Citat:
Ursprungligen postat av
Burros
Eftersom vi i just detta fallet förhåller oss enbart till Foleys video så vet jag det vi alla kan se svar ja.
Du sitter ju bara och gissar och det är jag inte intresserad av att läsa mer om. Förhåll dig till verkligheten som sagt. Vad som kan ha hänt är ointressant. Att han visas upp helt utan synliga skador är däremot inte ointressant utan det är verkligheten och av yttersta intresse för alla som faktiskt följt denna story.
Rent trams.
Ni islamofober får ju liksom bestämma er för om ISIS är dom brutala mördarna ni påstår eller inte. Att man är extremt brutalt men helt plötsligt jättesnäll mot någon man skall avrätta är ju så jävla dumt och ologiskt att jag inte ens förstår hur ni konstant kan komma dragandes med liknande trams.

Fan så mycket mer effektfullt att visa upp en totalt söndertorterad jänkare för att psykologiskt visa för alla att dom kommer att torteras om ISIS får tag på dom.
Ja, det ser jag och alla andra med men om inget intresse finns för att spekulera i vad som hänt eller hur det kan ha hänt och tiden fram tills dess har gestaltat sig, förstår jag inte varför du häckar här och vill övertyga folk om din säkerställda ståndpunkt på ett forum ämnat för diskussion. Sånt kallar jag trams!
Jag tror att Foley haft det förhållandevis bra men jag tror inte att han dagligen blivit serverad saft och bullar. Att hålla sina fötter rena är ett absolut grundläggande inslag (salat) inom Islam och gisslan blir mer ofta än sällan hanterade på samma sätt med bl a fot-tvätt flera ggr dagligen samt rena kläder. T ex gissar jag att vår svenska kamrat Johan Gustavsson säkert har en del att berätta om detta om han någonsin återkommer från sin vistelse i Mali.
Det där med att gissa, tycker jag sannerligen mer bekräftar hur verkligt insatt du är i ämnet.
För övrigt så utesluter inte det ena, det andra. Men det har väl en så skicklig debattör som du aldrig behövt ägna en tanke åt eftersom du missaktar möjligheten till förändring. Då måste du vara en allmän "fob" som inte heller tror på den allmänna frälsning som folk genomgår när de kommer till Sverige. Då vet vi det.
Här får du lära dig om islamsk och/eller salafistisk renhet av kropp eftersom du verkar så intresserad.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Salah