2014-08-23, 22:43
Medlem
daddy-biroris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Be han dra åt helvete så kommer Jesus.

saggen Jag står nära Jah tro mej , inget Prophet men jag meditate on a Daily Basis med fin resultat !! Jesus var Special prophet men JESUS (YESHUA) var Jahs son Ingen anant !! (JAH = Gud på svenska God engelska )

Ok ??

Jah och Hailie Selassie .... den e Sanningen saggeliten

Läs bible mer !! pluss Läs om Selassie för den Besta up fattnin

venlig hälsning Daddy Birori (din bror)
Citera
2014-08-23, 22:51
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Be han dra åt helvete så kommer Jesus.
ja Saggeliten ! JAH= Hebreiska uttrycket Hallelu-Jah(Prisa Herren) Namnet på Bibelns Gud inom rastafarirörelsen.

Nu får du allt be din broder om ursäkt!
Troende de också och reggae är mycket fin Music lyssna på Lucky Dubes THE ONE eller CELEBRATE LIFE och du kommer att höra de vackraste sånger som finns.
Tyvärr blev den mannen mördad. En av världens bästa sångröster som finns och alla hans låtar är suveräna.
Citera
2014-08-23, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daddy-birori
saggen Jag står nära Jah tro mej , inget Prophet men jag meditate on a Daily Basis med fin resultat !! Jesus var Special prophet men JESUS (YESHUA) var Jahs son Ingen anant !! (JAH = Gud på svenska God engelska )

Ok ??

Jah och Hailie Selassie .... den e Sanningen saggeliten

Läs bible mer !! pluss Läs om Selassie för den Besta up fattnin

venlig hälsning Daddy Birori (din bror)
läs på om andra religoner så kommer du märka att likheten mellan dessa villfarelseandar är stor.

Eller varför inte kolla Rastafaris egna ord. Han sade sig inte stigit ner från himlen utan det var folk som dyrkade honom så. Kom ut ur dimman.
Citera
2014-08-23, 23:09
Medlem
daddy-biroris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
ja Saggeliten ! JAH= Hebreiska uttrycket Hallelu-Jah(Prisa Herren) Namnet på Bibelns Gud inom rastafarirörelsen.

Nu får du allt be din broder om ursäkt!
Troende de också och reggae är mycket fin Music lyssna på Lucky Dubes THE ONE eller CELEBRATE LIFE och du kommer att höra de vackraste sånger som finns.
Tyvärr blev den mannen mördad. En av världens bästa sångröster som finns och alla hans låtar är suveräna.
Big up broder Goran !! Ja hållar med Veldig bra tune den Lucky Dube (rip)

Folk glömma vi kanshe se olika ut tro olika Gud endå vi alla är Samma o de bara En Gud (Jah)

Blessings
Citera
2014-08-23, 23:13
Medlem
daddy-biroris avatar
Citat:
läs på om andra religoner så kommer du märka att likheten mellan dessa villfarelseandar är stor.

Eller varför inte kolla Rastafaris egna ord. Han sade sig inte stigit ner från himlen utan det var folk som dyrkade honom så. Kom ut ur dimman.
Ja listna varje dag Haile Selassies ord o Wisdom Listna du axo du Komma forstå var ja menar
En dag vi Alla komma se clearly Du vetta vi e i Reveletion time

Bless up no mess up
Citera
2014-08-23, 23:14
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Big up broder Goran !! Ja hållar med Veldig bra tune den Lucky Dube (rip)

Folk glömma vi kanshe se olika ut tro olika Gud endå vi alla är Samma o de bara En Gud (Jah)

Blessings

Ja det handlar om intolerans och massor av vidrigheter men det enda som är sant är att vi alla är människor och lika mycket värda, En del människor förstår inte det och förstår inte när de gör illa någon genom sina ord och handlingar.
En Gud ja. Finns endast en skapare, allt annat kommer från människan.
Citera
2014-08-23, 23:52
Medlem
Citat:
Ja det handlar om intolerans och massor av vidrigheter men det enda som är sant är att vi alla är människor och lika mycket värda, En del människor förstår inte det och förstår inte när de gör illa någon genom sina ord och handlingar.
En Gud ja. Finns endast en skapare, allt annat kommer från människan.
Om det finns en skapare så är det väl dens fel att människor är som dom är?
Jag vill inte höra något om fri vilja,för det vet vi inte riktigt om vi har.
Tycker du alla människor är lika mycket värda? Eller låter det fint bara?
Jag tycker till exempel att såna som Hitler är värd mindre än min familj.
Citera
2014-08-23, 23:53
Bannlyst
[quote=kiss74|50061570]
Jag vill inte höra något om fri vilja/QUOTE]

[quote=kiss74|50061570]
,för det vet vi inte riktigt om vi har.
/QUOTE]

är det inte en vilja att inte vilja höra?
Citera
2014-08-23, 23:57
Medlem
daddy-biroris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Om det finns en skapare så är det väl dens fel att människor är som dom är?
Jag vill inte höra något om fri vilja,för det vet vi inte riktigt om vi har.
Tycker du alla människor är lika mycket värda? Eller låter det fint bara?
Jag tycker till exempel att såna som Hitler är värd mindre än min familj.

Min tanke ja ska beretta Vi alla e Equal from creation Men for example Hitler .. Ja tro every action there is reaction derfo Jah kommer Döma Hitler hårt men när Hitler va en liten Baby han var equal
Citera
2014-08-24, 00:04
Medlem
Citat:
Min tanke ja ska beretta Vi alla e Equal from creation Men for example Hitler .. Ja tro every action there is reaction derfo Jah kommer Döma Hitler hårt men när Hitler va en liten Baby han var equal
Fast Hitler var inte så mycket värd som bebis för Gud. Eftersom Gud visste vad Hitler skulle göra i framtiden.... Så i Guds ögon är vi alla inte lika värda.
Citera
2014-08-24, 00:08
Medlem
daddy-biroris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Fast Hitler var inte så mycket värd som bebis för Gud. Eftersom Gud visste vad Hitler skulle göra i framtiden.... Så i Guds ögon är vi alla inte lika värda.
Du pratta med Gud ??
Citera
2014-08-24, 00:15
Medlem
RostigKreativitet.s avatar
Citat:
Jo jag tro på Gud för han Vissa sej för mej Förr !! I en Revelation , no hallucination !! Det va en Gånng , jag satt o rökte ganja ( Rasta om nån vil Veta ) , tror den va En strain som hete Northern lights sen eftar 2 eler 3 timar kom JAH o vissade Sej !! i fullt Majestet !! Blev räd först Men glad sen !! Varför ?? Han vende min liv full op tilbaks !! Since that day är jag Rasta (Lion)

JAH - RASTAFARI - BLESS UP o kälek til Dig min Venn from Daddy

Fan ... it all makes sense now. Big up to Daddy. As Daddy would say.

Citat:
Nej jag har sagt att Gud varken kan mätas, vägas eller räknas ut. Logiskt och sant.
Det är vetenskapen som förkastar Gud fast jag många gånger påpekat att Gud har skapat oss och vetenskapsmännen dessutom och vetenskapsmän i sin tur har skapat teorier och matematiska formler och fysiska lagar med mera men Gud ligger bakom allt. Det är vad jag sagt och tror på.

Det är gud som ligger bakom teorierna, matematiska formler och inte vetenskapsmännen/matematikerna i sig?
Bra logik där. Men okej, så när folk säger att tron på gud är ingenting annat än trams, då är det också gud som får en att säga det? Komplicerad individ, den där gud. Kan aldrig bestämma sig. Ena stunden så förespråkar han att han finns och i nästa stund så säger han att han inte gör det
Slutar aldrig förvånas över dessa ologiska svar. Förstår du seriöst inte hur dumt samt ologiskt det låter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in