2014-08-22, 09:06
Medlem
joybuoys avatar
Oj oj oj OJ. Vad fan är det som pågår i det här landet egentligen, ska detta föreställa vår statsminister? Jag brukar inte bry mig mycket i politik, men tamigfan tappade jag hakan här! Men stick och brinn med dig Reinfeldt, din retarderade jävla pajas! Du lever ju i någon form av psykos helt frånkopplad från verkligheten!
Senast redigerad av joybuoy 2014-08-22 kl. 09:14.
Citera
2014-08-22, 09:09
Medlem
Lost-Souls avatar
Affes statistikblogg levererar fantastisk satir om imam Reinfeldts svenskhatiska sommartal. Klockrent som vanligt.

http://affes.wordpress.com/2014/08/21/fredrik-reinfeldt-oppnar-sitt-hjarta/
Citera
2014-08-22, 09:12
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenSistaGustaf
Rimligheten ligger i att den svenska högern skall kunna sola sig i 1900-talets dogmer

Sola sig i 1990-talets dogmer kanske. Det fanns en jätteradikal pseudolibertariansk pojkrumshöger i Stockholm i början av nittiotalet som helt uppenbart ideologiskt påverkade de som senare blev det moderata ledarskapet. De är fast i samma knäppa utopiska skit som de trodde på under sina ungdomsår samtidigt som de ska ansvara för vår stat och vår nations öde.

Att studera moderaterna inom invandringsfrågan är ungefär som att studera sovjetkommunisterna under utrensningarna i Ukraina. Finns ingen gräns för vidrigheterna och priset de är redo att låta folket betala för att förverkliga deras sinnessjuka visioner. Synd bara att sådana här utopister ska fokusera på de mest destruktiva delarna av sin ideologi. Det finns ju myspysdelar i kommunismen som föll åt sidan och ignorerades då det tydligen var skojigare med massvält och massmord.

Likadant med borgarutopisterna. Om de fokuserat på myspysdelar som sänkta skatter, slopad byråkrati på riktigt inom staten (ökat under Reinfeldt) och större egenansvar samtidigt som de ligger lågt med tredje världen-invandringen så hade det blivit ganska myspysigt i vårat land. Mängden jobb hade antagligen ökat ungefär lika snabbt som under Reinfeldt-åren vilket eliminerat svensk arbetslöshet t ex. Men icke, det ska liksom vara jävligt och svida i skinnet för att de här utopisterna ska känna att de är på rätt väg.
Senast redigerad av glimmande 2014-08-22 kl. 09:17.
Citera
2014-08-22, 09:18
Medlem
joybuoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Affes statistikblogg levererar fantastisk satir om imam Reinfeldts svenskhatiska sommartal. Klockrent som vanligt.

http://affes.wordpress.com/2014/08/21/fredrik-reinfeldt-oppnar-sitt-hjarta/

Karln är en klockren idiot!
Citera
2014-08-22, 09:52
Medlem
joybuoys avatar
Svenska folket börjar bli förbannade, och det som det snackas om i kafferummen börjar bubbla upp till ytan. Betonghäckarna har ingen kontakt med väljarna, och då går det som det går, detta blir ett intressant val, sannerligen! Sorgligt, SD äger inte kompetens att styra vårt land, består också mestadels av en samling idioter. men tänker rösta på dom igen i ren protest! :-)
Senast redigerad av joybuoy 2014-08-22 kl. 10:02.
Citera
2014-08-22, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ett stort problem är förstås bara att Imam Löfven kommer bli värre än Imam Reinfeldt och han har mer otrevliga kompisar.

Nu snackar du bara grader i helvetet, de flesta kommer inte att märka någon skillnad.

En rejäl invandringsinbromsning från underutvecklade länder, villkorat tidsbegränsat TUT som praxis, och repatriering genom indragna medborgarskap på falska grunder är de enda åtgärder som möjligen kan vända skutan om än väldigt sakta. Avreglering är också rätt väg att gå men det går knappast att genomdriva om spänningarna i samhället är för stora och för måga upplever försämringar, då röstar de bara vänster.
Citera
2014-08-22, 10:09
Medlem
joybuoys avatar
En sittande statsminister meddelar sitt folk, att spänningar i samhället kommer öka, medelst hans beslut. Har ett dylikt uttalande någonsin förekommit tidigare i ett land?
Citera
2014-08-22, 10:16
Medlem
joybuoys avatar
Nej, nu är det nog! Rösta på SD, om så bara i protest, precis som jag. Era politiker ljuger för er, dags att visa vem som bestämmer! Vi lever i en demokrati, där betonghäckarna funnit sin plats, och agerar som om Sverige vore en diktatur. Var uppkäftig när du lägger din sedel i valurnan, det tänker jag vara!

Ärligt talat, om du inte gör det så kommer vårt Sverige som du känner det, bli historia! :-)
Citera
2014-08-22, 10:36
Medlem
joybuoys avatar
Vad jag tycker om Åkesson? En pajas bland pajaser. Strongt av grabben att motstå allt spott och spe, en människa som tror på något, respekterar jag. Åkesson är lite mer än de övriga, jag älskar en underdog. Du har min röst Jimmy! :-) Kör hårt!
Citera
2014-08-22, 10:57
Medlem
joybuoys avatar
Varför har han inte hår på huvudet? :-)

Hur som haver, en tredjedel av BNP förvinner, vad det går till? Det handlar om miljarder av våra pengar. Redovisas ej!

Den frågan skulle jag vilja beredas tillfälle att mynta, till vår STATS minister!
Senast redigerad av joybuoy 2014-08-22 kl. 11:01.
Citera
2014-08-22, 13:04
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Flyktingpolitiken var bara ett "svepskäl" för Reinfeldt att börja prata ekonomi, där M (märkligt nog) anses ha trovärdighet:
Citat:
”Det gäller att se till att det är de egna frågorna som diskuteras” sa den tidigare moderate partisekreteraren och PR-gurun Per Schlingmann om vad som är nyckeln till en framgångsrik valrörelse.

Trovärdigheten i den ekonomiska politiken var nyckeln till valsegern 2010, då Moderaterna formligen utklassade Socialdemokraterna i frågan. Problemet är att frågan sedan dess sjunkit på dagordningen.

Invandringsfrågan har dock aldrig varit särskilt högt på dagordningen för merparten av väljarna i Sverige, till skillnad från en del andra länder.

Fredrik Reinfeldt, Anders Borg och Carl Bildt har, tror jag, de senaste dagarna försökt göra två saker på samma gång: Ta ställning för en humanitär flyktingpolitik, och åter föra upp landets ekonomi på dagordningen. Det återstår att se om det lyckas, eller om det istället blir flyktingfrågan som får fäste.

http://blogg.dn.se/sundellssiffror/
Citera
2014-08-22, 13:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Flyktingpolitiken var bara ett "svepskäl" för Reinfeldt att börja prata ekonomi, där M (märkligt nog) anses ha trovärdighet:
Problemet för Helfel är att lögnen om invandringens obefintliga kostnader är sönderslagen av honom själv till PK medias stora chock.
Samtidigt så fullkomligt vältrar Helfel sig i mångkultur och folkutbytes gyttja, medierna har till och med tagit upp att Sverige kommer förändras totalt och massinvandringen ändrar folkbilden på gatan.

Det här har PK media och sjuklövern försökt dölja, nu är katten ute ur säcken.

Jag personligen har svårt att tro att huvuddelen av svenskarna vill utrota sig själva, således kommer Helfels tal explodera i hans ansikte.
Helfel gör felet som andra isolerade beslutsfattare har gjort, man lyssnar bara på den egna kretsen.

Dock blir det inga enorma siffror i det här valet ( 15-16%) men SD kommer gå mycket starkt framåt och kommer växa snabbare och snabbare till nästa val 2018 och landa runt 25-30 %.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in