2014-08-21, 12:02
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
När gisslan är värd en jävla massa pengar så ligger det i allas intresse att gisslan är i skick. Skadat gods tenderar att ge sämre betalt alltså finns ingen som helst mening med att tortera gisslan. I detta fall ansåg bevisligen IS att gisslan gjorde mera nytta på film

För en organisation som IS så är en amerikansk medborgare mycket mer värd som symbol än i materiella termer.

Som sagt så saknas inte resurser

EDIT:

Därmed inte sagt att det finns någon större poäng med tortyr i detta fall, förutom som någon subjektiv och lokal njutning i att se en amerikan lida.
Han tillhörde inte någon underättelsetjänst och hade således inte någin användbar information att tala om.
Senast redigerad av shponglad 2014-08-21 kl. 12:06.
Citera
2014-08-21, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Och det känner förstås du till?

Har du någonsin befunnit dig i mellan östern eller trampat mark där Islam härskar? Om inte, så kan jag fortsätta att dra fram faktiska och verkliga saker ur min röv medan du kan fokusera och fantisera i cirklar om vad ditt brunöga ser och sen kan du hålla käft så vi kommer vidare.

Eftersom vi i just detta fallet förhåller oss enbart till Foleys video så vet jag det vi alla kan se svar ja.

Du sitter ju bara och gissar och det är jag inte intresserad av att läsa mer om. Förhåll dig till verkligheten som sagt. Vad som kan ha hänt är ointressant. Att han visas upp helt utan synliga skador är däremot inte ointressant utan det är verkligheten och av yttersta intresse för alla som faktiskt följt denna story.

Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
När gisslan är värd en jävla massa pengar så ligger det i allas intresse att gisslan är i skick. Skadat gods tenderar att ge sämre betalt alltså finns ingen som helst mening med att tortera gisslan. I detta fall ansåg bevisligen IS att gisslan gjorde mera nytta på film

Rent trams.
Ni islamofober får ju liksom bestämma er för om ISIS är dom brutala mördarna ni påstår eller inte. Att man är extremt brutalt men helt plötsligt jättesnäll mot någon man skall avrätta är ju så jävla dumt och ologiskt att jag inte ens förstår hur ni konstant kan komma dragandes med liknande trams. Fan så mycket mer effektfullt att visa upp en totalt söndertorterad jänkare för att psykologiskt visa för alla att dom kommer att torteras om ISIS får tag på dom.
Citera
2014-08-21, 12:06
Medlem
Alltså det känns lite som det var mest propaganda i den här videon , att det var en engelsman som var bödel behöver inte betyda att det var han som avrättade han ,men det vet ju inte amerikanerna och engelsmännen .
Känns lite som att dom vill få fram att både engelsmännen och amerikanerna ska agera och kanske gå in ,med marktrupper och grejer .
Citera
2014-08-21, 12:21
Medlem
Jakten på den man med brittisk dialekt som tros ha avrättat amerikanske journalisten James Foley är i full gång i Storbritannien.

Brittiska medier uppger att bödeln kallas ”John” och tillhör en jihadistgrupp som går under smeknamet ”The Beatles”.

Uppgifterna kommer från personer som själva varit gisslan hos Islamiska staten, IS.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19400268.ab
Citera
2014-08-21, 12:33
Medlem
shponglads avatar
Liveleak rapporterar att dom inte kommer ge serverutrymme för fler halshuggnings-klipp utförda utav ISIS

Citat:
We will not be showing further beheadings carried out by IS. We've shown the
world the true horror of this form of execution more than once in the past and
we cannot find any compelling reason to even be thought of as promoting the
actions of this group. We know they do not find support here on LL and that
condemnation is virtually universal but there is no reason at all to show more
beheadings. Nothing changes about them, they're still relentlessly grim and no
deeper insight will be offered by descending into some grotesque
"beheading of the week" scenario.

http://www.liveleak.com/view?i=a69_1408615973
Citera
2014-08-21, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Eftersom vi i just detta fallet förhåller oss enbart till Foleys video så vet jag det vi alla kan se svar ja.

Du sitter ju bara och gissar och det är jag inte intresserad av att läsa mer om. Förhåll dig till verkligheten som sagt. Vad som kan ha hänt är ointressant. Att han visas upp helt utan synliga skador är däremot inte ointressant utan det är verkligheten och av yttersta intresse för alla som faktiskt följt denna story.

Rent trams.
Ni islamofober får ju liksom bestämma er för om ISIS är dom brutala mördarna ni påstår eller inte. Att man är extremt brutalt men helt plötsligt jättesnäll mot någon man skall avrätta är ju så jävla dumt och ologiskt att jag inte ens förstår hur ni konstant kan komma dragandes med liknande trams. Fan så mycket mer effektfullt att visa upp en totalt söndertorterad jänkare för att psykologiskt visa för alla att dom kommer att torteras om ISIS får tag på dom.

Ja, det ser jag och alla andra med men om inget intresse finns för att spekulera i vad som hänt eller hur det kan ha hänt och tiden fram tills dess har gestaltat sig, förstår jag inte varför du häckar här och vill övertyga folk om din säkerställda ståndpunkt på ett forum ämnat för diskussion. Sånt kallar jag trams!

Jag tror att Foley haft det förhållandevis bra men jag tror inte att han dagligen blivit serverad saft och bullar. Att hålla sina fötter rena är ett absolut grundläggande inslag (salat) inom Islam och gisslan blir mer ofta än sällan hanterade på samma sätt med bl a fot-tvätt flera ggr dagligen samt rena kläder. T ex gissar jag att vår svenska kamrat Johan Gustavsson säkert har en del att berätta om detta om han någonsin återkommer från sin vistelse i Mali.

Det där med att gissa, tycker jag sannerligen mer bekräftar hur verkligt insatt du är i ämnet.

För övrigt så utesluter inte det ena, det andra. Men det har väl en så skicklig debattör som du aldrig behövt ägna en tanke åt eftersom du missaktar möjligheten till förändring. Då måste du vara en allmän "fob" som inte heller tror på den allmänna frälsning som folk genomgår när de kommer till Sverige. Då vet vi det.

Här får du lära dig om islamsk och/eller salafistisk renhet av kropp eftersom du verkar så intresserad.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Salah
Citera
2014-08-21, 12:52
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dollarz
http://www.liveleak.com/view?i=f08_1408584207

James Foley's Video is a Fake

1) Zero fear and zero emotion on the part of the victim and the aggressor. He doesn't look or sound like he's about to get a knife zigzagging through his esophagus. When he "blames" his brother, there's zero emotion. No way anyone would be able to just read those lines so casually. At 3:00, when he says "I died that day John", with the pauses and everything... he sounds more like an actor trying hard to persuade the viewer rather than someone who is speaking their last words to their family. Watch it and think about it. And the british gentleman terrorist is coming across like they're on the 7th take of this video. No allahu akbar. No highly charged vocal timber, which is 100% the norm in all other beheadings you and I have seen since Nick Berg.

2) Incredible sound engineering

3) No other terrorists around?

3) Where's the blood?

5) They leave out the best part???

Read more at http://www.liveleak.com/view?i=f08_1408584207#1XskH6s6fuOqiHlI.99

Här är tråden för er foliehattar:

(FB) James Foley - False flag?

Men jag kan motsäga dom där punkterna på 5 sekunder.

1. Han visste inte om att han skulle dö just denna gång, efter att ha blivit utsatt för skenavrättningar innan.

2. Precis som ISIS tidigare produktioner, inget som sticker ut.

3. Ja för alla terrorister i Irak samlas varje gång en film spelas in.(dummaste argumentet någonsin)

4. Dom klipper kort inpå han börjar skära.

5. En halshuggning är en brutal akt att se, dom tar inte med den för att det skulle nog skrämma bort fler än det skulle attrahera.
Citera
2014-08-21, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ja, det ser jag och alla andra med men om inget intresse finns för att spekulera i vad som hänt eller hur det kan ha hänt och tiden fram tills dess har gestaltat sig, förstår jag inte varför du häckar här och vill övertyga folk om din säkerställda ståndpunkt på ett forum ämnat för diskussion. Sånt kallar jag trams!

Jag tror att Foley haft det förhållandevis bra men jag tror inte att han dagligen blivit serverad saft och bullar. Att hålla sina fötter rena är ett absolut grundläggande inslag (salat) inom Islam och gisslan blir mer ofta än sällan hanterade på samma sätt med bl a fot-tvätt flera ggr dagligen samt rena kläder. T ex gissar jag att vår svenska kamrat Johan Gustavsson säkert har en del att berätta om detta om han någonsin återkommer från sin vistelse i Mali.

Det där med att gissa, tycker jag sannerligen mer bekräftar hur verkligt insatt du är i ämnet.

För övrigt så utesluter inte det ena, det andra. Men det har väl en så skicklig debattör som du aldrig behövt ägna en tanke åt eftersom du missaktar möjligheten till förändring. Då måste du vara en allmän "fob" som inte heller tror på den allmänna frälsning som folk genomgår när de kommer till Sverige. Då vet vi det.

Här får du lära dig om islamsk och/eller salafistisk renhet av kropp eftersom du verkar så intresserad.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Salah

För att typ 98% av tråden består av svagsinta får som sväljer allt helt utan källkritik. Alla gapar tortyr när ingenting tyder på tortyr. Men just det vill ingen snacka om tydligen....
Det är ett sådant absurt foliehattande från islamofober i tråden att det är direkt patetiskt att se för alla tänkande människor.

Du skapar ursäkt efter ursäkt till varför han kan kanske ha blivit torterad trots att ingenting tyder på det. Så beter man sig inte om man har rent mjöl i påsen och kollar på denna video objektivt och så är det med den saken. Ingenting med denna video säger Islam utan den fullständigt skriker ut HOLLYWOOD och så är det liksom med den saken.

Du vill av någon anledning inte förhålla dig till verkligheten och det vi alla kan se och bekräfta utan du vill så förtvivlat gärna skapa något mer. Men det finns inget mer där. Det är bara dina hjärnspöken som ställer till det för dig. Att du snöar in på fötterna som en total aspie när jag nu uttryckligen skrivit ansikte, fötter, armar, ben osv till dig personligen minst 2 gånger nu kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.
Höj din nivå nu.
Citera
2014-08-21, 13:32
Medlem
L Ron Hubbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Här är tråden för er foliehattar:

(FB) James Foley - False flag?

5. En halshuggning är en brutal akt att se, dom tar inte med den för att det skulle nog skrämma bort fler än det skulle attrahera.

På deras introduktionsvideo är det likadant, ett irakiskt befäl som de avrättar. Man ser aldrig hur de gör det utan man får bara se en bild på huvudet på en annan del av kroppen än halsen på slutet... så det är inte första gången de ej visar hela halshuggningen.
Citera
2014-08-21, 13:46
Medlem
mickepickepös avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Du svarade inte på min fråga, är dom andra halshuggningarna också fejkade?

Edit; Om du vill sitta och konspirera så finns det en tråd i foliehatts delen av flashback, hittar du dit själv eller behöver du hjälp?

Nej, de ser helt annorlunda ut. Offren stretar oftast emot och det krävs ofta 2-3 personer för att hålla dem på plats. Riktigt religiösa offer kan dock vara lugna, för de förväntar sig hamna i himlen som martyrer. Det gäller naturligtvis inte amerikanen. Han är lugn på ett väldigt mystiskt sätt. Iofs menar vissa att han var pro-islam och har eventuellt konverterat. Det skulle kunna förklara en del, men officiellt så finns det ju inga sådana uppgifter.

Jag har redan hittat till den andra tråden och efter lite enkla sökningar på nätet så visar det sig att det är väldigt, väldigt många som är tveksamma till denna video. Inte genier som du, naturligtvis, men normalbegåvade människor funderar ganska mycket över alla små ledtrådar som tyder på att något inte stämmer.
Citera
2014-08-21, 13:47
Medlem
mickepickepös avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L Ron Hubbard
På deras introduktionsvideo är det likadant, ett irakiskt befäl som de avrättar. Man ser aldrig hur de gör det utan man får bara se en bild på huvudet på en annan del av kroppen än halsen på slutet... så det är inte första gången de ej visar hela halshuggningen.

Men där finns det väl ingen önskvärd effekt att skrämma upp en nation? Vill man det, så ser man väl till att inga tveksamheter förekommer?
Citera
2014-08-21, 13:50
Bannlyst
Citat:
Du insinuerar att jag inte vet vad jag pratar om och det är kanske möjligt. Men du finns inte ens på kartan när det kommer till att fundera över verkligheten. Det är ju för fasen du som försöker dikta ihop något genom att med din effektivitet av polisöga(?) förutsätta att killen levt i ett glas bomull och att islamofober överdriver hejdlöst. Jag utesluter inget men konstaterar att saker som ofta ser ut att vara på ett sätt inte alltid är så. Kan du fatta det nu?

Höja min nivå? Okej, då är två procent starksinta och sen har vi den där extra procenten som aldrig räknas med i de 100. De hopplöst dumma. Dit hör du och nu är jag trött på dig och ditt hopplösa dravel.

Jag säger att du inte vet ett jävla skit om någon vattentortyr förekom eller om dom brände cigg på nipples som du tex pratade om. Det är 100% gissningar från din sida. Jag vet däremot att inga synliga skador finns. Kvalitén är som sagt så pass god att man kan se blåmärken efter kedjor på tex "huvud bilden" så då kan man logiskt och enkelt förstå att man givetvis hade sett märken efter långvarig och brutal fysisk tortyr. Man har ju tvingat någon att säga något han inte vill säger ni. Folk kommer in i tråden och jämför med "Theon Greyjoy" liksom och man tror man baxnar över idiotin som frodas bland islamafober. Någonstans på vägen har man totalt tappat sina referensramar och därmed sin källkritik.

Att saker inte och ting inte alltid är som man tror är mycket riktigt. Här har vi tex en story om tortyr men inga som helst spår av tortyr. Då tycker jag att saker och ting inte är som dom ska. Vill man snömosa, ljuga och tro på hittepå så gör då det men tro för guds skull inte att det har någon som helst bäring i en seriös diskussion.

Ja höj din nivå och mitt "dravel" består mest av att jag får leka papegoja eftersom du uppenbarligen har lite problem med att förhålla dig till verkligheten så jag får försöka upprepa verkligheten tills den sjunker in. Är rörande överens med dig dessutom över tröttsamheten som uppstår av hela situationen med dig och din oförmåga att förstå din omvärld så har du inget mer att tillägga får du gärna hålla käft i fortsättningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in