2014-08-22, 13:52
Medlem
Ibland är det kul att titta bakåt. Det här inlägget är från 8 mars.

Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Beroende på vad som händer på migrationsfronten kan slaget om folkets gunst förändras en hel del. Därför tror jag på 20% för SD. Verkligheten kommer att bli sverigedemokraternas starkaste lokomotiv.
2014-08-22, 14:01
Medlem
Jag tror inte den här har nämnts förut i tråden.

"SD-omräknare - Fyll i SD:s siffra för respektive institut och klicka "Räkna om". Resultatet längst till höger visar SD:s väljarstöd om institutets resultat är lika fel som det var i septembermätningen 2010."

http://statistics.heliohost.org/sdcalc/
2014-08-22, 14:12
Medlem
Hur stor sannolikhet tror ni att det är att Jimmie Åkesson blir bjuden på årets Nobelfest? Kan man spela om det?
2014-08-22, 14:25
Medlem
Lost-Souls avatar
Det finns en app till Iphone och Android att ladda hem som heter "Valappen" (7kr) som nu inför valet släpper en mätning varje vecka.

Verkar rätt seriös och tillämpar VSF-metoden vad det nu innebär? resultatet speglar en jämn fördelning efter kön,ålder,sysselsättning och kommun.

I senaste mätningen så såg resultatet ut enligt följande (10.000 röster)

S 27,36%
M 22,25%
MP10,56%
FP6.38%
C 5,37%
SD9,63%
V 7,32%
KD4,44%
F! 3,72%
övriga 1,21%
Blankt 1,02%

Ladda hem den och boosta SD tills nästa mätning vetja ......

http://www.valappen.com/
Senast redigerad av Lost-Soul 2014-08-22 kl. 14:30.
2014-08-22, 14:48
Medlem
Nortexiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Jo men de har ju lagt upp den igen under annat namn. Så urbotakorkat.

Fast berodde inte det på att en journalist hotade stämma partiet för att han råkade komma med i en 2-3 sekunders scen där man kunde få intrycket att han var sympatisör till partiet? De fick klippa om filmen på grund av den fjanten.
2014-08-22, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Det finns en app till Iphone och Android att ladda hem som heter "Valappen" (7kr) som nu inför valet släpper en mätning varje vecka.

Verkar rätt seriös och tillämpar VSF-metoden vad det nu innebär? resultatet speglar en jämn fördelning efter kön,ålder,sysselsättning och kommun.

I senaste mätningen så såg resultatet ut enligt följande (10.000 röster)

S 27,36%
M 22,25%
MP10,56%
FP6.38%
C 5,37%
SD9,63%
V 7,32%
KD4,44%
F! 3,72%
övriga 1,21%
Blankt 1,02%

Ladda hem den och boosta SD tills nästa mätning vetja ......

http://www.valappen.com/

Berätta nu var de fått > 10 000 röster från? En bluff naturligtvis. Hur många blir blåsta på sju kronor?
2014-08-22, 15:37
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombox
Berätta nu var de fått > 10 000 röster från? En bluff naturligtvis.

100 nedladdningar på Android Market. Kollade också på iTunes, där räknas också downloadsen i 100-tal, med nedladdningar från "konstiga ställen" typ utomlands ifrån. Jag är böjd att hålla med om att det nog inte finns 10.000 users av denna app, så siffrorna är nog tagna ur någons röv, alternativt status.st där man har alla institut och så har man meckat till en "egen touch" som ger små skillnader mot de andra.

Trovärdigheten känns väldigt låg för detta.

EDIT:

Kollade Androidversionen av valappen....

Citat:
Ursprungligen postat av Android permissions för valappen
Your location
approximate (network-based) location, precise (GPS) location, mock location sources for testing

Your messages
receive text messages (WAP)

Network communication
full network access, view network connections, receive data from Internet

Your accounts
find accounts on the device

Phone calls
read phone status and identity

Japp. GPS och Find accounts on your device känns bra. Känns legit Är det researchgruppen som har hackat ihop den här?
Senast redigerad av Nostradumbass 2014-08-22 kl. 15:49.
2014-08-22, 15:42
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nortexius
Fast berodde inte det på att en journalist hotade stämma partiet för att han råkade komma med i en 2-3 sekunders scen där man kunde få intrycket att han var sympatisör till partiet? De fick klippa om filmen på grund av den fjanten.
Ojdå det hade jag missat.. Att de bara orkar..
2014-08-22, 15:50
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
100 nedladdningar på Android Market. Jag är böjd att hålla med om att det nog inte finns 10.000 users av denna app, så siffrorna är nog tagna ur någons röv, alternativt status.st där man har alla institut och så har man meckat till en "egen touch" som ger små skillnader mot de andra.

Trovärdigheten känns väldigt låg för detta.

EDIT:

Kollade Androidversionen av valappen....

Japp. GPS och Find accounts on your device känns bra. Känns legit Är det researchgruppen som har hackat ihop den här?

Ajdå, tanken slog mig faktiskt att det kunde ha varit RG som låg bakom. Läste även någonstans att det ev. är de tokarna som ligger bakom "Marknadsinsikt"

Jaja, nu finns man väl på deras dödslista naiv som man är
2014-08-22, 15:58
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ajdå, tanken slog mig faktiskt att det kunde ha varit RG som låg bakom. Läste även någonstans att det ev. är de tokarna som ligger bakom "Marknadsinsikt"

Otäckt med alla dessa försök att registrera SD-väljare. Man kan undra vad de ska med ett register med hundratusen namn till. Min gissning är att man på något sätt vill komma åt högt uppsatta personer, men vad syftet är är inte riktigt klart.

En annan sak är att det måste finnas en uppdragsgivare (om det nu är så att Marknadsinsikt faktiskt är Researchgruppen, vilket jag tror). Vi vet att Expressen har varit en uppdragsgivare. Kan det även finnas statliga myndigheter som vill veta vilka av kandidaterna till en ny chefstjänst som röstar på SD? Jag börjar faktiskt tro att konspirationen är större än vi anar.
2014-08-22, 16:12
Medlem
KrenktNegers avatar
Citat:

Du är inte ensam. Jävligt konstigt att det inte blivit mer liv om Marknadsinsikt. De verkar ju ha åsiktsregistrerat sedan 2013.
2014-08-22, 16:15
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Otäckt med alla dessa försök att registrera SD-väljare. Man kan undra vad de ska med ett register med hundratusen namn till. Min gissning är att man på något sätt vill komma åt högt uppsatta personer, men vad syftet är är inte riktigt klart.

En annan sak är att det måste finnas en uppdragsgivare (om det nu är så att Marknadsinsikt faktiskt är Researchgruppen, vilket jag tror). Vi vet att Expressen har varit en uppdragsgivare. Kan det även finnas statliga myndigheter som vill veta vilka av kandidaterna till en ny chefstjänst som röstar på SD? Jag börjar faktiskt tro att konspirationen är större än vi anar.
Låter lite väl DDR, men inte mycket förvånar längre. Man vet ingenting om och när man blir registrerad i något obskyrd politiskt register. Hoppas verkligen att media roddar i sådana här möjliga konspirationer och att de i så fall publicerar det. Även om det gäller registrering av SD-sympatisörer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in