Citat:
Ursprungligen postat av
Bluebeast72
Förstår inte uppståndelsen, ingen reagerar ju när massvis med unga män på rad avrättas med samma metod, inte en notis i en svensk tidning.
Men en usa journalist, då minsann skall alla bry sig...äcklig dubbelmoral o ögontjäneri för de " godas " kamp mot terrorn.
Det är så man skäms över att nästan alla i vårt väst gråter krokodiltårar över en amerikan men skiter i den stora massan offer.
Det här gnället du kommer med är så djävla patetiskt. Du får tycka vad fan du vill om media men sitt inte och klaga över att något utelämnas när det är du själv som ta mig satan inte ens har brytt dig om att kolla. Glo här då:
http://www.dn.se/nyheter/varlden/nya-uppgifter-om-massaker/
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19372886.ab
http://www.svt.se/nyheter/varlden/isis-har-dodat-80-och-kidnappat-100-yazidier
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/isis-terror_3827596.svd
Det har rapporterats precis överallt så du kan spara din mediekritik till något tillfälle när den inte får dig att se ut som en idiot.
Sedan är det inte så konstigt att en avrättad västerlänning uppmärksammas mer i väst än när betydligt fler irakier dör. Inte lustigare än att du kanske blir mer upprörd av om ditt eget barn får en hand avhuggen än om hundra afrikaner svälter ihjäl vilket sker sådär en gång i timman året om. Är du med på principen?
Citat:
Ursprungligen postat av
pederN
Det finns väl amerikaner som hatar sin regering ,ganska många också för den delen, och 70 % av tyskarna tror ju 9/11 var en false flag, enligt en undersökning , så att säga att det är konstigt att svenskar som hatar amerikaner är nog inte så konstigt , det är rätt många som inte gillar usa i många länder skulle jag tro.
Enligt en undersökning... Vilken då och vem lät utföra den?
Citat:
Ursprungligen postat av
pederN
Eller kanske det är så att vissa litar ordagrant på amerikanerna

det gör inte jag, av olika anledningar.
Vem här gör det? Att inte lita ordagrant på USA:s officiella uttalanden betyder inte, för mig att jag kopplar av hjärnaktiviteten totalt som du brukar göra allt för ofta.
Citat:
Ursprungligen postat av
pederN
Vissa kanske inte tycker det är försvarbart döda 1000 tals i drönar attacker och bland dom massor med barn , vill man försvara det kan ju ju försvar USA men jag gör det inte.
Enligt Farhat Taj, född i Pakistan verksam vid Oslos universitet har drönarattackerna större folkligt stöd i de regioner där de genomförs än i resten av de aktuella länderna. Det händer att oskyldiga drabbas men det är enligt henne ovanligt och t ex al Qaida hinner ofta städa undan sina döda och iscensätta att det varit civila offer innan någon kan kontrollera, alltså att de försöker få jänkarnas "hit-rate" att se sämre ut än den är. Vidare är al Qaidas terror mot lokalbefolkningen så stor att många har förståelse för om det förekommer civila offer (vilket självklart är fruktansvärt och måste undvikas så långt det går), bara man blir av med de värsta plågoandarna. Alltså, hellre ett mindre ont ting än ett mer ont.
Källa med citat av Farhat Taj som varit i regionen:
The people of Waziristan are suffering a brutal kind of occupation under the Taliban and al Qaeda. Therefore, they welcome the drone attacks.
There is a deep abyss between the perceptions of the people of Waziristan, the most drone-hit area and the wider Pakistani society on the other side of the River Indus. For the latter, the US drone attacks on Waziristan are a violation of Pakistani’s sovereignty. Politicians, religious leaders, media analysts and anchorpersons express sensational clamour over the supposed ‘civilian casualties’ in the drone attacks. I have been discussing the issue of drone attacks with hundreds of people of Waziristan. They see the US drone attacks as their liberators from the clutches of the terrorists into which, they say, their state has wilfully thrown them.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vindpinad
Vad är lögn?
Vad tror du egentligen? Att USA har stöttat ISIS förstås, det som du påstod i inlägget som jag kallade lögn och det gjorde jag för att det inte var sant. Om jag ger pengar till Föreningen för pälslösa pudlar och ett gäng därifrån går med i Hells Angels, är det då rätt av dig att säga att jag har gett pengar till Hells Angels? Svaret är nej.