2014-08-24, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daddy-birori
Du pratta med Gud ??
Nej det gör jag inte. Det var du som sa att Gud skulle döma. Så det är nog du som pratar med Gud....
Citera
2014-08-24, 00:23
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Om det finns en skapare så är det väl dens fel att människor är som dom är?
Jag vill inte höra något om fri vilja,för det vet vi inte riktigt om vi har.
Tycker du alla människor är lika mycket värda? Eller låter det fint bara?
Jag tycker till exempel att såna som Hitler är värd mindre än min familj.

Jag anser att de som arbetade i Hitlers mördarfabriker var de värsta rötäggen eftersom att de var de som utförde Hitlers sjuka skalles innanmätes vansinniga galenskap.Hitler var ett avskum och vad Gud skall göra med alla dem kan inte jag veta. Hade jag varit Gud så hade jag antagligen avrättat dem i evigheter. De avrättas och väcks på nytt och får uppleva smärtan och rädslan varenda sekund i evigheters evigheter.
OCH alla andra galningar som Mattias Flink, Anders Bhering Breivik samt alla galna seriemördare, lustmördare och varenda galning på denna jord, vad Gud gör med dessa varelser vill jag inte ens veta. OCH jo varenda människa har ett värde i sig. Men att du drar upp de värsta av de värsta är ditt problem.
Citera
2014-08-24, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag anser att de som arbetade i Hitlers mördarfabriker var de värsta rötäggen eftersom att de var de som utförde Hitlers sjuka skalles innanmätes vansinniga galenskap.Hitler var ett avskum och vad Gud skall göra med alla dem kan inte jag veta. Hade jag varit Gud så hade jag antagligen avrättat dem i evigheter. De avrättas och väcks på nytt och får uppleva smärtan och rädslan varenda sekund i evigheters evigheter.
OCH alla andra galningar som Mattias Flink, Anders Bhering Breivik samt alla galna seriemördare, lustmördare och varenda galning på denna jord, vad Gud gör med dessa varelser vill jag inte ens veta. OCH jo varenda människa har ett värde i sig. Men att du drar upp de värsta av de värsta är ditt problem.
Varför är det mitt problem? Du påstod att alla människor var lika mycket värda,så då tog jag upp några exempel. Du vet att din gud förlåter såna människor som Hitler och Breivik? Han förlåter sådana människor dagligen.
Citera
2014-08-24, 00:30
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigKreativitet.
Fan ... it all makes sense now. Big up to Daddy. As Daddy would say.

Det är gud som ligger bakom teorierna, matematiska formler och inte vetenskapsmännen/matematikerna i sig?
Bra logik där. Men okej, så när folk säger att tron på gud är ingenting annat än trams, då är det också gud som får en att säga det? Komplicerad individ, den där gud. Kan aldrig bestämma sig. Ena stunden så förespråkar han att han finns och i nästa stund så säger han att han inte gör det
Slutar aldrig förvånas över dessa ologiska svar. Förstår du seriöst inte hur dumt samt ologiskt det l
åter?

Nej inte ett dugg ologiskt eftersom att det är sant att det är människor som skapat alla matematiska formler och fysiska lagar med mera. Jag ljuger alltså inte om det.
Einstein med sin allmänna relativitetsteori, Phytagoras gubben med sin hypotenusa och Arkimedes principer hit och dit.
Gubbar som är döda nu och som skapade både teorier och principer
Citera
2014-08-24, 00:31
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Varför är det mitt problem? Du påstod att alla människor var lika mycket värda,så då tog jag upp några exempel. Du vet att din gud förlåter såna människor som Hitler och Breivik? Han förlåter sådana människor dagligen.
Hur vet du det? Du tror ju inte på Gud, gör du det helt plötsligt
Citera
2014-08-24, 00:31
Medlem
daddy-biroris avatar
Citat:
Nej det gör jag inte. Det var du som sa att Gud skulle döma. Så det är nog du som pratar med Gud....
Ja dina actions Jah har en reaction ! Men from du e liten baby Du e equal
Citera
2014-08-24, 00:33
Medlem
RostigKreativitet.s avatar
Citat:
Nej inte ett dugg ologiskt eftersom att det är sant att det är människor som skapat alla matematiska formler och fysiska lagar med mera. Jag ljuger alltså inte om det.
Einstein med sin allmänna relativitetsteori, Phytagoras gubben med sin hypotenusa och Arkimedes principer hit och dit.

Jo tack, jag vet att det är människor som har skapat alla matematiska formler mm. Som du sa,
MÄNNISKOR. Inte gud... Vilket var det du sa i det inlägget jag citerade. Bra, nu är vi alltså på samma sida.
Citera
2014-08-24, 00:34
Medlem
Citat:
Nä,lagarna fanns där innan människan visste om dom ! Tror du inte att en sten som kastades föll till marken innan vi upptäckte varför??
Citera
2014-08-24, 00:36
Medlem
Citat:
Ja dina actions Jah har en reaction ! Men from du e liten baby Du e equal
Utom från Gud då....som vet i förväg vilken människa du kommer att bli....
Citera
2014-08-24, 00:40
Medlem
daddy-biroris avatar
Citat:
Utom från Gud då....som vet i förväg vilken människa du kommer att bli....
Va du mena ?? From du e Baby du e Equal then Du kan velja action Sjelv !! Du tenker simple minded nu ingen ting mot Jah mind
Citera
2014-08-24, 00:41
Medlem
Citat:
Va du mena ?? From du e Baby du e Equal then Du kan velja action Sjelv !! Du tenker simple minded nu ingen ting mot Jah mind
Kan Gud se in i framtiden? Eller inte?
Citera
2014-08-24, 00:44
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Nä,lagarna fanns där innan människan visste om dom ! Tror du inte att en sten som kastades föll till marken innan vi upptäckte varför??

Ja självklart fanns världen innan dem och planeten Tellus. Gud hade ju skapat den åt oss. De hittade på lite lagar(namn) på rörelser och atomer och universum med mera.
Men det fanns innan dem, ja! Universum fanns först och det kan finnas mer. Et Nemo scit= No one knows
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in