2014-08-22, 07:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jimmie Åkesson chock-ökar i förtroende. Största ökningen av samtliga partiledare.

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/fortroendet-rasar-for-schyman-och-fi/

Sannolikt kommer förtroendet öka ännu mer ju mer tv-tid han får under valupptakten. Utfrågningar plus debatter kommer höga siffran.

När alla har demoniserat någon totalt blir det en baksmälla när folk får höra själva vad han faktiskt säger och inte bara läsa tolkningar som andra gör.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2014-08-22 kl. 08:00.
2014-08-22, 08:01
Bannlyst
Citat:
Jag gissar tvärtom. Vänster-ljugmedia har insett faran. Ett F! på 3,7% vore en katastrof för journalisternas favoritblock. Därför är F! och Schyman nästan totalt ignorerade av media, nästan dödstyst i jämförelse med inför EU-valet. Dagens artikel i Expressen var snarast ämnad att sänka F!, att visa att de är på dekis, förtroendet dalar och meningslösa att rösta på.

Intressant analys när man tänker efter en runda till.
2014-08-22, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Lite bisarrt att Åkesson som har den största förändringen inte nämns med ett ord i artikeln.

Jo Åkessons ökning är större än Schymans minskning. Lägg till detta att Fi inte är ett riksdagsparti med Sd är ett. När Sd inte var i riksdagen var det ju argumentet för att ignorera dem hela tiden, men med Fi är det inte så. Att nämna Schyman är att stödja Fi. Att inte stödja dem är att behandla dem som Sd, det är ju givet svart på vitt då 42% miljöpartister inte kan ha fel i detta.
Senast redigerad av Rundstedt 2014-08-22 kl. 08:54.
2014-08-22, 08:31
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Jimmie Åkesson chock-ökar i förtroende. Största ökningen av samtliga partiledare.

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/fortroendet-rasar-for-schyman-och-fi/

När en undersökning inte visar det som de vill, och de inte kan vikta och manipulera, så gör de det de kan genom att inte säga något alls. Helt normalt. Men folk är inte blinda och kan ändå se resultatet och dra sina slutsatser. Vilket innefattat både SDs och Expressens förtroende. Tur de slipper skriva om sig själva; det hade varit besk medicin.
2014-08-22, 09:22
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Japp. Jag ser inte något stort behov alls av vågmästarställningen egentligen personligen. För mig och som jag tycker för alla borde det vara allra viktigast med ett kraftigt växande Sverigedemokraterna, det är huvudsaken. Missnöjet kommer växa ännu mer kommande mandatperiod, oavsett regering, förutspår jag varav SD kommer växa ännu mer. 2018 vill jag se Sverigedemokraterna gå om moderaterna och bli huvudkonkurrent som regeringsbildare.

Jag vill inte vara stöd åt eller stå under Reinfeldt under några villkor. Han har varit den sämsta statsministern någonsin och massinvandringen har blivit värre än någonsin under hans styre, helt sjuka siffror ser vi nu som vi aldrig någonsin skådat tidigare. Kolla antalet 2006 och jämför det med nu så ser du vilken hemsk invandringspolitik Reinfeldt för. Han är den största landsförrädaren och har oerhört mycket lidande detta orsakat på sitt samvete.

I min värld ska SD vara största parti på sikt. Vi ska aldrig vara beroende av landsförrädarna i s eller m. Vi ska bilda regering.

Varför skulle jag tycka vågmästarrollen är viktig egentligen? SD har inget inflytande i dom viktiga frågorna ändå, där har regeringen skapat överenskommelser med andra partier. SD har inflytande över skitfrågor och skattesatser som är helt ointressanta för mig eller där jag inte ens vill ha stora skattesänkningar.

Blir Sverigedemokraterna tillräckligt stora, alltså 11-13%, så kommer vi vara intressanta hela mandatperioden ändå och alla kommer yla ikapp i media och dom övriga politikerna om Sverigedemokraterna. Under föregående mandatperiod har partiet tagit massor av moderater, det har gett en övervikt ditåt, men jag förutspår att med en s-regering nu 2014-2018, så kommer det bli likadant som tidigare skett, att det vänder, och börjar välla in besvikna socialdemokrater när massinvandringen fortsätter, allt blir bara sämre och löften infrias inte förutom för invandrare. Då kommer vi bli översvämmade av besvikna och arga sossar fram till 2018 och färre moderater. För mig och som jag ser det så är det den bästa vägen framåt och innebär det mest växande och mest slagkraftiga Sverigedemokraterna

SD mot högre siffror och det hända något riktigt stort i det här valet.

Varför ställs egentligen inte Reinfeldt inför konstitutionsutskottet med anledning av det nu uppenbara mörkandet av invandringskostnaderna. Det hade varit ett grovt bokföringsbrott om det hade varit ett företag han hade drivit och trolöshet mot huvudmannen (aktieägarna). Är det mindre allvarligt att företaget är riket Sverige och huvudmannen är svenska folket, medborgarna .skattebetalarna.
Och förtroendet, för honom borde vara noll. Moderaterna sjunker vidare och sossarna också Sd behåller vågmästarrollen.

Mycket allvarligt, det är inte minsann konstigt att vi inte har det bättre än vi har det, hårt arbetande befolkning och utvecklat land och alltid saknas det pengar till vården, skolan. försvaret, därtill skyhöga skatter men aldrig till en extrem massinvandring.
2014-08-22, 09:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
Bild 5,Integration & Invandring.
SD har störst förtroende (dock bara med en procentenhet över 2:an S men ändå).
Dessutom mer än t.ex M och V har tillsammans som är 3:a resp 4:a.
Inte ett ord förståss =p

Som jag tolkar denna grafik så har SD störst förtroende när det gäller Invandring & Integration, på 23%. Då får man väl dra slutsatsen att i takt med att invandringsfrågan seglar upp & blir allt viktigare så är det på 23% som taket för SD ligger på i dagsläget.
2014-08-22, 11:02
Medlem
Citat:
Jag gissar tvärtom. Vänster-ljugmedia har insett faran. Ett F! på 3,7% vore en katastrof för journalisternas favoritblock. Därför är F! och Schyman nästan totalt ignorerade av media, nästan dödstyst i jämförelse med inför EU-valet. Dagens artikel i Expressen var snarast ämnad att sänka F!, att visa att de är på dekis, förtroendet dalar och meningslösa att rösta på.
Så är det. Man hajpade F! inför EP-valet för där spelade det ingen större roll. Men i riksdagsvalet är det inte lekstuga utan blodigt allvar. Därför är F! Nästan lika ignorerade nu som PP och JL är.

Här har vi en artikel där Dagens Arena försöker sänka F!. Facket vill alltså hålla dem borta.

http://www.dagensarena.se/innehall/harda-provningar-for-fis-jamstalldhetspolitik/
Senast redigerad av CrispyKreem 2014-08-22 kl. 11:28.
2014-08-22, 12:50
Bannlyst
http://www.mynewsdesk.com/se/sverigedemokraterna/pressreleases/jimmie-aakesson-kraever-besked-fraan-oevriga-partiledare-i-stor-annonskampanj-1043000
Citat:
I en större annonskampanj i landets tidningar kräver Jimmie Åkesson idag besked om hur de andra partierna avser att finansiera den kraftigt ökande invandringen till Sverige. Annonsen publicerades idag i DN, GP och Sydsvenskan samt i ytterligare 50-talet dagstidningar som totalt har över fyra miljoner läsarkontakter.
Äntligen! Även Reinfeldts berömda citat om invandringen är med. Förhoppningsvis gör vänstermuppar sin sak och gnäller om att tidningarna gick på ett sådan rasistisk annons, så att varenda jävel i Sverige känner till annonsens innehåll
2014-08-22, 12:53
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Jo verkar som om media nu vill trumma ut att Fi är en bortkastad röst.
Synd hade hoppats på 3-3 1/2 procent för fi varvid hävstången skulle bli så mycket bättre för SD..
2014-08-22, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som jag tolkar denna grafik så har SD störst förtroende när det gäller Invandring & Integration, på 23%. Då får man väl dra slutsatsen att i takt med att invandringsfrågan seglar upp & blir allt viktigare så är det på 23% som taket för SD ligger på i dagsläget.
Många felaktigt tror att S har en striktare syn på invandring. SD måste bli bättre på att få väljare att förstå, att S tillsammans med MP och V har i princip samma syn som alliansen, om inte värre.
Sedan är det intressant att "Övriga" får så mycket i alla frågor
2014-08-22, 13:05
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Så är det. Man hajpade F! inför EP-valet för där spelade det ingen större roll. Men i riksdagsvalet är det inte lekstuga utan blodigt allvar. Därför är F! Nästan lika ignorerade nu som PP och JL är.

Här har vi en artikel där Dagens Arena försöker sänka F!. Facket vill alltså hålla dem borta.

http://www.dagensarena.se/innehall/harda-provningar-for-fis-jamstalldhetspolitik/
Det räcker att få folk läsa deras partiprogram så är det få normala människor som kan tänka sig FI.
2014-08-22, 13:37
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
http://www.mynewsdesk.com/se/sverigedemokraterna/pressreleases/jimmie-aakesson-kraever-besked-fraan-oevriga-partiledare-i-stor-annonskampanj-1043000

Äntligen! Även Reinfeldts berömda citat om invandringen är med. Förhoppningsvis gör vänstermuppar sin sak och gnäller om att tidningarna gick på ett sådan rasistisk annons, så att varenda jävel i Sverige känner till annonsens innehåll

Jag såg den i morse! Väldigt bra skriven. Rekommenderar alla här att visa den för familj och vänner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in