Citat:
Ursprungligen postat av
t0xx0m
Har kikat lite på stringhyllor, men känner att jag hade behövt yta motsvarande ett skrivbord ändå. Studerar och gör rätt mycket på hemmaplan, så ytan är väl behövlig. Kanske finns något mer robust än stringhyllor som är längre (fast då får man väl tumma på det estetiska).
Stringhyllan är mest attraktiv för att den är flexibel i utformningen, och snygg förstås. Det är nog rätt stor chans att du hittar plats för den i nästa lägenhet också. Men jag förstår dig, jag vet inte heller hur mycket tyngd den tål, men den borde vara rätt stabil med tanke på att man ofta ser dem fullpackade med böcker. Vill du inte sätta upp något på väggen faller den bort helt dock.
IKEA har ju en del prylar du kan montera ihop i kombinationer, något sånt kanske vore något? Den här överdelen exempelvis kan monteras på något/några av deras skrivbord:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50180027/
Det är inte vackert, men det kan funka om du inte behöver massor av förvaring. De har även andra varianter som är bredare. En sväng till IKEA och snacka lite med personalen på avdelningen där de kränger skrivbord kan nog vara en idé. De har faktiskt en del rätt smarta lösningar. IKEA är rätt bra om man inte vill köpa något svindyrt också, då gör det inte så mycket om du får skrota överdelen i nästa lägenhet.