2014-08-21, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Jag kan inte erinra mig en endaste gång som KJ farit med osanning!! Inte vad som är bevisat i vare fall!

Däremot finns det andra som vi vet har ljugit och det är svårt att förstå varför om AN och MB inte har något att dölja?
Har du läst och förstått fup? MB och AN har aldrig varit misstänkta för något i utredningen. Det är enbart din vilja som vill ha det så.
Citera
2014-08-21, 02:09
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Har du läst och förstått fup? MB och AN har aldrig varit misstänkta för något i utredningen. Det är enbart din vilja som vill ha det så.

Zambora, du kanske kan försöka ge ett svar på min fråga jag ställt i tråden? Ingen åklagarkramare verkar vilja ta i den frågan med tång... men du kanske är undantaget?

Var har kroppen förvarats, om du har i åtanke att fluglarverna på kroppen var i tredje larvstadiet OCH likstelhet fanns kvar i såväl torsot som ben? Jag utgår från det mest troliga scenariot att VB mördades 4-5 maj.
Citera
2014-08-21, 02:33
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Får man inte anse något som inte är möjligt juridiskt idag? Varför invände du inte mot det här inlägget? (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Det är tröttsamt att du svarar på en enkel fråga med en motfråg@. Jag tolkar ditt svar som att du inte ser någon juridiskt framkomlig väg att fria KJ. Även fast du tidigare nämnt att "motståndarsidan samlar bevis på hög för en resning". Tomma ord mao. Fö. är det ganska många av trådens drygt 86 000 inlägg jag inte kommenterat. Att du lyckats författa ca 5800 inlägg i ämnet, utan att ta ställning i skuldfrågan, vittnar bara om att du besitter närmast obegränsad tillgång (ca 18 h) av "fritid" per dygn.
Citera
2014-08-21, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora

Det är väl bara att Gratulera till AN och MB som fick som de ville den 4 maj och tiden därefter!!!
Citera
2014-08-21, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Fungerar! Det var den nyckeln som jag menade. Fundera på vart det kan passa, det är inte direkt någon vanlig nyckel varför urvalet av alternativ bör vara begränsat.

Tycker den ser ut att va av äldre enklare typ, en stugdörr kanske.
Citera
2014-08-21, 07:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Det är tröttsamt att du svarar på en enkel fråga med en motfråg@. Jag tolkar ditt svar som att du inte ser någon juridiskt framkomlig väg att fria KJ. Även fast du tidigare nämnt att "motståndarsidan samlar bevis på hög för en resning". Tomma ord mao. Fö. är det ganska många av trådens drygt 86 000 inlägg jag inte kommenterat. Att du lyckats författa ca 5800 inlägg i ämnet, utan att ta ställning i skuldfrågan, vittnar bara om att du besitter närmast obegränsad tillgång (ca 18 h) av "fritid" per dygn.
Det är tröttsamt att svara på inlägg som inte ingår i trådens ämne. Hur är det med matten? 470 dagar á 18 timmar är 8460 timmar. Det är knappt 1,5 timme per inlägg. Så lång tid tar inte ett inlägg att skriva. Och på vilket sätt påverkar avsaknad av ställning i skuldfrågan hur lång "fritid" jag har per dygn?

Högsamlandet pågår för fullt, du kan vara lugn. Jag ser inte någon juridisk väg ännu, men vi närmar oss.
Citera
2014-08-21, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Zambora, du kanske kan försöka ge ett svar på min fråga jag ställt i tråden? Ingen åklagarkramare verkar vilja ta i den frågan med tång... men du kanske är undantaget?

Var har kroppen förvarats, om du har i åtanke att fluglarverna på kroppen var i tredje larvstadiet OCH likstelhet fanns kvar i såväl torsot som ben? Jag utgår från det mest troliga scenariot att VB mördades 4-5 maj.

Utomhus? Boden är inte varmt i maj månad.
Citera
2014-08-21, 09:24
Bannlyst
Citat:
Nej, de undersöktes inte. De förhördes och en av dem spanades det på. Det är inte undersökning. Span sa "hårt arbetande sushikock", inget om att han var karatetränare. Men nu, tack vare henkess vet vi att han sjukanmälde sig från karaten. Sjuk och frisk samtidigt? Får det inte dig att misstänka något?

Det är inget misstänkt i det. Att du tycker det förklarar inte bara din oförmåga här, det får en även att undra hur ditt samspel i verkliga livet, arbete relation barnuppfostran mm, fungerar. Bara för att allt skulle vara som vanligt hemma hos dej efter att din partner fått veta att du vänstrat så är det långt ifrån sagt att det förhåller sej så hos alla andra. MBs agerande med att sjukskriva sej från träning är helt normalt för en helt normal människa vid en sådan händelse. Atmosfären hemma gör att man nog helst inte vill hålla i en träning eller kanske inte vara bland folk på det sättet. Och driver man en verksamhet så kanske den kräver ens närvaro samtidigt som det skingrar tankarna. Så fungerar nästan alla människor, men inte du Quarrel.
Citera
2014-08-21, 09:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Det är inget misstänkt i det. Att du tycker det förklarar inte bara din oförmåga här, det får en även att undra hur ditt samspel i verkliga livet, arbete relation barnuppfostran mm, fungerar. Bara för att allt skulle vara som vanligt hemma hos dej efter att din partner fått veta att du vänstrat så är det långt ifrån sagt att det förhåller sej så hos alla andra. MBs agerande med att sjukskriva sej från träning är helt normalt för en helt normal människa vid en sådan händelse. Atmosfären hemma gör att man nog helst inte vill hålla i en träning eller kanske inte vara bland folk på det sättet. Och driver man en verksamhet så kanske den kräver ens närvaro samtidigt som det skingrar tankarna. Så fungerar nästan alla människor, men inte du Quarrel.
Källa på det fetstilta? Eller är det ett antagande som du framför som sanning? Om verksamheten skingrar tankarna, mår man inte bättre av att ägna sig åt den? Jag antar att karate innebär duschande och annat som gör att personer ser eventuella klösmärken...
Citera
2014-08-21, 11:27
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Utomhus? Boden är inte varmt i maj månad.

Inte varmt?

http://www.temperatur.nu/boden-egen_graf.html?datum=2013-05-04&datum2=2013-05-22&tid1=00&tid2=23&saved

Natten mellan den 4-5 maj var enda dagen med minusgrader(-1,5°) och som varmast fredag och lördag den 17-18 maj med dagstemperaturer ÖVER +26°. Under hela perioden 4-22 maj var det en medeltemperatur på +10,9° och sista veckan en medeltemperatur på ca: +14°.

Torsot hade fortfarande viss likstelhet när det hittades den 22 maj och även benen var likstela. Fluglarver i tredje larvstadiet 12,9 mm långa påträffades.

Kan någon förklara hur detta är möjligt utan att kroppen har varit fryst?

http://en.wikipedia.org/wiki/Rigor_mortis
http://www.exploreforensics.co.uk/estimating-the-time-of-death.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Calliphora_vicina
Senast redigerad av zero73 2014-08-21 kl. 11:36.
Citera
2014-08-21, 11:50
Medlem
Citat:
Nej, de undersöktes inte. De förhördes och en av dem spanades det på. Det är inte undersökning. Span sa "hårt arbetande sushikock", inget om att han var karatetränare. Men nu, tack vare henkess vet vi att han sjukanmälde sig från karaten. Sjuk och frisk samtidigt? Får det inte dig att misstänka något?

Kan du hänvisa till sida i FUP så vi kan hänga med i påståendet.
Citera
2014-08-21, 12:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Kan du hänvisa till sida i FUP så vi kan hänga med i påståendet.
Nej, tyvärr, henkess skriver inte i FUP, såvitt jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in