Citat:
Aha märkligt att du la dig i diskussionen isåfall på detta sätt, då borde du hållt med mig och förklarat att du trodde att han har haft det bra. Nu framstod du tyvärr som lika hysteriska som dom andra foliehattande islamofoberna.
Jag har bara pratat om verkligheten. Att vi kan konstatera att Foley inte utsatts för någon som helst fysisk tortyr på dom delar av kroppen vi kan se. Man får ju liksom bestämma sig för om nu ISIS är dom brutala rackarna man kan tro eller om dom är egentligen är precis hur snälla och mysiga som helst! Ja fram till själva avrättningen då men innan dess är det packa in jänkarna i bomull som gäller.
Jag har bara pratat om verkligheten. Att vi kan konstatera att Foley inte utsatts för någon som helst fysisk tortyr på dom delar av kroppen vi kan se. Man får ju liksom bestämma sig för om nu ISIS är dom brutala rackarna man kan tro eller om dom är egentligen är precis hur snälla och mysiga som helst! Ja fram till själva avrättningen då men innan dess är det packa in jänkarna i bomull som gäller.

Märkligt? Vi kan inte konstatera någonting utan att delta vid en obduktion. Tråden behandlar ett avrättningsoffer med rena fötter och utan nämnvärda tecken på att ha behandlats särskilt illa. Det innebär däremot inte per automatik att offret inte har behandlats illa på diverse tänkbara sätt utan utesluter endast att offret inte fysiskt, har torterats sönder och samman på senare tid, efter vad vi kan skönja med blotta ögat. Det betyder ingenting annat.
Jag opponerade mig emot att du påtalade att han hade rena fötter som om det i sig vore något slags argument och det är han inte den första som suttit gisslan under en längre tid att ha. Vidare så finns det flera olika anledningar till att man håller sin gisslan i så pass skapligt skick som möjligt och det i kombination med det visuella intrycket hittills är anledningen till att jag ändå gissar att han inte behandlats hur illa som helst.