2014-08-21, 20:41
Medlem
euqueros avatar
Tror att det börjar röra på sig Helt osannolikt så röstar mamma och hennes man (råsosse) SD i år! Fy fan så skönt att folk börjar få upp ögonen!
2014-08-21, 21:06
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det förvånar mig inte att det undgår ditt förstånd. Du har inte reflekterat över att de hån som riktas mot Åkesson sällan rör det han säger, utan hur han säger det? Kritik mot SDs politik finns det gott om, men kritik mot Åkesson själv rör sig nästan jämt om hur han låter. Åkesson är en skicklig politiker och talare och det vore skam om folk inte lyssnar innehållet utan bara hör dialekten. Självklart röstar ingen på någon på grund av en behaglig stämma allena, men däremot kan hån och gyckel mot en person med dialekt hindra att folk röstar på denna.

Därmed inte sagt att jag påstår att det nödvändigtvis är så med Åkesson i den aktuella filmen. Kanske är det just skillnaden från rikssvenska politikers röster som gynnar SD i slutändan.
Vad bra. Då kanske du förstår hur korkad denna diskussionen är.
2014-08-21, 21:36
Medlem
Det finns en stor del av Sveriges befolkning som tycker att SD har den bästa invandringspolitiken. Dock fungerar en hel del fortfarande som så att de mer tänker på sig själva och inte röstar såvida de inte själva drabbas av mångkulturen. Kolla Sosse röda Norrland och Stockholms allra rikaste områden. Får vi försämrad ekonomi högre arbetslöshet och kanske en bostadsbubbla så...

12-13 % borde SD kunna få tycker jag.
2014-08-21, 22:23
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
SD låg runt 13 % vid EU valet( 9,7), dock får du räkna in att SD hade det största bortfallet av sympatisörer jmf de andra partierna.
Det här talet kommer ge SD 1-2% till och oavsett är det tusentals varje månad som går över till SD.
SD hamnar inte under 15%.
Sossarna hade nog minst lika stort bortfall som SD,men tillväxten nu till SD bör vara rekordstor..
2014-08-21, 22:27
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Någon som vet varför da tagit bort den andra filmen -"en litel ängre film om oss" ? Den hade ju fått massvis med visningar... Känns korkat och ta bort den och sen ladda upp igen under nytt namn.. Man kan ju ändra på namnet utan att ta bort... vad sysslar de med?
Den var väl till enbart för att peppa Sd,s valarbetare,inte för att gå ut allmänt till befolkningen?
2014-08-21, 23:07
Medlem
Här är en C-debattör som spår att SD kanske blir andra största partiet redan i år.

http://www.hoglandsnytt.se/jag-vill-ta-debatten-med-sd-ring-mig/

Utdrag:

Publiken strömmade till. Det kom femtio personer, sedan kom sjuttiofem till och så sjuttiofem till, sedan ytterligare hundra. Vi var trehundrafemtio personer, jag räknade dem alla. Skulle jag lagt till alla de invandrare som lyssnade från öppnade fönster så kunde jag lagt till femton personer. Dessutom var ett tjugotal poliser på plats och ett antal journalister. Så var det en motdemonstrant som vände Åkesson ryggen tappert.

Hade en normalpolitiker haft lika många besökare skulle det betecknats som folkvandring. Jag assisterade stackars Stefan Attefall (kd) med högtalarutrustning på Eksjö Torg förra valet. De enda som lyssnade på honom var jag och en ekorre. Inte ens a-laget var på plats. Då är det illa.

Jag gick runt och pratade med publiken i Forserum. Det var gamla fabriksarbetare, tjänstemän, bönder, pensionärer och en annan invandrare. Alla har byggt Sverige.
Som jobbaren sa: inte har alliansen lyckats, de har tredubblat arbetslösheten, det var under deras era jag blev arbetslös.
”De har lurat mig på Pensionen”, säger en äldre man. En arg dam konstaterar: vad har vi i EU att göra. Bonden som känner sig lurad och rädd för att Folk- och Miljöpartiet skall ta brödet ur munnen på honom. Man känner att detta är Åkessons folk. Alla människorna ser slitna ut efter många år av hårt arbete. Det är dessa som insuper Åkessons budskap.
Varför har det blivit så? Ja grunden är Alliansens nonchalans, jag säger som Åkesson ”är det någon här som fått några av regeringens 250 000 nya jobb”… nej så är det.

Vi har högfärdiga bunkerpolitiker som inte vågar ta debatten med SD. De skulle aldrig våga ställa sig i en talarstol i en öppen debatt diskutera med SD. De högfärdiges problem är att en stor del av det egna partiet tycker som Åkesson, även i invandrarfrågan. LO kan aldrig ta en debatt med SD. Risken är uppenbar att en majoritet säger: ”håll käft” vi tycker som SD.

Sanna mina ord: SD blir Sveriges näst största parti och går om Moderaterna kanske redan i valet om fyra veckor. Problemet med svensk politik är inte SD. Problemet är M, Fp, C, S, Mp och S. De är så fisförnäma och rädda för frågorna som SD driver. De har inte stämt i bäcken utan nonchalerat frågeställningen kring SD.
2014-08-21, 23:34
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Här är en C-debattör som spår att SD kanske blir andra största partiet redan i år.

Eftersom gubben lämnat Centern är det felaktigt att benämna honom "C-debattör", såvida du inte avser en person lägre i rang än en B-debattör.

Det han säger är på många sätt riktigt, men han har all anledning att bre på rejält för att hämnas på gamla partikamrater...
2014-08-21, 23:36
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever

http://www.hoglandsnytt.se/jag-vill-ta-debatten-med-sd-ring-mig/

Utdrag:

Det mötet var i Forserum. Glömmer inte hur äckel-media behandlade den staden för några år sedan. Rätt kul ändå att vi får facit av häxjakterna:
EU-val 2014, delad 1a plats med S: http://www.val.se/val/ep2014/slutresultat/E/valdistrikt/06/82/0724/index.html
4e störst 2010: http://www.val.se/val/val2010/slutresultat/R/valdistrikt/06/82/0724/index.html
2014-08-22, 00:05
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Den var väl till enbart för att peppa Sd,s valarbetare,inte för att gå ut allmänt till befolkningen?
Jo men de har ju lagt upp den igen under annat namn. Så urbotakorkat.
2014-08-22, 01:24
Medlem
Jag reviderar nu officiellt min uppfattning.
Högtravande,men bara liten justering.
Det är numera officiellt att Lookalike påstår att SDs väljarandel av totalen avgiven fram till den 14 September gällande riksdagsval Sverige..på INGA SÄTT ELLER VIS kommer att understiga 13(tretton)procent.

I åratal har jag yrat om 12 procent.Nu är det 13 procent som gäller.

Faktaunderlag?

Mitt vanliga finger i verkligheten.Efter landsförrädarens tal så är det en klart skönjbar skillnad.Jag snackar alltid med mycket av verklighetens folk.Det finns en mätbar skillnad.
Jag registrerar den härmed.

SD ICKE under 13 procent den 14 September.

Det kan Ni faktiskt betta banken på.
2014-08-22, 04:07
Medlem
Bor i Jönköping. Kollade mötet i Forserum. Väldigt många för det lilla samhället. 500 kanske.

Moderaterna har klantat sig rejält. 48 miljarder med stora bokstäver i media.
Och igår i tv. Vi går till val över invandringsfrågan..

Det fungerar inte...
Sd blir glada. Strax över 20% tippar jag.

Det blir ju så fruktansvärt lätt för Jimmie att möta Reinfeldt i debatt. Nu när M bundit sig vid denna linje... Hoppar man av så...ja säg det.

Vilken pensionär röstar ite på Jimmie om han lyckas vara tydlig?
Senast redigerad av Shabhai17 2014-08-22 kl. 04:15.
2014-08-22, 04:22
Medlem
Hur ska någon i Alliansen nu bemöta att man kan hjälpa fler människor om man ger dem stöd där de bor?
Samtidigt som pensionärerna här får mer pengar i plånboken. Det kommer ju bli topic åtminstone några veckor tills IS är besegrat.

SD har inte vart så tydliga tidigare. Vi får se..
Senast redigerad av Shabhai17 2014-08-22 kl. 04:32.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in