2014-08-22, 14:29
Medlem
Jag håller med om att hösten är den roligaste årstiden när det kommer till kläder men apropå dainitesula; är det bara jag som tycker att det är jäkligt obekvämt att köra bil med tjockare sula?

Sen var jag ju inne på att köpa lågskor med dainitesula nyss men började fundera nu om det kanske är mer värt att köpa ett par Chukkas alternativt ett par Chelsea boots, hur ställer ni er till det?
Citera
2014-08-22, 14:52
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
This. Hösten kommer alltid som en suck av lättnad efter sommaren för mig. Mindre svett, mer roliga kläder och skor att välja bland och slut på allas semestertider och hela mañana-grejen.

Angående kängor så pratar Alister och Pörr i nattmössan. Dels finns det inget bättre för byxors avslut än en känga. Och dels ger det extra mycket stabilitet för fotleden, vilket iaf jag tycker är skönt. Sen är lite hela charmen med kängor att kängskaftet inte syns, förutom i vissa situationer. Det ger ett slags nedtonad elegans - att bäraren liksom inte visar allt på en gång, utan det finns lite mer att upptäcka. Men jag kan förstå att sådant finlir är svårt att förstå för någon som uppenbarligen har en passionerad smak för italiensk prålighet.

Fast nu tolkade du nog in lite väl mycket. Jag talade om vemod, men det behöver ju inte betyda att man inte gillar klädseln som råder när vemodet sätter in. Håller också med om att hösten är den bästa tiden för kläder; dels slipper man svettas, dels kan man dra fram sina bruna manchesterbrallor igen. Sedan har ju Gurkan helt rätt att vintern är ett gissel, särskilt här nere i södern.

Det där med italiensk prålighet antar jag var riktat mot AlisterG... Eftersom jag anar vad som syftades kan meddela att jag efter att inte ha använt skorna på över ett halvår tog det drastiska beslutet att färga dem brunare. Resultatet blev sådär, men så här ser de ut nu i alla fall (Santoni till vänster i bild).

http://imgur.com/oIJIalb

Bättre men fortfarande inte ett av mina bättre skoköp får man väl i ärlighetens namn tillstå.
Citera
2014-08-22, 14:56
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Fast nu tolkade du nog in lite väl mycket. Jag talade om vemod, men det behöver ju inte betyda att man inte gillar klädseln som råder när vemodet sätter in. Håller också med om att hösten är den bästa tiden för kläder; dels slipper man svettas, dels kan man dra fram sina bruna manchesterbrallor igen. Sedan har ju Gurkan helt rätt att vintern är ett gissel, särskilt här nere i södern.

Det där med italiensk prålighet antar jag var riktat mot AlisterG... Eftersom jag anar vad som syftades kan meddela att jag efter att inte ha använt skorna på över ett halvår tog det drastiska beslutet att färga dem brunare. Resultatet blev sådär, men så här ser de ut nu i alla fall (Santoni till vänster i bild).

http://imgur.com/oIJIalb

Bättre men fortfarande inte ett av mina bättre skoköp får man väl i ärlighetens namn tillstå.

Vittoria-skorna var ett bättre köp då alltså? Jävligt brutal toe spring på dem
Citera
2014-08-22, 16:42
Medlem
doughies avatar
1. Snygga skor och bra bilder AlisterG! Härlig puts, snygg sula och modell. Jag hade föredragit att inte ha kvar den vanliga sömmen som går från snörningen och bakåt, dock.

2. Varför har ni kängor på er nu?!? Det behövs ju inte. Jag har loafers på mig idag.

3. Jag håller helt med herr_gurka och hoodog om att tidig höst är den bästa årstiden (åtminstone klädmässigt). Jag är sugen på att ha på mig chukkas, flanellbyxor och ullkavajer...
Citera
2014-08-22, 19:59
Medlem
Kopparstadens avatar
Kan hålla med om att hösten är roligast ur klädsynpunkt, iaf när dagstemperaturen ligger runt 12-15 grader. Är en utpräglad sommarmänniska och skulle inte ha något emot att det alltid var över +20 grader...

Är helt enig med Hoodog om att kängor både är snygga och sköna. Tillåter temperaturen så väljer jag i princip alltid en känga eller chukka framför lågskor. Detta kanske ändras nu när jag bestämt mig för att köpa fler lågskor.
Citera
2014-08-23, 11:05
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
2. Varför har ni kängor på er nu?!? Det behövs ju inte. Jag har loafers på mig idag.

Därför att det är N-A-J-S. Mina loafers har jag packat ned och förträngt till källaren. De har gjort sitt för i år.
Citera
2014-08-23, 11:25
Medlem
kinesarsles avatar
Vad har ni att säga om lackskor? Jag funderade på om man skulle införskaffa ett par lite snyggare sådana. Men vilken modell ska man välja, och vilket märke?

De ska passa till frack och smoking, och med tanke på hur ofta man har dessa plagg har jag ingen större lust att gå upp till C&J och liknande i pris.
Citera
2014-08-23, 15:27
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Vad har ni att säga om lackskor? Jag funderade på om man skulle införskaffa ett par lite snyggare sådana. Men vilken modell ska man välja, och vilket märke?

De ska passa till frack och smoking, och med tanke på hur ofta man har dessa plagg har jag ingen större lust att gå upp till C&J och liknande i pris.

Tycker personligen att de är onödiga att investera i, självklart beror det på hur ofta du har smocking/frack etc. Jag föredraratt putsa upp ett par oxfords så in i helvete.
Citera
2014-08-23, 23:26
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Precis vad jag ville höra! Kanske slår till till slut, nu i höst.

Du har inte storlek 10? 211 pund hos Robinsons, om nu länken fortfarande fungerar som den ska: http://www.robinsonsshoes.com/clearance/alfred-sargent-cambridge-rustic-country-grain-size-10-f.html
Citera
2014-08-23, 23:51
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Coniston-premiär häromdagen. Gött!

http://imgur.com/a/n4fbG

Där har du ju en jeansmatchning som fungerar! Inga cowboyvibbar den här gången!

Citat:
Därför att det är N-A-J-S.

Det låter så klart motsägelsefullt, men kängor, det är riktiga skor det! Med ett par sådana står man fast förankrad i myllan. Fotbeklädnader för riktiga karlar, för män som inte är rädda för att ta tag i skiten. När jag har lågskor på mig gnags jag av känslan att jag ser ut som en jävla nippertippa småskuttande till en tebjudning.

Eller tänk en man som sitter tillbakalutad i stolen och nonchalant slänger upp benen på skrivbordet. Det säger ju sig självt att det måste vara ett par boots som åker upp, annars raseras ju hela illusionen! Strumplöst i Manolo-certifierade snörloafers i sommaren 2014 hetaste nyans lodengrönt? Skulle inte tro det va! Hissa regnbågsflaggan och ta en köttfri måndag för fan!

Fast man behöver inte hetsa med att plocka fram kängorna, den säsongen är lååång.
Senast redigerad av JohnnyDungeon 2014-08-23 kl. 23:58.
Citera
2014-08-24, 10:14
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Du har inte storlek 10? 211 pund hos Robinsons, om nu länken fortfarande fungerar som den ska: http://www.robinsonsshoes.com/clearance/alfred-sargent-cambridge-rustic-country-grain-size-10-f.html

Gurkan har typ storlek UK13 eller nåt sånt.

Citat:
Det låter så klart motsägelsefullt, men kängor, det är riktiga skor det! Med ett par sådana står man fast förankrad i myllan. Fotbeklädnader för riktiga karlar, för män som inte är rädda för att ta tag i skiten. När jag har lågskor på mig gnags jag av känslan att jag ser ut som en jävla nippertippa småskuttande till en tebjudning.

Eller tänk en man som sitter tillbakalutad i stolen och nonchalant slänger upp benen på skrivbordet. Det säger ju sig självt att det måste vara ett par boots som åker upp, annars raseras ju hela illusionen! Strumplöst i Manolo-certifierade snörloafers i sommaren 2014 hetaste nyans lodengrönt? Skulle inte tro det va! Hissa regnbågsflaggan och ta en köttfri måndag för fan!

Fast man behöver inte hetsa med att plocka fram kängorna, den säsongen är lååång.

Att det skulle vara "manligt" med kängor och homosexuellt med lågskor var helt klart den uslaste motiveringen för boots hittills. På så många sätt.
Citera
2014-08-24, 11:41
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Tack för tipset men jag sitter på ett par bastanta 12r.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in