2014-08-22, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Varför beter sig somliga att SHL är allsvetande i denna fråga och efterblivna i så många andra? Kan det inte vara så att att SHL har fel? Om man kollar på hur ordet slutspel används i vanliga fall är det ju mer lämpligt att kalla Play-in för kval. Om ni bortser från vad SHL kallar det är det ju rent objektivt ett kval och inte ett slutspel då deltagarna i Play-in inte spelar för guld utan för deltagande i kvartsfinal.

Dessa inlägg bör väl f.ö flyttas till Allmänt om hockey-tråden.
Ja vilket jävla kackel det blev om detta bara för att man har en fullt normal åsikt i frågan. Det är ju helt sjukt egentligen hur vissa kan bete sig hur som helst bara för att man framför en åsikt. I alla fall så behöver man ju inte vara någon Einstein för att fatta att bara för att SHL kallar det för slutspel så måste inte alla ha den åsikten. Men det är ju skönt att se att det finns vettiga människor här inne i alla fall.
Citera
2014-08-22, 21:29
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja vilket jävla kackel det blev om detta bara för att man har en fullt normal åsikt i frågan. Det är ju helt sjukt egentligen hur vissa kan bete sig hur som helst bara för att man framför en åsikt. I alla fall så behöver man ju inte vara någon Einstein för att fatta att bara för att SHL kallar det för slutspel så måste inte alla ha den åsikten. Men det är ju skönt att se att det finns vettiga människor här inne i alla fall.
Och med det sagt tänker jag kalla SHL för "Döds-serien" resten utav vintern.
Citera
2014-08-22, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Och med det sagt tänker jag kalla SHL för "Döds-serien" resten utav vintern.
För att?
Citera
2014-08-22, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Så om jag anser att Aftonbladet inte är en tidning så har jag rätt?

Och FYI, åttondelsfinal som används i t.ex. NHL är ju en del av deras slutspel...

IMO så innebär en Åttondelsfinal att det är 8 matchserier, som leder till en Kvartsfinal med 4 serier. Hade det varit upplagt så, då hade jag hållt med om att det var en del av slutspelet.

Så, återigen, IMO. Då det inte är 8 matchserier i Play-in så är Play-In inte är en åttondelsfinal, och därmed inte en del av slutspelet, utan ett kval dit.

Det ÄR en tolkningsfråga.
Senast redigerad av Kyozoku 2014-08-22 kl. 22:27.
Citera
2014-08-23, 11:47
Medlem
Fortsätter diskussionen om Marcus Nilsons kontroversiella övergång till HV så att Skogsrök blir nöjd.

Nu vet inte jag vare sig detaljerna i Mackes kontrakt eller hur Modo skriver sina kontrakt men jag väldigt svårt att tro att det är någon större skillnad gentemot dom andra lagen. Det som retar mig mest var att "Macke" fejkade sin övergång till oss genom att signa på oss bara för att sedan efter bada någon dag gå tillen klubb som delar ut monsterlöner. det fanns säkert en inskriven klausul i det skrivna kontraktet men det framkom aldrig utan det enda Macke sa i media var att det fanns"vissa bitar i kontraktet" som han inte accepterade. Varför skrev han ens på från början i så fall? Den här soppan är så pass gammal att det är lagt åt sidan men hur som helst så var det väldigt väldigt dåligt skött från bägge parter och oavsett vad som är sant eller inte så kommer Nilson att framstå som Judas från varje Modosupporter för all framtid.
Citera
2014-08-23, 11:59
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyozoku
IMO så innebär en Åttondelsfinal att det är 8 matchserier, som leder till en Kvartsfinal med 4 serier. Hade det varit upplagt så, då hade jag hållt med om att det var en del av slutspelet.

Så, återigen, IMO. Då det inte är 8 matchserier i Play-in så är Play-In inte är en åttondelsfinal, och därmed inte en del av slutspelet, utan ett kval dit.

Det ÄR en tolkningsfråga.

Hoppar in med ett "jag instämmer" till det här inlägget! Ser inte play-in som en del av slutspelet utan ett kval till slutspelet. Tråkigt att folk ska hålla på med personangrepp och nedsättande kommentarer bara för att andra inte delar deras åsikter, ännu ett bevis på hur nivån i den här forumdelen sjunkit på senare år.
Citera
2014-08-23, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Hoppar in med ett "jag instämmer" till det här inlägget! Ser inte play-in som en del av slutspelet utan ett kval till slutspelet. Tråkigt att folk ska hålla på med personangrepp och nedsättande kommentarer bara för att andra inte delar deras åsikter, ännu ett bevis på hur nivån i den här forumdelen sjunkit på senare år.
Håller fan helt med alltså. Jag antar att det endast inträffar för att jag spammat ner forumet förut och därför är nåt sorts offer på det här forumet. Men för att återgå till diskussionen så vidhåller jag vid min åsikt om att detta är en tolkningsfråga och dom som inte accepterar den åsikten kan gott hålla det för sig sj istället för att kaxa upp sig här inne.
Citera
2014-08-23, 12:38
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Oavsett vad som är sant eller inte så kommer Nilson att framstå som Judas från varje Modosupporter för all framtid.
Tråkigt när en sån riktig ikon för klubben sviker(likt ryssen) bara för pengar.
Citera
2014-08-23, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Tråkigt när en sån riktig ikon för klubben sviker(likt ryssen) bara för pengar.
Ja varken Nilson eller Kabanov har ju varit någon klubbikon för oss men det Nilson gjorde när han skrev på för oss är ett sjujädrans fjollbeteende. Jag hoppas att vi snor Fiala ifrån Hv bara för att ge igen för gammal ost.
Citera
2014-08-23, 15:10
Medlem
NashvilleTNs avatar
Enligt mina källor så var det Modo som stoppade övergången och inte Mackan så där har du faktiskt helt fel.

Citat:
Fortsätter diskussionen om Marcus Nilsons kontroversiella övergång till HV så att Skogsrök blir nöjd.

Nu vet inte jag vare sig detaljerna i Mackes kontrakt eller hur Modo skriver sina kontrakt men jag väldigt svårt att tro att det är någon större skillnad gentemot dom andra lagen. Det som retar mig mest var att "Macke" fejkade sin övergång till oss genom att signa på oss bara för att sedan efter bada någon dag gå tillen klubb som delar ut monsterlöner. det fanns säkert en inskriven klausul i det skrivna kontraktet men det framkom aldrig utan det enda Macke sa i media var att det fanns"vissa bitar i kontraktet" som han inte accepterade. Varför skrev han ens på från början i så fall? Den här soppan är så pass gammal att det är lagt åt sidan men hur som helst så var det väldigt väldigt dåligt skött från bägge parter och oavsett vad som är sant eller inte så kommer Nilson att framstå som Judas från varje Modosupporter för all framtid.
Citera
2014-08-24, 11:28
Medlem
Såg lite intressant läsning om vad Sportbladets journalister tror om årets säsong, man kan ju lugnt konstatera att dom allra flesta har något emot Modo.

Här är länken(om den funkar)

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article19415631.ab

I alla fall kan man ju lugnt konstatera att årets säsong förmodligen är den mest svårtippade nånsin och att det inte finns vare sig någon riktig vinnare eller förlorare. Är även osäker på om någon tränare kommer få foten men i helvete heller att Anders får det
Senast redigerad av Azdz 2014-08-24 kl. 11:30.
Citera
2014-08-24, 11:39
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Såg lite intressant läsning om vad Sportbladets journalister tror om årets säsong, man kan ju lugnt konstatera att dom allra flesta har något emot Modo.

Här är länken(om den funkar)

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article19415631.ab

I alla fall kan man ju lugnt konstatera att årets säsong förmodligen är den mest svårtippade nånsin och att det inte finns vare sig någon riktig vinnare eller förlorare. Är även osäker på om någon tränare kommer få foten men i helvete heller att Anders får det
Varför skulle dom ha något emot Modo? Det är väl bara så att eftersom Modo har en av de på pappret sämre trupperna så rankas man längre ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in