Citat:
Ursprungligen postat av
AlisterG
Fina är de, och är det Kavat på den lille eller?
Däremot måste jag erkänna att jag har svårt för den här jubelkänslan folk får över att få plocka fram kängorna. För mig är det bara deprimerande. De hänger samman med att det börjar bli blött och kallt, och kängor är, som jag upplever det iaf, alltid obekvämare än lågskor, och otympliga och svåra att ta på och av och så vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pörr
Jag skulle gissa på Kavat Vessla.
OnT: snygga skor, om än lite tidigt. Coniston-vågen börjar väl skölja över tråden framåt oktober snarare, och jag håller med AliG om vemodet att behöva ta fram kängorna (en anledning till att jag kör lågskor året runt).
Visst är det Kavat! Ni kan era skor ni. Jag har dock sämre koll på modell, läst och färg. Men jag måste säga att jag är imponerad av hantverket och konstruktionen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Herr gurka
Till skillnad från er tycker jag att tidiga hösten är den i särklass bästa årstiden.
Man kan börja leka med lite lager, tweeden kommer fram och kängor är alltid snyggt. Vintern däremot

This. Hösten kommer alltid som en suck av lättnad efter sommaren för mig. Mindre svett, mer roliga kläder och skor att välja bland och slut på allas semestertider och hela mañana-grejen.
Angående kängor så pratar Alister och Pörr i nattmössan. Dels finns det inget bättre för byxors avslut än en känga. Och dels ger det extra mycket stabilitet för fotleden, vilket iaf jag tycker är skönt. Sen är lite hela charmen med kängor att kängskaftet inte syns, förutom i vissa situationer. Det ger ett slags nedtonad elegans - att bäraren liksom inte visar allt på en gång, utan det finns lite mer att upptäcka. Men jag kan förstå att sådant finlir är svårt att förstå för någon som uppenbarligen har en passionerad smak för italiensk prålighet.