2014-08-19, 11:11
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gregory55
Blev nästan ihjälbiten av en sån där best.
Men lyckades kopulera hunden så jag kom undan.
Ägaren var dock sur efteråt men varför det vetefan nå.

Djärvt grepp i sammanhanget.
Citera
2014-08-19, 11:34
Medlem
Amstaffs, Pitbulls, Staffordshire terriers och chiuaua blandningar tycker jag mest associeras med WT.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2014-08-19 kl. 11:47.
Citera
2014-08-19, 12:33
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siccature
Tröttnar ni aldrig på era trådar om WT?
Detta är siten där misslyckade människor kan kasta skit på ännu mer misslyckade människor. Så fram till att pöbeln hittar ett fränare ord kommer de hålla på.
Själv hatar jag benämningen o nu har jag bosatt mig i ett område med många socialbidragstagare. Efter flera år i ett småvillaområde måste jag säga att här trivs jag. Barn som är ute o leker. Stöter ständigt på trevliga personer som bor här jämfört med villaområdet där ungarna satt framför datorn o de vuxna tvättade bilen, klippte gräset samt snickrade ikapp.

För att gå ontopic nu.
Det som enl Wikipedia är WT är en helt annan sak än vad pöbeln ser som WT. Så jag håller mig till Wikipedia.
En WT person har inte råd att slänga upp 15 000kr, vilket i dag är snittpriset på en rasren hund. Så en typisk WT-hund är en blandras med okänt antal raser i sig.
Citera
2014-08-19, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Känner mig lätt osäker på om du vet vad ordet kopulera betyder, rekommenderar dig att slå upp det i SAOL

On topic: Rent generellt finns väl alla hundraser bland alla slags människor. Däremot tycker jag det verkar som en genomgående trend att lodisar/WT/alkisar o.s.v. ofta har en stor hund, som de tyvärr allt som oftast tar väldigt dåligt hand om.

Troligen har de väl någon uppfattning om att en stor hund är någon slags statusgrej.

Och vad har du för belägg för det? Att dom tar dålig hand om sina hundar??

Är det kanske din lilla förkrymta russinhjärna som lägger ihop deras "trasiga" yttre med hunden om kommer fram till att: jo, så måste det nog vara. Eftersom du är helt inställd på att pissa och leta fel på dom som har det lite sämre än dig själv.

Eller kan du visa på någon form av källa/fakta?

Det som däremot är fullständigt klarlagt är att hundar mår fruktansvärt dåligt av att vara ensamma och understimulerade stora delar av dagarna. Alltså leva det liv som en hund får i en medelklass-karriär-familj, där det ska jobbas 07.00-20.00 6 dagar i veckan + där i mellan åka på tjänsteresa.

Och vem tror du är mest kåt på status, med tanke på medelklassen fixering vid stamtavlor, uppfödare och annat tjafs? Att deras fina rashundar snart är helt sönderavlade skiter dom fullständigt i, bara någon jävla nos eller svans har rätt längd.

En hund kan få ett fantastiskt bra liv även med ett "socialfall" eller någon som krökar lite för mycket. En hund betraktar inte världen med samma trångsynta små livrädda ögon som du gör.

Jag förstår att du har svårt att förstå det, men en hund är hellre ute i gröngräset i en park en eftermiddag, även om sällskapet i dina ögon är mindre lyckade, än är ensam hemma trots att den får ligga på någon jävla svenskt-tenn-matta.

Sen ska ni lära er vad olika ord betyder innan ni börjar svänga er med dom i syfte att racka ner på andra.

OnT:

Det finns inga renodlade "WT" hundar och hela begreppet "WT" är vidrigt, cyniskt och används enbart av dom människor som verkligen är "skräp"
Citera
2014-08-19, 14:01
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gregory55
Blev nästan ihjälbiten av en sån där best.
Men lyckades kopulera hunden så jag kom undan.
Ägaren var dock sur efteråt men varför det vetefan nå.

TS nämnde ju flera raser och du skriver inte ens vilken du nästan blev ''ihjälbiten'' av. Blödde du mycket, var du på sjukhuset eller överdriver du bara?

Schäfer verkar vara ganska populärt bland alkisarna, samt en annan kärring här som åkte dit för mordbrand hade en del av dessa, rökte hela tiden, kom alltid med en stor dricka från mcdonalds varje morgon eller en stor redbull. mormor vid 40nånting och en yngre fet osäker man.

Många osäkra men som leker tuffa som går runt med rottisar och jag förstår verkligen inte vad man har för fantasi när man döper dom till rocky eller rambo 90 % av alla sk kamphundar måste ju heta så i sverige. Däremot en snygg och trevlig polis kvinna som hade en rottis, och hennes kille är för jävla trevlig och jobbar inom IT supporten har en rottis så antar att det variera
Citera
2014-08-19, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
och jobbar inom IT supporten har en rottis så antar att det variera

Ja, jobbar man med IT-support måste man ju ha god hand med hundar. Det säger ju sig självt.
Citera
2014-08-19, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buch25
lätt alla sorters blandraser är det mest WT som finns...

Fast vad är egentligen syftet med dom här trådarna? Ju fler jag läser desto mer bevisar ni ju det många redan vet; att det är betydligt roligare, mer harmoniskt och avslappnat att vara det ni elakt kallar "WT"

Det är ju bara folk med ångest och rädda människor som inte vågar leva ett liv utifrån vad dom själva innerst inne känner och vill som resonerar som ni.

Det säger sig ju självt, en frisk och stark människa med lite själförtroende väljer ju hellre en charmig hund, med "personlighet" och ofta högre intelligens framför något sönderavlat "praktexemplar" för 23.000:- som man får åka till veterinären med 2ggr/år och sedan avliva i sex års ålder pga en rasbetingad och känd defekt. Det korkade är väl att gå och köpa hundar som man redan på förhand vet kommer ha problem med ex höfterna redan i tre års åldern osv.

Ni bygger helt era liv utifrån hur andra ska se på er. Ni kan inte ens tillåta er att falla för charmen hos en hund, som ska bli en kompis i 10år, utan att ängsligt snegla över axeln och oroa er för om det är "wt" eller inte.

Går ni på ICA och handlar loggar ni säkerligen in här och kollar om det ni tänkt stoppa i korgen, som såg gott ut, är WT eller inte.

Samtidigt som ni går runt där i era beiga chinos med era streckmunnar och döda ögon, ängsliga, oroliga, så ser ni andra som foppa-tofflar runt, skrattar och är glada. Inte undra på att ni får ångest och måste starta en ny wt-tråd var 20:e minut.

Det finns Inga WT-hundar, där emot finns det uppenbarligen massa människor som mår väldigt dåligt över sin livssituation och lindrar sina besvär genom att försöka få andra att framstå som mindre lyckade.

Tyvärr för er (och oss andra) fungerar bara lindringen högst tillfälligt. Livsledan gör sig snabbt återigen påmind, där ni sitter i era kvalmiga instängda ångestladdade små radhus i Sollentuna.

Ta lite ansvar för era liv, gå i terapi eller läs lite självhjälpsböcker så kommer ni också kunna leva ett liv från hjärtat och styras av era känslor, som alla andra. Att peka finger och se ner på andra är inte bara osmakligt och ohyfsat det är dessutom destruktivt och leder er inte framåt i livet.
Citera
2014-08-19, 16:54
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erattat
Fast vad är egentligen syftet med dom här trådarna? Ju fler jag läser desto mer bevisar ni ju det många redan vet; att det är betydligt roligare, mer harmoniskt och avslappnat att vara det ni elakt kallar "WT"

Det är ju bara folk med ångest och rädda människor som inte vågar leva ett liv utifrån vad dom själva innerst inne känner och vill som resonerar som ni.

Det säger sig ju självt, en frisk och stark människa med lite själförtroende väljer ju hellre en charmig hund, med "personlighet" och ofta högre intelligens framför något sönderavlat "praktexemplar" för 23.000:- som man får åka till veterinären med 2ggr/år och sedan avliva i sex års ålder pga en rasbetingad och känd defekt. Det korkade är väl att gå och köpa hundar som man redan på förhand vet kommer ha problem med ex höfterna redan i tre års åldern osv.

Ni bygger helt era liv utifrån hur andra ska se på er. Ni kan inte ens tillåta er att falla för charmen hos en hund, som ska bli en kompis i 10år, utan att ängsligt snegla över axeln och oroa er för om det är "wt" eller inte.

Går ni på ICA och handlar loggar ni säkerligen in här och kollar om det ni tänkt stoppa i korgen, som såg gott ut, är WT eller inte.

Samtidigt som ni går runt där i era beiga chinos med era streckmunnar och döda ögon, ängsliga, oroliga, så ser ni andra som foppa-tofflar runt, skrattar och är glada. Inte undra på att ni får ångest och måste starta en ny wt-tråd var 20:e minut.

Det finns Inga WT-hundar, där emot finns det uppenbarligen massa människor som mår väldigt dåligt över sin livssituation och lindrar sina besvär genom att försöka få andra att framstå som mindre lyckade.

Tyvärr för er (och oss andra) fungerar bara lindringen högst tillfälligt. Livsledan gör sig snabbt återigen påmind, där ni sitter i era kvalmiga instängda ångestladdade små radhus i Sollentuna.

Ta lite ansvar för era liv, gå i terapi eller läs lite självhjälpsböcker så kommer ni också kunna leva ett liv från hjärtat och styras av era känslor, som alla andra. Att peka finger och se ner på andra är inte bara osmakligt och ohyfsat det är dessutom destruktivt och leder er inte framåt i livet.
Kan inte du o jag bli BFFs för resten av denna dag? Jag bara älskar dina inlägg
Citera
2014-08-19, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Kan inte du o jag bli BFFs för resten av denna dag? Jag bara älskar dina inlägg

Gärna

Jag funderar nästan på att ordna en stor jätte "WT-fest" för oss, med enbart harmoniska människor, som lever sitt liv fullt ut, är tillfreds, skrattar, är glada och framförallt inte kastar en enda fördömande blick på någon annan.

OnT: Självklart får alla livliga blandisar och övriga glada wt-hundar delta.
Citera
2014-08-19, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Troligen har de väl någon uppfattning om att en stor hund är någon slags statusgrej.

Handlar nog mest om att en stor hund inger rädsla så att folk inte ska få för sig något vid drogaffärer t.ex och om de ändå får det är en stor hund oftast ett bättre vapen än en liten.
Citera
2014-08-19, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Handlar nog mest om att en stor hund inger rädsla så att folk inte ska få för sig något vid drogaffärer t.ex och om de ändå får det är en stor hund oftast ett bättre vapen än en liten.

Är det därför det finns mest jakt-labradorer per capita i Nacka, Danderyd, Täby, Sollentuna osv bland folk som inte jagar, för att dom ska kunna köpa sitt knark i lugn och ro?

Vad ska man med en Amstaff till, som enligt flera var wt-hunden nr1, i det syftet? Det är en av dom hundar man mest frenetiskt under århundraden avlat fram för att vara vänligt sinnad mot människor.

Vilken jävla renrasig medelklass-hund som helst, inklusive en liten tax på 4kg, är mer agressiv mot människor, än en amstaff.

För det kan ju naturligtvis inte vara så enkelt att många i lägre samhällsklasser, precis som i högre, gillar ett aktivt hundliv och då föredrar en hund som har tillräcklig mankhöjd och energi att klara en skogspromenad, joggingrunda eller ta sig fram i normal veggitation över ett öppet fält och att man som bonus även får lite personskydd av en del raser, eftersom hela den fina medelklassen har skeppat över ansvaret för integrationen, av en del människor som inte vet hur man beter sig civilicerat, på just lägre samhällsklasser.

Om du inte var så jävla nervös och fördomsfull skulle du i stället för att sitta här gissa och sprida massa dynga kunna gå fram och TRÄFFA en amstaff och få lite kärlek i form av ett stort pusskalas. För det är vad som händer när du träffar den hunden och vågar slappna av lite.

Om du på allvar tror att människor ofta köper en hund och väljer ras i syfte att underlätta sina knarkaffärer bevisar du min tes att dom som skriker mest om att andra är WT inte har varken något eget liv eller överhuvudtaget kontakt med den verklighet dom tror sig kunna beskriva.

Herregud, man blir fan matt alltså. Det borde införas någon form av internetkörkort där man kräver att den som ska koppla upp sig kan bevisa att han har varit utanför sollentunna eller mölndals kommun vid i alla fall minst tre tillfällen och där pratat med minst sex personer, utanför den egna totalt insnöade akademiker-medelklassen.
Senast redigerad av erattat 2014-08-19 kl. 18:14.
Citera
2014-08-19, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erattat
Är det därför det finns mest jakt-labradorer per capita i Nacka, Danderyd, Täby, Sollentuna osv bland folk som inte jagar, för att dom ska kunna köpa sitt knark i lugn och ro?

Det var väldigt mycket du läst in i mitt inlägg, imponerande! Jag är wt (missbrukare, socfall, flera bokstavsdiagnoser, hudfärgad plastmatta, saknar utbildning och ambitioner, stil, sinne för kvalitet osv) och jag beskrev varför bekanta i min krets har stora hundar. Jag har träffat en red nose tror jag det var och den var snäll.

Vad rika människor och deras jaktlabradorer har med det att göra vet jag inte, frågan handlade om wt:s orsaker inte nån annan grupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in