2014-08-23, 15:52
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Därför att jag sökte, och fann.

Har du någonsin svar som någon inte förpackat färdigt åt dig, antingen via din vidskepliga bronsålderstext eller via jw-siter?
Citera
2014-08-23, 15:59
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Så varför just "Gud" och inte den Rosa Galaktiska Heffalumpen? Där finns det ju en exakt lika stor logik bakom guden. Nej, i ena stunden väljer ni efter tradition och kultur, i andra så ska det inte finnas logik eller anledningar till något. Det handlar bara om att ni vill rationalisera eran irrationalitet. Indikerar inte det att ni egentligen skäms lite över den?

Jag föredrar att prata med en individ som kallar mig för du istället för NI eftersom att jag är en och inte alla troende individer exakt som du inte är alla ateister på den här jorden. Logiskt eller hur?
Och nej jag skäms INTE, gör du?
Och jag frågar dig detsamma varför tror just du inte på GUD?
Vill du prata med mig så prata med mig, inte ÅT mig eller placera mig i ett NI = alla troende som finns på denna jord.
Citera
2014-08-23, 16:06
Medlem
morpdeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigKreativitet.
Det enda jag kan läsa ut från detta är att du inte alls har någon förståelse för hur en människa kan programmeras, genom att gång på gång höra samma sak. Som blir inpräntat i ditt undermedvetna som till en stor del är det som styr dig i vardagen.
Vad har behavioristisk metodologi för relevans när det kommer till existensen eller ickeexistensen av en gud?
Citat:
Och inga relativa argument? Som jag sa varför besvaras inte några böner, from dom som är allra mest troende, varför är det i länder där den stora majoriteten är startk troende, som det existerar så mycket elände? Säkerligen ber dom till gud om fred, men det enda dom har är elände, hur kommer det sig? Sannerligen är det inte någon gud som har deras böner. Medans här i Sverige, och i många andra länder i våran del av världen, där många inte är troende alls, eller bara väldigt vagt troende, så har vi det väldigt bra ställt.
Detta kan möjligtvis ses som ett argument gentemot en barmhärtig gud, men inte gud som koncept.
Citera
2014-08-23, 21:26
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag föredrar att prata med en individ som kallar mig för du istället för NI eftersom att jag är en och inte alla troende individer exakt som du inte är alla ateister på den här jorden. Logiskt eller hur?
Och nej jag skäms INTE, gör du?
Och jag frågar dig detsamma varför tror just du inte på GUD?
Vill du prata med mig så prata med mig, inte ÅT mig eller placera mig i ett NI = alla troende som finns på denna jord.

Du är teist och ja, det är en svepande generalisering, men generellt verkar det vara vad som pågår.
Dessutom tycker du att jag ska prata med dig, men du svarade inte på det jag skrev. Är inte det lite lustigt? Om du inte tänker svara, skit i att skriva något alls. Du fyller bara forumet med bajs.
Citera
2014-08-23, 21:26
Medlem
daddy-biroris avatar
Jo jag tro på Gud för han Vissa sej för mej Förr !! I en Revelation , no hallucination !! Det va en Gånng , jag satt o rökte ganja ( Rasta om nån vil Veta ) , tror den va En strain som hete Northern lights sen eftar 2 eler 3 timar kom JAH o vissade Sej !! i fullt Majestet !! Blev räd först Men glad sen !! Varför ?? Han vende min liv full op tilbaks !! Since that day är jag Rasta (Lion)

JAH - RASTAFARI - BLESS UP o kälek til Dig min Venn from Daddy
Citera
2014-08-23, 21:34
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Du är teist och ja, det är en svepande generalisering, men generellt verkar det vara vad som pågår.
Dessutom tycker du att jag ska prata med dig, men du svarade inte på det jag skrev. Är inte det lite lustigt? Om du inte tänker svara, skit i att skriva något alls. Du fyller bara forumet med bajs.

Jag svarar men du är inte nöjd med mina svar och då är det inte mina problem heller.
Jag skriver inte för att tillfredsställa ditt ego.
Om jag skulle hålla med dig i allt så skulle det ses ganska löjligt, eller hur"Ja jag håller med dig" i varenda tråd och i varenda inlägg.
Du får lov att ta mig som jag är helt enkelt OCH jag är en teist yes I am. Och tror och diskuterar det här inne med bland annat dig som är icke troende.
Citera
2014-08-23, 21:52
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag svarar men du är inte nöjd med mina svar och då är det inte mina problem heller.
Jag skriver inte för att tillfredsställa ditt ego.
Om jag skulle hålla med dig i allt så skulle det ses ganska löjligt, eller hur"Ja jag håller med dig" i varenda tråd och i varenda inlägg.
Du får lov att ta mig som jag är helt enkelt OCH jag är en teist yes I am. Och tror och diskuterar det här inne med bland annat dig som är icke troende.

Nej, du har inte svarat.
Berätta varför din gud och inte den rosa heffalumpen om inte logik, fakta eller något annat berör ditt val.
Har du inget svar? Jag tror din rationalitetsaversion är en bekväm undanflykt för att dölja att du faktiskt inte tänkt speciellt mycket alls och det är det som är pinsamt.
Citera
2014-08-23, 21:56
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Nej, du har inte svarat.
Berätta varför din gud och inte den rosa heffalumpen om inte logik, fakta eller något annat berör ditt val.
Har du inget svar? Jag tror din rationalitetsaversion är en bekväm undanflykt för att dölja att du faktiskt inte tänkt speciellt mycket alls och det är det som är pinsamt.

Jag har svarat miljoner gånger här inne hur och varför jag tror på den MIGHTY ONE! Och behöver inte gå in i dina rosa heffalumpar och logiska slutsatser det är du som kräver det , inte jag.
Om du vill skämmas i mitt ställe, var så god
Citera
2014-08-23, 22:05
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag har svarat miljoner gånger här inne hur och varför jag tror på den MIGHTY ONE! Och behöver inte gå in i dina rosa heffalumpar och logiska slutsatser det är du som kräver det , inte jag.
Om du vill skämmas i mitt ställe, var så god

Du skrev att det behöver varken mätas, vägas eller beräknas. Du skrev att Gud inte tillhör vetenskapen (vilket jag då antar inkluderar allt som handlar om fakta, jämförelser, analyser och annat som faller under metoden), så då kunde du alltså lika gärna tro på Den Rosa Heffalumpen som Gud. Vad utgör skillnaden, varför väljer man istället just din gud eller den kristna guden om inget inom vetenskapens och naturalismens domän, inte ens det rationella avgör vad man tror på? Då kan man ju lika gärna tro på vad som helst.
Citera
2014-08-23, 22:20
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Du skrev att det behöver varken mätas, vägas eller beräknas. Du skrev att Gud inte tillhör vetenskapen (vilket jag då antar inkluderar allt som handlar om fakta, jämförelser, analyser och annat som faller under metoden), så då kunde du alltså lika gärna tro på Den Rosa Heffalumpen som Gud. Vad utgör skillnaden, varför väljer man istället just din gud eller den kristna guden om inget inom vetenskapens och naturalismens domän, inte ens det rationella avgör vad man tror på? Då kan man ju lika gärna tro på vad som helst.

Nej jag har sagt att Gud varken kan mätas, vägas eller räknas ut. Logiskt och sant.
Det är vetenskapen som förkastar Gud fast jag många gånger påpekat att Gud har skapat oss och vetenskapsmännen dessutom och vetenskapsmän i sin tur har skapat teorier och matematiska formler och fysiska lagar med mera men Gud ligger bakom allt. Det är vad jag sagt och tror på.
Citera
2014-08-23, 22:34
Medlem
daddy-biroris avatar
Citat:
Nej jag har sagt att Gud varken kan mätas, vägas eller räknas ut. Logiskt och sant.
Det är vetenskapen som förkastar Gud fast jag många gånger påpekat att Gud har skapat oss och vetenskapsmännen dessutom och vetenskapsmän i sin tur har skapat teorier och matematiska formler och fysiska lagar med mera men Gud ligger bakom allt. Det är vad jag sagt och tror på.

Den är helt SAnn !! Big up goran 74 jag hålar med Dej i den logic

hälsning Daddy
Citera
2014-08-23, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daddy-birori
Jo jag tro på Gud för han Vissa sej för mej Förr !! I en Revelation , no hallucination !! Det va en Gånng , jag satt o rökte ganja ( Rasta om nån vil Veta ) , tror den va En strain som hete Northern lights sen eftar 2 eler 3 timar kom JAH o vissade Sej !! i fullt Majestet !! Blev räd först Men glad sen !! Varför ?? Han vende min liv full op tilbaks !! Since that day är jag Rasta (Lion)

JAH - RASTAFARI - BLESS UP o kälek til Dig min Venn from Daddy
Be han dra åt helvete så kommer Jesus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in