2014-08-22, 19:10
Medlem
klybans avatar
Vet en del som har röstat på SD, men efter de fått reda på deras narkotikapolitik.
Så har de sagt att de inte mer ska rösta på SD, så skulle helt säkert locka en del väljare.

Dock är det extremt osannolikt, med tanke på SD NP att de skulle ändra sig.
Citera
2014-08-22, 22:44
Medlem
heinos avatar
Opinionen är klart emot så det skulle vara negativt för partiet. Dessutom har inte Sverige den liberala traditionen. Här är liberaler socialdemokrater i princip och för staten. Kanske på kontinenten.
SD är dessutom det mest fördomsfulla partiet i riksdagen så det är inte troligt att de skulle bli mjukare gentemot cannabis. Snarare är att de blir mer extrema åt andra hållet om de får inflytande.
Senast redigerad av heino 2014-08-22 kl. 22:47.
Citera
2014-08-23, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Då skulle jag nog byta till Svp, vill vara del av ett pundarparti.
Tyvärr tror jag inte det finns ngt pundarparti. Och du är nog den förste jag hört som vill vara med i ett och dessutom anser att SvP är det..
Citera
2014-08-23, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vet en del som har röstat på SD, men efter de fått reda på deras narkotikapolitik.
Så har de sagt att de inte mer ska rösta på SD, så skulle helt säkert locka en del väljare.

Dock är det extremt osannolikt, med tanke på SD NP att de skulle ändra sig.
Det hela är enkelt, sjuka ska naturligtvis kunna få en bra och effektiv medicin som en eu läkare så sagt, så får alla sitt läkaren får pengar, patienten röka och det är illegalt men man kan ju inte som politiker rimligen hejda mediciner.
Dessutom kan hampa bli en bra gröda här, går att odla till jämtland.
Citera
2014-08-23, 09:00
Medlem
Jag stödjer SD i mycket, men deras slump drogtest på skolor, tillåta brottsprovokation och höja straff för offerlösa brott gör att jag aldrig kommer rösta på dom, skulle dom ställa sig för en legalisering av cannabis skulle dom gå från otänkbart parti till "nästan perfekt match".
Citera
2014-08-23, 13:47
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Det hela är enkelt, sjuka ska naturligtvis kunna få en bra och effektiv medicin som en eu läkare så sagt, så får alla sitt läkaren får pengar, patienten röka och det är illegalt men man kan ju inte som politiker rimligen hejda mediciner.
Dessutom kan hampa bli en bra gröda här, går att odla till jämtland.
Lite fundersam på om man kommer ta oprocesserad cannabis till medicin.
Och röka tror jag inte heller kommer på tal här, det blir nog i så fall olja.
Sen har vi ju redan Sativex som kan skrivas ut.
Men i praktiken så har man gjort så ingen kan använda sig av den som medicin, då man inte har högkostnadsskydd på Sativex.
SD lär knappast vara villig att ha cannabis som medicin och i rökform, vem vet kanske inte ens i olje form.

Hampa odlar man redan idag, så här behöver inget göras.
Citera
2014-08-23, 13:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
Jag stödjer SD i mycket, men deras slump drogtest på skolor, tillåta brottsprovokation och höja straff för offerlösa brott gör att jag aldrig kommer rösta på dom, skulle dom ställa sig för en legalisering av cannabis skulle dom gå från otänkbart parti till "nästan perfekt match".
Inte jag heller, finns inte på kartan att rösta på dom.
Visserligen är jag en anhängare att vi måste göra nått åt invandrarpolitiken.
Men det är ett parti som gärna sparkar på den som ligger och är utsatt.
Citera
2014-08-23, 16:55
Bannlyst
Alla partier är skit förutom Pirat Partiet. SD räddar banker och vill skapa ett samhälle där många får sitta inne för skit brott.

Legalisera alla droger nu för eget bruk!
Citera
2014-08-23, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axetown33
Alla partier är skit förutom Pirat Partiet. SD räddar banker och vill skapa ett samhälle där många får sitta inne för skit brott.

Legalisera alla droger nu för eget bruk!

Visst just drogdelen är PP vettiga, men då är dom för skrotad upphovsrätt och massinvandring också...
Citera
2014-08-23, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
Visst just drogdelen är PP vettiga, men då är dom för skrotad upphovsrätt och massinvandring också...

Japp, men de snackar nog skit om HBTQ-rörelsen och massinvandring. Rösta på PP och sen kan du gå med i partiet för att förändra.
Citera
2014-10-01, 07:48
Medlem
redleaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heino
Opinionen är klart emot så det skulle vara negativt för partiet. Dessutom har inte Sverige den liberala traditionen. Här är liberaler socialdemokrater i princip och för staten. Kanske på kontinenten.

http://www.liberalapartiet.se/ är ett parti för liberaler med faktiskt liberal politik. Det är inte alltid som du skriver.

Jag förstår dog vad du menar. Enligt http://www.folkpartiet.se/politik/hjartefragor/ : "Folkpartiet är Sveriges liberala parti" men om du kollar http://www.folkpartiet.se/politik/politik-a-o/ så ser du snabbt att doms politik inte är auktoritarianism - inte liberalism.
Citera
2014-10-02, 03:26
Medlem
Antivalents avatar
Tänkte först skriva att det går stick i stäv med deras "hårdare tag mot kriminella". Men sen tänkte jag efter.

Vad tjänar folk i rosengård och angered pengar på? Knarkförsäljningen borde vara en stor del av underground-ekonomin där borta. Tar man bort den inkomstkällan så kommer de kriminella kanske tvingas jobba, vem vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in