Var och tittade på sedanen precis (
http://www.blocket.se/lund/Ford_Focus_1_6_SEDAN_GHIA_12500_MIL_55099798.htm?c a=23_7&w=3).
Det kändes för otryggt helt enkelt. Säljaren var väldigt trevlig och jordnära över telefon och till en början men blev irriterad när det visade sig att jag var petig. Började läxa upp mig i hur man köper bil när jag frågat lite för mycket om den långt ifrån komplett ifyllda serviceboken.
Bilen var i väldigt fint skick förrutom att vindrutan behöver bytas (flera stora sprickor) samt att framhjulen vibrerade ganska onaturligt på motorväg. Säljaren blev fundersam när jag frågade om det var soppa i bilen då jag ville ut och köra. När jag berättade att jag ville känna på alla växlarna sa han att han inte ville betala för det och att jag isf fick tanka själv (bilen hade inte många liter i tanken som det var). Tur att jag hälde i några liter för annars hade jag inte upptäckt vibrationerna.
Nästan ingen rost undertill, mycket finare än tidigare bilder jag lagt upp, jag var väldigt förvånad själv.
Det var för många varningsklockor så nu känner jag mig ganska modlös. Tror jag ger upp denna prisklass. Går nog på en dyrare bil med helförsäkring istället. Det får väl kosta lite mer än jag hoppats (mina förväntningar var nog för optimistiska).
Kan man få lite tips i prisklassen 30-60k SEK? Samma användningsområde som tidigare, pendling motorväg 5 mil/dag men under perioder bara någon tur i veckan pga. uppdrag i stan och cykel. Fördel om den inte tappar så mycket i värde av att inte användas ibland, alltså.
Den får gärna vara något större än Golf 5-dörrars så man kan åka full bil lite längre och till IKEA ibland. Inbillar mig att det är något bekvämare att ha en lite större bil i de situationerna.
Gärna billig att köra och äga. Jag är inte intresserad av en rolig bil alls (jag vet att många här är). Jag är en sådan som nog kommer försöka köra så snålt och miljövänligt som det går. Accelerera långsamt, inte alltid köra maxhastighet (men inget av det om det finns någon bakom, jag hatar att vara ivägen).
Några av er kanske har tröttnat på mig när ni skrivit så mycket och gett mig tips och så vips ändrar jag inställning och prisklass. Jag är ledsen om jag gjort er besvikna. Jag har dock lärt mig massor så stort tack! Vill ni fortsätta ge mig tips blir jag jätteglad.
Edit: VIN-koden stämde också på sedanen om det är av intresse, den var dock samma färg som på bilderna och inte "MRÖD"