2014-08-21, 22:28
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKicks
Ja det är en väldigt bra idé. Jag vet inte vad skolan säger om detta, jag är inte insatt i skolan längre då det var länge sedan jag gick där och jag har inga barn i skolålder. Skolan skulle kunna lyckas galant med det tror jag dock...
Jovisst, det ligger en sanning i det du pekar på i din kommentar. Jag skulle vilja poängtera att man inte lär ut några former av politiska åsikter, utan snarare förmågan att genomskåda dessa och själv göra ett välmotiverat ställningstagande (helst utan risken för kränkningar, men än så länge är det i de bästa av världar).

Hur skulle du implementera detta?
Citera
2014-08-21, 22:29
Medlem
Citat:
Det är ingen som fattar det, inte ens de själva.
Medias objektifiering av kvinnan är däremot ett problem. När unga tjejer växer upp och får helt fel bild av hur en kvinna ser ut och mår dåligt av detta så är ngt väldigt fel. Medias konstiga bilder av kvinnor spelar inte mig ngn roll för jag är tillräckligt gammal för att veta hur det är men unga tjejer har inte det.
Sant, men detsamma gäller dock killar. Utan det idialet hade jag nog aldrig börjat träna, och nu har träning blivit mitt största intresse. Visst klart man mår skit för att man fortfarande är spinkig, men det släpper ju ju större msn blir

OBS tycker inte det är rätt att ändra sig själv för andras skull, det gör man för sun egen skull isf.
Har lite svårt att se utseendefixering som något spec negativt, då jag själv drömmer om att bli bodybuilder.

Men visst är det ett problem att folk mår dåligt pga ideal som finns, men tror nog dålig självkänsla är boven framförallt!
Citera
2014-08-21, 22:33
Medlem
IvanPavlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuuuarkBraah
Tja! Fattar inte grejen med genus extremfeminism osv..

Män är manliga och kvinnor kvinnliga av en anledning. Naturen har skapat oss så helt enkelt. Killar har mer testo, tjejer mer östrogen.
Skulle ni feminister hellre ha en man med ljus röst som älskar genus, eller en manlig man som ni kan attraheras av?

Skulle vara intressant att höra denna ljusa röst som älskar genus. Ett ganska udda föremål för en ljudkälla att åtrå må man säga.
Citera
2014-08-21, 22:36
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Jovisst, det ligger en sanning i det du pekar på i din kommentar. Jag skulle vilja poängtera att man inte lär ut några former av politiska åsikter, utan snarare förmågan att genomskåda dessa och själv göra ett välmotiverat ställningstagande (helst utan risken för kränkningar, men än så länge är det i de bästa av världar).

Hur skulle du implementera detta?

Varför göra det till ngt politiskt? Det är väl bara att visa hur verkligheten ser ut bakom en reklambild. Det behöver inte vara krångligare än så. Jag tror inte att man ens behöver gå in på varför de gör så här för jag tror inte att barn är kapabla till att förstå sådana begrepp. För ett barn är ju det mesta svart eller vitt så om man visar fakta så tar de till sig det som sanning.
Den stora frågan, enligt mig är i vilket ämne eller kurs detta skulle tas upp. Oxå i vilken årskurs. Ju tidigare desto bättre kan jag känna då detta ytliga sätt att se på människokroppar och skönhet verkar ha krupit ner i åldrarna väldigt mycket.
Citera
2014-08-21, 22:42
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Sant, men detsamma gäller dock killar. Utan det idialet hade jag nog aldrig börjat träna, och nu har träning blivit mitt största intresse. Visst klart man mår skit för att man fortfarande är spinkig, men det släpper ju ju större msn blir

OBS tycker inte det är rätt att ändra sig själv för andras skull, det gör man för sun egen skull isf.
Har lite svårt att se utseendefixering som något spec negativt, då jag själv drömmer om att bli bodybuilder.

Men visst är det ett problem att folk mår dåligt pga ideal som finns, men tror nog dålig självkänsla är boven framförallt!

En bodybuildarkropp är ju dock inget ideal som du har fått från media. Det är ju ditt eget påhitt.
Självklart påverkas unga killar oxå. Jag argumenterade bara emot en specifik punkt i ts och den hade inget med unga killar att göra.

Om idealen hade varit naturliga hade jag inte brytt mig. Men det är de inte, det är inga kvinnor som ser ut så där. Inga män heller för den delen. Och många människors dåliga självkänsla kommer ju just från den här skiten. Vuxna människor kan se det för vad det är men det kan inte unga människor och i den åldern formas man så mycket inför framtiden så jag tror att media förstör mer än vad de ens förstår.
Citera
2014-08-21, 22:58
Medlem
Citat:
En bodybuildarkropp är ju dock inget ideal som du har fått från media. Det är ju ditt eget påhitt.
Självklart påverkas unga killar oxå. Jag argumenterade bara emot en specifik punkt i ts och den hade inget med unga killar att göra.

Om idealen hade varit naturliga hade jag inte brytt mig. Men det är de inte, det är inga kvinnor som ser ut så där. Inga män heller för den delen. Och många människors dåliga självkänsla kommer ju just från den här skiten. Vuxna människor kan se det för vad det är men det kan inte unga människor och i den åldern formas man så mycket inför framtiden så jag tror att media förstör mer än vad de ens förstår.

Mja. När jag och hela min generation var barn så lekte vi med actionfigurer som inte direkt hade några potatiskroppar.

Krig och muskler var det som gjorde en man så att kvinnor är alldeles särskilt utsatta av kroppsideal är inte sant. Det kan dock vara så att kvinnor har svårare att bryta sig från normer om något.
Citera
2014-08-21, 23:45
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Mja. När jag och hela min generation var barn så lekte vi med actionfigurer som inte direkt hade några potatiskroppar.

Krig och muskler var det som gjorde en man så att kvinnor är alldeles särskilt utsatta av kroppsideal är inte sant. Det kan dock vara så att kvinnor har svårare att bryta sig från normer om något.

Nja, en bodybuildarkropp är ju mer extrem än så.
Jag har inte skrivit att det inte finns ideal för män, det jag skrev är att en bodybuildarkropp inte är ett ideal. Muskler ja, men som sagt en bodybuildare är mer extrem.
Citera
2014-08-21, 23:51
Medlem
Citat:
Nja, en bodybuildarkropp är ju mer extrem än så.
Jag har inte skrivit att det inte finns ideal för män, det jag skrev är att en bodybuildarkropp inte är ett ideal. Muskler ja, men som sagt en bodybuildare är mer extrem.

Ta en titt på He-Man (Han-man! Supercoolast). Det är en i stort sett ouppnåelig kropp.
I storts sett alla manliga actionfigurer var (och många är fortfarande) formade på det viset så kvinnor var inte mer utsatta på den fronten.

Det riktas skit mot båda könen, men många människor har en tendens att bara se skit riktad mot det egna könet, därav feminism.
Citera
2014-08-22, 00:00
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Tja! Fattar inte grejen med genus extremfeminism osv..

Män är manliga och kvinnor kvinnliga av en anledning. Naturen har skapat oss så helt enkelt. Killar har mer testo, tjejer mer östrogen.
Skulle ni feminister hellre ha en man med ljus röst som älskar genus, eller en manlig man som ni kan attraheras av?

Och allt tjafs om "hur kvinnor framställs i media" osv! Vad är problemet? Om man inte tycker det är viktigt att vara smal eller vad det nu kan vara, så behöver man inte ta åt sig!
Vill man komma i en viss form så är det väl bara att göra det? Om man är tjock och gnäller på smala människor är manlat och har ett svagt psyke! Punkt!

Jag själv var till exempel rätt tjock för ett par år sedan, tills jag kom på den lilla detaljen, JAG måste anstränga mig för att ändra på det. Nu vill jag ha muskler, så jag satsar stenhårt på det osv.. Gods are not born, they are created

Och värst av allt, eran fixering vid mens... VARFÖR lägger man upp bilder på mens? Nej visst, man behöver inte skämmas för sin mens, jag skäms inte för att jsg bajsar, men jag tar inte bild på skiten(no pun

Skriv gärna era tankar om ovanstående
Mvh
Det kan ha med det estetiska sinnelaget att göra, något som genom alla tider varit något som kvinnor haft särskilt öga för och också tagit tillvara på.

Att ta bild på sin mens och lägga ut, kan vara ett avantgardistiskt konstgrepp och mest spegla fantsifullhetens galna nöje att bara göra vad som faller in för att det är häftigt och för lite självironi.

Finns dem som också målar tavlor med mensblod och tecknar akvarell med lite fördrivning av mensblod - konstnärer som för all del använder exkrement och fårablod och tuggar både grus gräs och spikar och sliter sitt hår (Salvador Dali / en man) och så har vi dem som kletar in hennagröt i håret tills det lyser i grönt istället för blodrött.

I arabländerna målar man händer och fötter i en massa mönster, fast i orangerött, inte i mensrött. Också en spegling av kvinnors estetiska sinnelag. Mycket yta & form. Viktorianska tiden.. snöra in midjan tills bysten stod ut som ballonger med klyftan väl utbjuden. en annan form av exponering bara, vad är då liten mensfläck på ett foto? ett pip i rumden som slocknar halvvägs bara.

Vad hänvisades inte kvinnor göra då.. av alla fräcka bilar och motorer som skulle flashas så var det kvinnor som skulle lägga sig raklånga över motorhuven.. för var har du sett stretande män stå och puta med bringan eller sina vackra pungkulor... i vilken offentlig reklam?

Nej just det.. det är kvinnan som är så beundransvärd och åtrådd att t.o.m ett litet mensblod väcker din beundran så stor att du startar en tråd om det. Inte lite dubbelcred åt tjejen att dessutom lägga det i forum feminism

Så det var väl en halvgalen batikhäxa i farten, kanske tröttnade på att skrubba menstrosor tio gånger om dagen - tror du det är på något sätt roligt att känna niagarafallet forsa nerför låren och tog en snapshot istället.

Det kanske låg ett litet spontanaborterat foster där, en liten pyttevarelsens miniklump.

Nog så värt att fota för att lägga in i fotoalbumet, för saknade släktingar....

Men kan lugna dig TS, hundar är värre.. de äter bajs. Och btw.. i en porrfilm, ejakulerades det efter en herrans vild orgie, i vinglas.. sedan satt de och skålade och drack upp sperman.

Kvinnor och MÄN där. hmm hm
Citera
2014-08-22, 00:03
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Ta en titt på He-Man (Han-man! Supercoolast). Det är en i stort sett ouppnåelig kropp.
I storts sett alla manliga actionfigurer var (och många är fortfarande) formade på det viset så kvinnor var inte mer utsatta på den fronten.

Det riktas skit mot båda könen, men många människor har en tendens att bara se skit riktad mot det egna könet, därav feminism.

Jag har fortfarande inte påstått att det inte finns manliga ideal. Vi pratade om media och dess reklam och där är INTE en bodybuildarkropp ngt ideal och därför påpekade jag att ts inte kan ha fått det från media.
Citera
2014-08-22, 00:13
Medlem
Citat:
Jag har fortfarande inte påstått att det inte finns manliga ideal. Vi pratade om media och dess reklam och där är INTE en bodybuildarkropp ngt ideal och därför påpekade jag att ts inte kan ha fått det från media.

Samma gäller givetvis i media, jag använde actionfigurer för att det var ett väldigt tydligt exempel.
Hur ser alla manliga hjältar ut i film? Är de lönnfeta? Hur ser män i reklam riktad mot män ut?
Dressman, Stay Hard (otroligt homoerotiskt namn btw), deoderanter osv.

Den enda skillnaden mellan manliga och kvinnliga ideal är att män inte gråter ut i media eller mot en ideologisk axel när de inte lyckas uppfylla de manliga idealen. Män vet nämligen mycket väl vad kvinnor anser om svaga män.
Citera
2014-08-22, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Det kan du väl göra ifall du vill dyrka en fallossymbol. Hur du sedan får använda och använder bilden är upp till lagen och dig.
Som din vidriga mens då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in