08-24, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Någon som kikat via Eurosports webbsändning?
Går ju inte se matcherna där, dom påstår att det är strul med rättigheterna och att det inte går att se matcherna därför men att det ska gå om man har boxer, men det är skitsnack det också.
Citera
2014-08-24, 11:54
Moderator
vfs avatar
Har raderat en jävla massa off topic, SKÄRPNING/Mod
Citera
2014-08-24, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Fy fan vad du tjuter. Är det inte bara bättre att du slutar följa skiten? ÄR CHL i fotboll också dåligt för att det i början finns med en massa skitlag? Visst nu fick ju Skaik en på pappret enkel grupp men om man kollar vilka lag som finns med i de andra grupperna så finns det en del intressanta lag.
Jag följer mitt lag. Ser "CHL" för att se hur våra spelare ser ut, skiter i resultat. Finns inget CHL i fotboll. Är inte intresserad av andra lag.
Citera
2014-08-24, 12:40
Medlem
m4tt145s avatar
Inget nytt om hur det gick med Lehtonen?
Citera
2014-08-24, 12:44
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Jag följer mitt lag. Ser "CHL" för att se hur våra spelare ser ut, skiter i resultat. Finns inget CHL i fotboll. Är inte intresserad av andra lag.

Jo, men ett undantag går att göra i dag. Måste nog vika en stund för Luleås match mot pantrarna från Nottingham.

Men bara för att se hur twitterkungen Forsberg sköter sig. Man får hoppas att klubben inte bestämt att han är "förkyld" ...
Citera
2014-08-24, 13:21
Bannlyst
Citat:
Det är väl ändå onödigt att märka ord? Tar för givet att du förstår att jag syftade på den europeiska fotbollens "Champions League".

Det här är ju hockeyns motsvarighet. Att det sedan aldrig kommer bli lika stort som fotbollens motsvarighet beror ju på att hockeyn inte är lika stor, men det är en annan sak.

Och vad vore alternativet? Är det att ha en massa träningsmatcher utan betydelse mot de lag man ändå ska möta 5 matcher under säsongen?

Näe, det här är en fin krydda till den nationella hockeyn, kul att få se lite andra lag, få se hur svenskklubbarna står sig internationellt, och sedan när gruppspelet är slut så ökar prestigen ju närmare slutspelet en kommer.

Hoppas verkligen att detta kan överleva och bli ett komplement till de inhemska ligorna. De enda tråkiga är väl att inte KHL-lag finns med så att det kan bli en Europa-Cup på riktigt.
Senast redigerad av Skogsrök 2014-08-24 kl. 13:23.
Citera
2014-08-24, 13:28
Medlem
Embas avatar
Eurosports webbtjänst fungerar utmärkt och kostar under hundralappen för en månad utan bindningstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in