Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Föredrar du det jmf med en vågmästaroll till SD?
Japp. Jag ser inte något stort behov alls av vågmästarställningen egentligen personligen. För mig och som jag tycker för alla borde det vara allra viktigast med ett kraftigt växande Sverigedemokraterna, det är huvudsaken. Missnöjet kommer växa ännu mer kommande mandatperiod, oavsett regering, förutspår jag varav SD kommer växa ännu mer. 2018 vill jag se Sverigedemokraterna gå om moderaterna och bli huvudkonkurrent som regeringsbildare.
Jag vill inte vara stöd åt eller stå under Reinfeldt under några villkor. Han har varit den sämsta statsministern någonsin och massinvandringen har blivit värre än någonsin under hans styre, helt sjuka siffror ser vi nu som vi aldrig någonsin skådat tidigare. Kolla antalet 2006 och jämför det med nu så ser du vilken hemsk invandringspolitik Reinfeldt för. Han är den största landsförrädaren och har oerhört mycket lidande detta orsakat på sitt samvete.
I min värld ska SD vara största parti på sikt. Vi ska aldrig vara beroende av landsförrädarna i s eller m. Vi ska bilda regering.
Varför skulle jag tycka vågmästarrollen är viktig egentligen? SD har inget inflytande i dom viktiga frågorna ändå, där har regeringen skapat överenskommelser med andra partier. SD har inflytande över skitfrågor och skattesatser som är helt ointressanta för mig eller där jag inte ens vill ha stora skattesänkningar.
Blir Sverigedemokraterna tillräckligt stora, alltså 11-13%, så kommer vi vara intressanta hela mandatperioden ändå och alla kommer yla ikapp i media och dom övriga politikerna om Sverigedemokraterna. Under föregående mandatperiod har partiet tagit massor av moderater, det har gett en övervikt ditåt, men jag förutspår att med en s-regering nu 2014-2018, så kommer det bli likadant som tidigare skett, att det vänder, och börjar välla in besvikna socialdemokrater när massinvandringen fortsätter, allt blir bara sämre och löften infrias inte förutom för invandrare. Då kommer vi bli översvämmade av besvikna och arga sossar fram till 2018 och färre moderater. För mig och som jag ser det så är det den bästa vägen framåt och innebär det mest växande och mest slagkraftiga Sverigedemokraterna