Citat:
Ursprungligen postat av
tjenare.knugen
Det var lustigt att försäkringen skiljer sig såpass mycket. Självklart är generellt BMW dyrare än t.ex Renault eller Skoda, men trafikförsäkringen för en 530 ska inte kosta lika som en helförsäkring på en S60 2.5T. Då tycker jag du ska kolla med något annat försäkringsbolag.
Eftersom du länkade bilar som t.ex 530i och 2.5T trodde jag att du letade efter relativt motorstarka bilar med mycket körglädje. Det finns såklart snålare bilar i samma prisklass. Vad har du för krav?
Det är två olika varianter som jag funderar på i dagsläget.
1. Budget ca 30K (kontantköp), år 00-05 av modell Audi A4-6, BMW 5-serien, S 9-5 2.3 eller Volvo S 80 2.0 T som rullat max ca 20 K mil och förhoppningsvis minst 5-10 K mil till utan några större konstigheter.
2. Det andra alternativet tänker jag eventuellt lösa med billån/blanco, hade ingen inkomst av värde 2013 så det kan eventuellt bli svårt. Budget max 100K(20 K handpenning)
Då tänkte jag ett mer långsiktigt alternativ med acceptabelt pris på helförsäkring.
Bil: halvkombi, 05-10, 5-10k Mil, 170-200 HK, Peugeot 206 RC, Honda Civic type R, Corolla Sport, Golf GTI osv.
Bilarna här som även rymmer inom alternativ 1:s kriterier är också intressanta.
Citat:
Ursprungligen postat av
carlpetersen73
Jag kan ha fel, vilket inte händer ofta när det kommer just till BMW och skick kontra mil. Nu var det inte den bilen jag var där för att titta på men jag stannade till vid den och konstaterade att det var en buske, tog för givet att den var skruvad, så ser få 18000-milare ut. Långsökt att ägare 2 skruvat inför varje besiktning, sådant händer visserligen och han har inte kört speciellt långt men för enkelhetens skull släpper vi den teorin och jag tar på mig att jag hade fel. Hur som, en riktig buske är det likväl, väldigt rostig vilket inte helt framgår av bilderna och ser ut som en surhink invändigt.
ok tack, tänkte nämligen ta mig en titt på den idag.