2014-08-21, 21:55
Medlem
Tja! Fattar inte grejen med genus extremfeminism osv..

Män är manliga och kvinnor kvinnliga av en anledning. Naturen har skapat oss så helt enkelt. Killar har mer testo, tjejer mer östrogen.
Skulle ni feminister hellre ha en man med ljus röst som älskar genus, eller en manlig man som ni kan attraheras av?

Och allt tjafs om "hur kvinnor framställs i media" osv! Vad är problemet? Om man inte tycker det är viktigt att vara smal eller vad det nu kan vara, så behöver man inte ta åt sig!
Vill man komma i en viss form så är det väl bara att göra det? Om man är tjock och gnäller på smala människor är manlat och har ett svagt psyke! Punkt!

Jag själv var till exempel rätt tjock för ett par år sedan, tills jag kom på den lilla detaljen, JAG måste anstränga mig för att ändra på det. Nu vill jag ha muskler, så jag satsar stenhårt på det osv.. Gods are not born, they are created

Och värst av allt, eran fixering vid mens... VARFÖR lägger man upp bilder på mens? Nej visst, man behöver inte skämmas för sin mens, jag skäms inte för att jsg bajsar, men jag tar inte bild på skiten(no pun

Skriv gärna era tankar om ovanstående
Mvh
Citera
2014-08-21, 21:57
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuuuarkBraah

Män är manliga och kvinnor kvinnliga av en anledning. Naturen har skapat oss så helt enkelt. Killar har mer testo, tjejer mer östrogen.
Skulle ni feminister hellre ha en man med ljus röst som älskar genus, eller en manlig man som ni kan attraheras av?

Och allt tjafs om "hur kvinnor framställs i media" osv! Vad är problemet? Om man inte tycker det är viktigt att vara smal eller vad det nu kan vara, så behöver man inte ta åt sig!
Vill man komma i en viss form så är det väl bara att göra det? Om man är tjock och gnäller på smala människor är manlat och har ett svagt psyke! Punkt!

Jag själv var till exempel rätt tjock för ett par år sedan, tills jag kom på den lilla detaljen, JAG måste anstränga mig för att ändra på det. Nu vill jag ha muskler, så jag satsar stenhårt på det osv.. Gods are not born, they are created

Och värst av allt, eran fixering vid mens... VARFÖR lägger man upp bilder på mens? Nej visst, man behöver inte skämmas för sin mens, jag skäms inte för att jsg bajsar, men jag tar inte bild på skiten(no pun

Mvh
Bajs är inte bundet till kön. Att ta foto på sin mens är att vara stolt över sin kvinnliga natur.
Citera
2014-08-21, 22:01
Medlem
Matberoendes avatar
Psykologi och annan beteendevetenskap verkar inte vara din grej.
Citera
2014-08-21, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Bajs är inte bundet till kön. Att ta foto på sin mens är att vara stolt över sin kvinnliga natur.

Med den logiken kan jag ta foton på min kuk för att vara stolt över min manliga natur.
Citera
2014-08-21, 22:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuuuarkBraah

Hur vet du vad jag och andra kvinnor attraheras av?

Bör vi inte få avgöra det själva?

Kvinnor som attraheras av jämställda män attraheras givetvis av jämställda män. Dum fråga.

Citat:
Men du störs av att kvinnor diskuterar män tydligen... Dubbelmoral så man storknar.

Citat:
Du kom fram till att du ville något .. jaha. Grattis till det. Det ger dig knappast rätt att försöka mästra alla som inte vill samma sak som du.

Citat:
Också ditt val - både vad du väljer att lägga ut och vad du väljer att titta på som andra lagt ut.

Citat:
Mvh
Att det är tröttsamt med detta mästrande och gnäll - för att inte tala om hur mycket jag spyr på män som försöker definiera vad kvinnor vill ha.
Citera
2014-08-21, 22:06
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angrykid665
Med den logiken kan jag ta foton på min kuk för att vara stolt över min manliga natur.
Det kan du väl göra ifall du vill dyrka en fallossymbol. Hur du sedan får använda och använder bilden är upp till lagen och dig.
Citera
2014-08-21, 22:08
Medlem
TheKickss avatar
Det är ingen som fattar det, inte ens de själva.
Medias objektifiering av kvinnan är däremot ett problem. När unga tjejer växer upp och får helt fel bild av hur en kvinna ser ut och mår dåligt av detta så är ngt väldigt fel. Medias konstiga bilder av kvinnor spelar inte mig ngn roll för jag är tillräckligt gammal för att veta hur det är men unga tjejer har inte det.
Citera
2014-08-21, 22:12
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKicks
Det är ingen som fattar det, inte ens de själva.
Medias objektifiering av kvinnan är däremot ett problem. När unga tjejer växer upp och får helt fel bild av hur en kvinna ser ut och mår dåligt av detta så är ngt väldigt fel. Medias konstiga bilder av kvinnor spelar inte mig ngn roll för jag är tillräckligt gammal för att veta hur det är men unga tjejer har inte det.
Det är svårare att genomskåda detta dikterande när det inte finns alternativa källor som belyser det som händer. Man borde lära ut i skolan i tidigt skede att media drivs av inkomstintressen och inte speglar reklam på ett rättvist sätt. Marknadsför produkter, inte stereotyper och vridna könsroller.
Citera
2014-08-21, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Kvinnor som attraheras av jämställda män attraheras givetvis av jämställda män. Dum fråga.

Men du störs av att kvinnor diskuterar män tydligen... Dubbelmoral så man storknar.

Du kom fram till att du ville något .. jaha. Grattis till det. Det ger dig knappast rätt att försöka mästra alla som inte vill samma sak som du.

Också ditt val - både vad du väljer att lägga ut och vad du väljer att titta på som andra lagt ut.

Att det är tröttsamt med detta mästrande och gnäll - för att inte tala om hur mycket jag spyr på män som försöker definiera vad kvinnor vill ha.

Varför är alla feminister bitterfittor? (Seriös fråga)
Citera
2014-08-21, 22:16
Medlem
Matberoendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angrykid665
Varför är alla feminister bitterfittor? (Seriös fråga)
Varför är alla som heter Karl mentalt retarderade?
Citera
2014-08-21, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

1. Jo självklart, det var en fråga. Dock så har jag inte stött på någon tjej som inte tänder på klassisk manlighet. Men självklart ska alla ha sin åsikt.

2 och 3 Jag störs inte av att kvinnor diskuterar män, menade att varför gnälla på att "såhär ska man se ut" osv, accepterar till fullo att folk är feta eller ser ut som dom vill, men varför då bry sig om hur andra framställs om man inte ens vill se ut så? Alla har väl rätt att bestämma över sitt utseende?
Menar KVINNOR OCH MÄN.

4 Absolut får man, men varför? Har flickvän och är inte "rädd" för mens som många feminister tror att män är. Tror få killar är det.

Undrade mest varför man gör det?
Mvh!
Citera
2014-08-21, 22:21
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Det är svårare att genomskåda detta dikterande när det inte finns alternativa källor som belyser det som händer. Man borde lära ut i skolan i tidigt skede att media drivs av inkomstintressen och inte speglar reklam på ett rättvist sätt. Marknadsför produkter, inte stereotyper och vridna könsroller.

Ja det är en väldigt bra idé. Jag vet inte vad skolan säger om detta, jag är inte insatt i skolan längre då det var länge sedan jag gick där och jag har inga barn i skolålder. Skolan skulle kunna lyckas galant med det tror jag dock...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in