2014-08-20, 21:36
Medlem
Tjena tjena!

Jag satt just och lekte med tanken utifall Sverigedemokraterna idag skulle gå ut med att man är för en avkriminalisering av marijuana/hampa. Avkriminaliseringen skulle därmed ske med omedelbar verkan.

Skulle de vinna många röster? vad hade hänt?

Diskutera!
Citera
2014-08-20, 21:41
Medlem
Dom skulle troligen förlora röster eftersom SD har många konservativa väljare som skulle bli upprörda. Bland de som önskar en avkriminalisering är frågan inte tillräckligt viktig för att byta parti, det är trots allt ett stort steg för många att byta just till SD.
Citera
2014-08-20, 22:05
Medlem
sgeddingagglis avatar
Tanken är väldigt, väldigt ofantligt abstrakt...de skulle få några nya väljare men de skulle bli av med en hel massa. Betydligt fler än de nya.
Citera
2014-08-20, 22:20
Medlem
whaks avatar
Då skulle jag nog byta till Svp, vill vara del av ett pundarparti.
Citera
2014-08-20, 23:32
Medlem
sherms avatar
Jag tror de skulle få fler röster än vad som skulle falla av då valet står mellan invandring och välfärd. En legalisering vore dessutom att föredra med tanke på de många positiva effeker en sådan marknadsreglering skulle inbringa. Inte minst de ekonomiska, då det finns ett skriande behov av att finansiera den tyngda välfärden.

De svenskar som stödjer den kulturmarxistiska drogpolitik som formulerades av kommunisten Nils Bejerot bör nog snarast erinra sig själva om den historiska betydelse som cannabis haft för vårt folk och land. Vår fokus måste stå till det verkliga hot som vårt folk och land nu står inför i massinvandring och islam, till vilket avseende cannabis i jämförelse är helt imaginärt.
Citera
2014-08-21, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamatatsu
Tjena tjena!

Jag satt just och lekte med tanken utifall Sverigedemokraterna idag skulle gå ut med att man är för en avkriminalisering av marijuana/hampa. Avkriminaliseringen skulle därmed ske med omedelbar verkan.

Skulle de vinna många röster? vad hade hänt?

Diskutera!

Mycket konstig blandning. SD vänder sig inte till samma väljargrupper som tilltalas av det. Vette fan var du fick det från.

Titta på C och FPs ungdomsförbund om du vill ha något framtidshopp.
Citera
2014-08-21, 14:02
Medlem
dcafes avatar
Skulle göra det till ett parti än mer i min smak. Då fattas bara att de blir för månggifte, tar tydligt avstånd från kristendomen och blir för ett förstatligande av alla banker. Då vore dom mitt idealparti
Citera
2014-08-21, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Då skulle jag nog byta till Svp, vill vara del av ett pundarparti.

Ingen har väl sagt att amfetamin ska medfölja en avkriminalisering om man avkriminaliserar cannabis?
Citera
2014-08-21, 14:59
Medlem
BigFatCones avatar
Innan det här spårar ut i en debatt om vad en pundare egentligen är så vill jag bara påpeka att det inte är topic och i och med att jag i ett tidigt skede påpekar detta så kommer alla såna inlägg att beivras med en Varning för 0.03.

Mvh,
Moderator
Citera
2014-08-21, 14:59
Medlem
BigFatCones avatar
För min del spelar det ingen roll eftersom SD ändå inte kommer att uppnå egen majoritet. Det hela är alltså en ickefråga egentligen.
Citera
2014-08-22, 02:05
Medlem
Greenbridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Mycket konstig blandning. SD vänder sig inte till samma väljargrupper som tilltalas av det. Vette fan var du fick det från.

Titta på C och FPs ungdomsförbund om du vill ha något framtidshopp.
Precis! Ett parti som skulle lyfta fram och förespråka en sån här kontroversiell fråga skulle helt klart få stor uppmärksamhet och starta en större debatt kring ämnet. Huruvida partiet skulle vinna röster på det beror självklart på hur viktig man anser att legaliseringsfrågan är i förhållande till de andra frågor som partiet driver.
Så jag håller med om att ett mer legit parti (som t.ex nämnda C och FP) än de kontroversiella Sverigedemokraterna nog skulle vinna mer på att föreslå avkriminalisering. Personligen skulle nog en sån sak kunna få mej att rösta annorlunda och även blocköverskridande, då det helt klart känns som en viktig fråga för mej. Men SD... aldrig i livet alltså
Citera
2014-08-22, 16:17
Medlem
GusFrings avatar
De hade förlorat fler väljare än vad de vunnit på det. Snacka om en dum idé att gå ut med från ett taktiskt perspektiv. Personligen så avgör jag inte vilket parti jag skall rösta på baserat på det. Jag är i.o.f.s motståndare till en legalisering, men det finns frågor som är mer akut viktiga än den.

Jag är nyfiken på vad som hade hänt om SD gick ut med att man ville avskaffa svenska sexköpslagen, liberalisera vapenlagarna och införa skattelättnader för folk som kör epa-traktor. .

En mer realistisk grej man borde göra för att faktiskt öka i mätningar är att få med sig Ian Wachtmeister som företrädare för partiet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in