2014-08-21, 23:20
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Våld okej, men hot, finns det belägg för att KJ är en hotfull person?

Det är en riskbedömningen man gör på alla som hamnar på utredningsavd på Kumla.
Han hotade ju psykvårdaren, så hot ingår väl i den mordbild han dömts för förmodar jag.

Det är ingen speciell bedömning för KJ utan dom flesta mördartyperna bedöms på det viset.
Säkerhetsklass 1 typ, men det som skiljer åt är psykavdelningen där hamnar inte alla. Ett exempel är Mijailo Mijailović han hamnade där och sen på rättspsyk Växjö-och Sundsvall.

Vi får inte glömma att dömda mördare anses vara hotfulla och våldsamma. Oavsett vad vi tycker.
Det enda man kunde önska är att han dömts till vård direkt,.
Citera
2014-08-21, 23:40
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Våld okej, men hot, finns det belägg för att KJ är en hotfull person?
Han ska visst ha mordhotat en tidigare flickvän. Har påtalats många gånger förut.
Citera
2014-08-21, 23:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Han ska visst ha mordhotat en tidigare flickvän. Har påtalats många gånger förut.
Vem menar du? IG? Lyssna på hennes vittnesmål i TR, hon betraktade inte KJ som hotfull.
Citera
2014-08-21, 23:49
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jag tror också att det som OY skriver, att det är ett antagande man gör utifrån domen. Vad annat?
Så kan det vara delvis, men farlighetsbedömningen kan också komma sig av att killen
uppträtt mycket obalanserat, rentav våldsamt, gentemot utredningsfolket ifråga.
Att han inte betett sig så tidigare, såvitt man vet, utesluter inte att det nu kan ske

Han kan ha krackelerat alldeles som användaren Spindelfrida var inne på.
Insett att nu är loppet kört för honom, straff måste avtjänas obönhörligen, och det
klarar han kanske bara inte av att förlika sig med.

Han trodde nog i det längsta att han skulle kunna komma undan med sin bestialiska
illgärning, men nu är det helt enkelt slut med att tro på nåt sånt, hur mycket bloggare
och bundsförvanter som än finns där ute i samhället.
Citera
2014-08-21, 23:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Så kan det vara delvis, men farlighetsbedömningen kan också komma sig av att killen
uppträtt mycket obalanserat, rentav våldsamt, gentemot utredningsfolket ifråga.
Att han inte betett sig så tidigare, såvitt man vet, utesluter inte att det nu kan ske

Han kan ha krackelerat alldeles som användaren Spindelfrida var inne på.
Insett att nu är loppet kört för honom, straff måste avtjänas obönhörligen, och det
klarar han kanske bara inte av att förlika sig med.

Han trodde nog i det längsta att han skulle kunna komma undan med sin bestialiska
illgärning, men nu är det helt enkelt slut med att tro på nåt sånt, hur mycket bloggare
och bundsförvanter som än finns där ute i samhället.
Varifrån har du fått det fetstilta?
Citera
2014-08-21, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är en riskbedömningen man gör på alla som hamnar på utredningsavd på Kumla.
Han hotade ju psykvårdaren, så hot ingår väl i den mordbild han dömts för förmodar jag.

Det är ingen speciell bedömning för KJ utan dom flesta mördartyperna bedöms på det viset.
Säkerhetsklass 1 typ, men det som skiljer åt är psykavdelningen där hamnar inte alla. Ett exempel är Mijailo Mijailović han hamnade där och sen på rättspsyk Växjö-och Sundsvall.

Vi får inte glömma att dömda mördare anses vara hotfulla och våldsamma. Oavsett vad vi tycker.
Det enda man kunde önska är att han dömts till vård direkt,.
Håller helt med det sistnämnda!
Citera
2014-08-22, 00:02
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vem menar du? IG? Lyssna på hennes vittnesmål i TR, hon betraktade inte KJ som hotfull.
Läs FUP. Där står om mordhotet mot en som gjort slut med honom.
Har inte sidan nu.

Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Och att han tagit ett hårt stryptag på en flickvän och mordhotat en annan när hon gjorde slut med honom.

https://www.flashback.org/sp48035155
Citera
2014-08-22, 00:06
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Varifrån har du fått det fetstilta?
Jag påstår inte att han uppträtt våldsamt.
Däremot tillåter jag mig att spekulera i att det kan vara så.
Och att det har bidragit till den bedömning som nu gjorts och blivit till allmän kännedom idag.

Du är ju själv mycket för att understryka att du inte påstår allting som du får ur dig.
Du spekulerar med andra ord. Då får väl andra också göra det, hoppas jag.
Citera
2014-08-22, 00:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Läs FUP. Där står om mordhotet mot en som gjort slut med honom.
Har inte sidan nu.

https://www.flashback.org/sp48035155
Återkom när du har sidan.
Citera
2014-08-22, 01:02
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Jag påstår inte att han uppträtt våldsamt.
Däremot tillåter jag mig att spekulera i att det kan vara så.
Och att det har bidragit till den bedömning som nu gjorts och blivit till allmän kännedom idag.

Du är ju själv mycket för att understryka att du inte påstår allting som du får ur dig.
Du spekulerar med andra ord. Då får väl andra också göra det, hoppas jag.

Det finns väl ingenting som utesluter att han kan ha upplevts hotfull vid något eller några tillfällen under det gångna året.
Vi kan spekulera i om det har förekommit hot eller liknande fast där kommer det också att stanna. Spekulationer har en tendens att trissas upp tills de tas som sanningar.

Sanningen är att ingen av oss vet hur det förhåller sig.
Citera
2014-08-22, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Det finns väl ingenting som utesluter att han kan ha upplevts hotfull vid något eller några tillfällen under det gångna året.
Vi kan spekulera i om det har förekommit hot eller liknande fast där kommer det också att stanna. Spekulationer har en tendens att trissas upp tills de tas som sanningar.

Sanningen är att ingen av oss vet hur det förhåller sig.

jag hade också blivit förbannad av att sitta oskyldigt dömd. Kanske har han hotat att hitta VBs riktige mördare, vilket gör honom hotfull och våldsbenägen.
Med sina funktionshinder har han svårt att dölja sådana känslor och tänker inte på att det kan ligga honom till last om var han placeras.
Citera
2014-08-22, 01:20
Bannlyst
Citat:
Att hundar sannolikt kan bita sig i tungan om de får ström i munnen.
Nu länkar du uppenbart till något som inte är relevant i sammanhanget. Vad är ditt syfte med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in