2014-08-22, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Okej. för mig är det fullt naturligt att människor begår misstag. För mig är det mer naturligt, oändligt mycket mer naturligt, att en människa begår ett misstag, än att en människa inte blöder när man skär av halsen av nämnde person.

Har du någonsin skurit dig? Blödde du då? Tror du att det finns folk som inte blöder när man skär halsen av dem? Är du lite blind? Korkad? Bara envis?

Gör nu så här:
Tag ett rakblad. Skär dig på valfri del av kroppen. Undersök om du blöder? Sedan kan du inbilla mig att Foley var en marsian som saknade blodådror i halsen.

Så här skriver en spekulant:

Citat:
The trachea is the first anatomical spot that is being sliced, that is skin and cartilage. The main vessels are a little deeper and slightly to the side. You could hear him grunting which tells me that they were causing trauma to the trachea. The vessels, once hit, would bleed like crazy, but I saw no indication of a vessel being hit as most of the trauma was done superficially, and anterior. What I didn't see, however, was skin trauma bleeding which may or may not have been apparent. The knife may have been slightly dull which would explain the number of attempts to get through the anterior part of the throat. Either way, it is brutal.

Trolig förklaring? Jag vet inte, men det låter mer sannolikt än att fejkaren skulle glömma bort att folk förväntar sig blod.
Citera
2014-08-22, 16:16
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Så här skriver en spekulant:

Trolig förklaring? Jag vet inte, men det låter mer sannolikt än att fejkaren skulle glömma bort att folk förväntar sig blod.

Läs igenom den förklaringen igen. För mig ökar den bara på min naturligt skeptiska inställning till att en man som blir skuren i halsen inte skulle blöda.

Kom igen nu! Klart du blöder om du blir skuren!!! Det vet varenda människa. Alla blöder när de blir skurna. Det gäller varendaste människa, man som kvinna, vuxen som barn. Detta är fejk!!! Det förstår du väl?
Citera
2014-08-22, 17:14
Medlem
Minipaxs avatar
Nu hittar man en ängslig förklaring på Liveleak där de låter meddela att man fortsättningsvis inte kommer att visa halshuggningar från ISIS.

Vidare så kan man på andra håll läsa att näsorna i media vill likställa det med en terroristhandling om man är trotsig och tittar på videon.

Derp

Senast redigerad av Minipax 2014-08-22 kl. 17:18.
Citera
2014-08-22, 17:27
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax
Nu hittar man en ängslig förklaring på Liveleak där de låter meddela att man fortsättningsvis inte kommer att visa halshuggningar från ISIS.

Vidare så kan man på andra håll läsa att näsorna i media vill likställa det med en terroristhandling om man är trotsig och tittar på videon.

Derp

Gamla nyheter jag skrev om det igår kompis
Citera
2014-08-22, 18:21
Medlem
Finskpinnes avatar
Han börjar ju att skära precis vid luftstrupen, där finns inga stora ytliga blodkärl som gör att det börjar forsa blod så fort man börjar skära, sjukvården skulle ju aldrig kunna utföra trakeostomier om blodet skulle börja forsa därifrån.

Anledningarna till att de klippte när de gjorde var antagligen för att halshuggningen blev "klumpigt" och "amatörmässigt" utförd och de ville klippa bort delarna som inte framställde dem som "proffs" på vad de gör.

Angående James beteende så får man ta hänsyn att han nog fick utstå en del skenavrättningar under sin fångenskap plus att man aldrig vet vad de hotat/lovat honom innan han började läsa upp "sitt" tal. Tycker dessutom att han uppvisar ett enbartskenbart lugn och verkar förtrycka sin inre rädsla.

Han är med all sannolikhet död.
Citera
2014-08-22, 18:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finskpinne
...

Han är med all sannolikhet död.

Ja givetvis. Men i konspiratorikernas värld lever inte bara Foley utan även t.ex alla offer i Sandy Hook, Elvis Presley, John Lennon och Michael Jackson. Den enda som är död är viss Paul McCartney, för han lever ju...

Edit: nu glömde jag visst Usama BinLaden som BÅDE dog långt innan jänkarna dödade honom OCH fortfarande lever...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-08-22 kl. 18:45.
Citera
2014-08-22, 19:24
Medlem
Kan någon ge en naturlig förklaring på varför det uppenbarligen inte är James Foley i videon...?
Citera
2014-08-22, 19:48
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelivingrose
Kan någon ge en naturlig förklaring på varför det uppenbarligen inte är James Foley i videon...?

http://postimg.org/image/ovhdd9mkh/
Citera
2014-08-22, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja givetvis. Men i konspiratorikernas värld lever inte bara Foley utan även t.ex alla offer i Sandy Hook, Elvis Presley, John Lennon och Michael Jackson. Den enda som är död är viss Paul McCartney, för han lever ju...

Edit: nu glömde jag visst Usama BinLaden som BÅDE dog långt innan jänkarna dödade honom OCH fortfarande lever...

...att du alltid lyckas skoja till det *klapp klapp*
En dag kanske det visar sig att världen du skojar om faktiskt är verklighet.

dream on buddy
Citera
2014-08-22, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
http://postimg.org/image/ovhdd9mkh/

Man hinner bara se bilden snabbt innan det poppar upp massa otrevligheter... I alla fall, tänkte mer på om etablerad media, eller de som tror på detta, har givit sin version av det faktum att mannen i videon, och mannen som tidigare intervjuats som JF är två olika personer? Eller åtminstone, hur han kunnat byta ansikte under tiden som kidnappad.
Citera
2014-08-22, 20:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelivingrose
Man hinner bara se bilden snabbt innan det poppar upp massa otrevligheter... I alla fall, tänkte mer på om etablerad media, eller de som tror på detta, har givit sin version av det faktum att mannen i videon, och mannen som tidigare intervjuats som JF är två olika personer? Eller åtminstone, hur han kunnat byta ansikte under tiden som kidnappad.

Ja jävlar, det är ju John Lennon!
Citera
2014-08-22, 20:53
Medlem
Nej, det är inte John Lennon, lika lite som det är James Foley. Jag förstår lockelsen i att göra sig lustig på foliehattars bekostnad, men om vi struntar i att fundera på allt runtomkring, anser DU att det är James Foley i videon?

Jag utgår från videon ' "Beheaded" James Foley is NOT James Foley - See For Yourself ' på youtube.
Senast redigerad av thelivingrose 2014-08-22 kl. 21:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in