2014-08-21, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är inget svar från någon som förespråkar denna invandring.

Jag publicerade det där innan jag visste att du ville ha svar från förespråkare. Lycka till med att hitta några i tråden förresten...
Citera
2014-08-21, 00:51
Avslutad
Citat:
Kanske borde vi också diskutera varför vissa tycker det är viktigare att styra in på en pseudo-debatt istället för att diskutera sakfrågan?

Varifrån alla dessa pengar ska tas, var alla ska bo, hur vi ska få fram jobb och andra frågor av den typen är inte så viktigt kanske.
Ska man diskutera sakligt så finns ju risken att man måste debattera saker som volymer & arbetstillfällen med mera. Det gynnar ju bara "främlingsfientliga" krafter som SD. Bättre då att försöka styra in på annat och flytta fokus. Den massiva invandringen ska ju fortgå enligt de styrande & den samlade journalistkåren.

De kommer försöka med detta så länge det går. Det är bara när tillräckligt många säger ifrån. Dels politiker & journalister. Men även oss vanliga röstberättigade. Men fram tills dess så kommer de använda känsloargument & rasistanklaga alla som vill nåt annat.
Citera
2014-08-21, 00:51
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
När du citerar en fråga som jag ställde då är det väl rimligt att svara på den frågan även om den inte var ställd till dig. Varför citerar du annars frågan.

Nu svarade du iaf att du inte tror att Migrationsverket sprider falsk information redan i första meningen så resten av ditt långa inlägg blir rätt ointressant.

När de inte förfalskat informationen har vi en mycket allvarlig situation att hantera och fokus borde ligga där.

Hur får vi fram pengar till de initiala kostnaderna som Migrationsverket ser?

Hur ordnar vi bostäder, var finns bostäderna för bygga hinner vi inte och det skulle också kosta massor.

Hur ordnar vi jobb åt dem? För kan vi inte det måste vi ordna fram långt mycket mer pengar till bidrag.

Det finns många fler svåra frågor att besvara men detta är en start.

Finns väl för fan ingen REGEL som säger att jag måste svara på dina frågor, va? Gör det det? Tagga ner, pysen! Jag gjorde ett inpass för att ge dig en liten heads-up om att Migrationsverket är en synnerligen politiskt styrd myndighet och att det kan finnas både intressekonflikter och lojaliteter som färgar informationen därifrån i en viss kulör.

Fan vad du maler om en i grunden ganska ointressant fråga som dessutom besvarats ett gäng gånger redan och som inte ens ingår i trådstarten? Är det DIN jävla tråd nu?

Vi får fram stålarna genom att RÅNA BANKER och sälja ladd på Stureplan, fattar du väl! Fredde skickar SSG till Fort Knox och snor allt guldet där och Försvarets Herculesplan drar till Bogota och lastar högoktanigt kola som kan späs med minst 40% barnpuder och ändå göra succé hos Faddes polare! SÅ får vi ihop till hela invandringskonkarongen! Det är min teori i alla fall. Lika bra som din, eller?
Citera
2014-08-21, 01:01
Medlem
volvo 240s avatar
Någon mer än jag som minns att FR på sitt första bilderbergmöte ska ha sagt nåt om samarbete med SD men blivit avbruten/tystad av Borg? Det togs upp här på FB och låg det nåt i detta så kan hans utspel vara lite intressant.
Citera
2014-08-21, 02:36
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Citat:
Varför kan inte folk fokusera på sakfrågan istället för att diskutera valtaktik?

Ja det kan man undra.

Du Svenne-i-Banan har oturen att vara den dråpligaste postaren jag har sett på Flashback PI sedan jag började här 2009.

Det verkar som att du tänkte köra en flosklernas valkampanj till förmån för Imam Reinfeldts Allahians när du dök upp här för ett tag sedan. Men just när din kampanj skulle börja så visar det sig för en större allmänhet att Imam Reinfeldt är den största landsförrädaren som Sverige har haft kanske någonsin. Inte lätt att bedriva valkampanj då, lite otur får man säga

Som en förnekelsens Ingemar Stenmark kör du slalom mellan inläggen i denna tråd och låtsas som om allt vore normalt, medans tråden handlar om något av det mest vansinniga som någonsin har utspelat sig inom svensk politik - Imam Reinfeldt ber Det Sovande Folket om att få snabba på den etniska rensningen av dom själva - finansierat med deras egna skattepengar!!! Detta är definitivt en världsunik händelse.

Citat:
Varför kan inte folk fokusera på sakfrågan istället för att diskutera valtaktik?

Ja, den frågan borde du först själv besvara, och sedan fråga andra. Det finns inte mycket ärligt i dina inlägg, det mesta är valtaktik.

Lycka till med valrörelsen!
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2014-08-21 kl. 03:07.
Citera
2014-08-21, 07:08
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonOfAlbania
Det är kommunismens fel att Albanien är ett fattigt land. Men vi skulle behöva ett mer blandat folk i landet för att ösa in mänsklig kapital.

Jag tycker också att vi behöver mer invandrare i Sverige. Några miljoner till för att stärka landets ekonomi och på så sätt kan Sverige bli en europeisk stormakt.

Spelar det någon roll varifrån invandrarna kommer eller kan det vara vilka som helst? Om 10 miljoner serber och greker invandrade till Albanien skulle ditt hemland då plötsligt bli en ekonomisk stormakt?
Citera
2014-08-21, 07:17
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Finns väl för fan ingen REGEL som säger att jag måste svara på dina frågor, va? Gör det det? Tagga ner, pysen! Jag gjorde ett inpass för att ge dig en liten heads-up om att Migrationsverket är en synnerligen politiskt styrd myndighet och att det kan finnas både intressekonflikter och lojaliteter som färgar informationen därifrån i en viss kulör.

Fan vad du maler om en i grunden ganska ointressant fråga som dessutom besvarats ett gäng gånger redan och som inte ens ingår i trådstarten? Är det DIN jävla tråd nu?

Vi får fram stålarna genom att RÅNA BANKER och sälja ladd på Stureplan, fattar du väl! Fredde skickar SSG till Fort Knox och snor allt guldet där och Försvarets Herculesplan drar till Bogota och lastar högoktanigt kola som kan späs med minst 40% barnpuder och ändå göra succé hos Faddes polare! SÅ får vi ihop till hela invandringskonkarongen! Det är min teori i alla fall. Lika bra som din, eller?

Först säger du st du inte behöver besvara mina frågor och nej du behöver inte debattera trådens ämne om du inte vill. Men varför skriver du då här?

Sedan säger du att Migrationsverket är en politiskt styrd myndighet och självklart är de det. Men om du inte tror att de förfalskar siffror för att hjälpa regeringen är det ett ointressant påpekande.

Till sist kommer ett löjligt påstående att vi ska skaffa fram pengarna genom att råna utländska banker. Ja vad säger man, ditt inlägg är helt igenom 100% oseriöst.

Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenSistaGustaf
Ja det kan man undra.

Du Svenne-i-Banan har oturen att vara den dråpligaste postaren jag har sett på Flashback PI sedan jag började här 2009.

Det verkar som att du tänkte köra en flosklernas valkampanj till förmån för Imam Reinfeldts Allahians när du dök upp här för ett tag sedan. Men just när din kampanj skulle börja så visar det sig för en större allmänhet att Imam Reinfeldt är den största landsförrädaren som Sverige har haft kanske någonsin. Inte lätt att bedriva valkampanj då, lite otur får man säga

Som en förnekelsens Ingemar Stenmark kör du slalom mellan inläggen i denna tråd och låtsas som om allt vore normalt, medans tråden handlar om något av det mest vansinniga som någonsin har utspelat sig inom svensk politik - Imam Reinfeldt ber Det Sovande Folket om att få snabba på den etniska rensningen av dom själva - finansierat med deras egna skattepengar!!! Detta är definitivt en världsunik händelse.

Ja, den frågan borde du först själv besvara, och sedan fråga andra. Det finns inte mycket ärligt i dina inlägg, det mesta är valtaktik.

Lycka till med valrörelsen!

Floskler var ordet du använde och ja detta var enbart floskler och påhopp på person istället för att diskutera sakfrågorna. Var de för svåra för dig?
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2014-08-21 kl. 07:20.
Citera
2014-08-21, 07:53
Moderator
OYs avatar
Är det ett ödets ironi att det just handlar om 86000 utförsäkrade samtidigt som Migrationsverket höjer asylprognosen till 80000?

Citat;

I dag kan Dagens Arena berätta att 86 000 människor har utförsäkrats sedan de nya reglerna i sjukförsäkringen infördes.

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/danielswedin/article19390369.ab

http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2014/2014-07-24-Migrationsverket-hojer-asylprognosen-till-80-000.html

Är det såhär Fredrik har tänkt sig att finansiera den ökande invandringsströmmen vet vi vad han menade med att det inte finns utrymme för nya reformer.
Citera
2014-08-21, 07:58
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Någon mer än jag som minns att FR på sitt första bilderbergmöte ska ha sagt nåt om samarbete med SD men blivit avbruten/tystad av Borg? Det togs upp här på FB och låg det nåt i detta så kan hans utspel vara lite intressant.

Det har jag inget som helst minne av. Reinfeldts första Bilderbergsmöte måste ha vart 2006?
I alla fall, jag tror vi absolut kan uteslutna alla samarbeten mellan SD och M.
Citera
2014-08-21, 07:59
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det ett ödets ironi att det just handlar om 86000 utförsäkrade samtidigt som Migrationsverket höjer asylprognosen till 80000?

Citat;

I dag kan Dagens Arena berätta att 86 000 människor har utförsäkrats sedan de nya reglerna i sjukförsäkringen infördes.

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/danielswedin/article19390369.ab

http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2014/2014-07-24-Migrationsverket-hojer-asylprognosen-till-80-000.html

Är det såhär Fredrik har tänkt sig att finansiera den ökande invandringsströmmen vet vi vad han menade med att det inte finns utrymme för nya reformer.

Det är väl iofs bara bra att folk blir utförsäkrade, fler borde bli det. Kollegan till min sambo tex som varit hemma ett år nu pga att hon är utarbetat som det heter.

Sanningen är snarare att skillnaden i inkomst mellan att jobba och få bidrag är för liten för att hon ska komma tillbaks. Det kommer hon inte göra förrän hennes bidrag upphör.
Citera
2014-08-21, 08:49
Medlem
Vågskålens avatar
DN går på offensiven idag. Hela första sidan: "Striden om flyktingpolitiken". Komplett med maximalt stor bild på två äkta flyktingar det är riktigt synd om så att vi skall förstå att de är sådana här vi sviker om vi inte öppnar våra hjärtan.

Endast i papperstidningen än så länge.
Citera
2014-08-21, 08:52
Medlem
Lost-Souls avatar
Suck!

Nu sågar sk "experter" SD.s budgetberäkningar om invandringen, nu är propagandan i gång på allvar.

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/akessons-siffertrick-sagas-av-experterna/

Hur verkligheten ser ut tycks inte spela någon roll för dessa rödvinspimplande as till journalister, att dom genuina vänsterextremisterna och SD-hatarna Stefan Fölster och Li Jansson får uttala sig i denna fråga är tamejfan helt otroligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in