2014-08-20, 23:30
Medlem
Snuttepuffs avatar
Det finns onekligen kopplingar till Sverige när det gäller detta. (Att mordet skulle vara "fejk" tror jag inte ett ögonblick på)

Här har vi en förvirrad muslim som vill jämföra äpplen, päron och kameler med varandra.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/en-politisk-attack-mot-oss-muslimer_3831086.svd

Att över huvud taget gå igång på att tycka illa om det senfärdiga förslaget från några snart bortröstade regeringspartier är helt jävla barockt. Zakarias Zouhir tycks vara otroligt indoktrinerad i svammelspråket om "oss stackars muslimer".

Han har aldrig tänkt på att det är muslimer som kivas med muslimer som gör att muslimer flyr från muslimernas länder... Stolpskott.
Citera
2014-08-20, 23:35
Medlem
PremiumBananass avatar
Finns bara en lösning.... låt dem härja fritt och ha ihjäl varandra borta i öknen. låt dem etablera sin jävla shariastat och befatta sig aldrig mer med dem så kommer de förmodligen även lämna oss i fred.

att starta krig mot dem kommer bara leda till fler flyktingströmmar och fler flyktingar till vårt land och ett sådant krig går i realiteten aldrig att vinna, eftersom det hela tiden skapar fler och fler nya terrorister, likt israelkonflikten...
Citera
2014-08-20, 23:40
Medlem
Sheiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Det har inte slagit dig att han kanske är drogad?

Känns föga troligt. Dessa islamister skyr droger och straffet för användande är avrättning.
Citera
2014-08-20, 23:44
Medlem
g0dspirits avatar
Vita huset bekräftar att avrättningen / videon är äkta.

http://omni.se/topic/97d8a5f9-7710-4bb1-962a-95f859f7d838/7f6cf77b-a023-478c-9a35-705d751d0568?source=aftonbladet#xtor=AD-500-[omni]-[tf_utrikesbox_1404]-[integration]-[aftonbladet]-[startsidan]-[26002]
Citera
2014-08-20, 23:45
Medlem
mickepickepös avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Det har inte slagit dig att han kanske är drogad?

Drogad? Då borde han flacka lite mer med blicken, alternativt tala mer monotont. Han känns väldigt kontrollerad i sitt tal. Han tittar inte ens mot "mördaren" i det ögonblick han borde inse att han ska dö. Det brukar de göra i de andra huvudavlägsningsvideos jag sett.

Så... Hur förklarar du tröjan? Har någon snäll muslim vikt upp ärmarna på honom innan fotograferingen?
Citera
2014-08-20, 23:46
Medlem
mickepickepös avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit
Vita huset bekräftar att avrättningen / videon är äkta.

http://omni.se/topic/97d8a5f9-7710-4bb1-962a-95f859f7d838/7f6cf77b-a023-478c-9a35-705d751d0568?source=aftonbladet#xtor=AD-500-[omni]-[tf_utrikesbox_1404]-[integration]-[aftonbladet]-[startsidan]-[26002]

Så de har sett något vi andra inte sett? För på videon som publicerats ser det väldigt oäkta ut.
Citera
2014-08-20, 23:46
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Förstår inte uppståndelsen, ingen reagerar ju när massvis med unga män på rad avrättas med samma metod, inte en notis i en svensk tidning.

Men en usa journalist, då minsann skall alla bry sig...äcklig dubbelmoral o ögontjäneri för de " godas " kamp mot terrorn.

Det är så man skäms över att nästan alla i vårt väst gråter krokodiltårar över en amerikan men skiter i den stora massan offer.
Det här gnället du kommer med är så djävla patetiskt. Du får tycka vad fan du vill om media men sitt inte och klaga över att något utelämnas när det är du själv som ta mig satan inte ens har brytt dig om att kolla. Glo här då: http://www.dn.se/nyheter/varlden/nya-uppgifter-om-massaker/
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19372886.ab
http://www.svt.se/nyheter/varlden/isis-har-dodat-80-och-kidnappat-100-yazidier
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/isis-terror_3827596.svd

Det har rapporterats precis överallt så du kan spara din mediekritik till något tillfälle när den inte får dig att se ut som en idiot.

Sedan är det inte så konstigt att en avrättad västerlänning uppmärksammas mer i väst än när betydligt fler irakier dör. Inte lustigare än att du kanske blir mer upprörd av om ditt eget barn får en hand avhuggen än om hundra afrikaner svälter ihjäl vilket sker sådär en gång i timman året om. Är du med på principen?

Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Det finns väl amerikaner som hatar sin regering ,ganska många också för den delen, och 70 % av tyskarna tror ju 9/11 var en false flag, enligt en undersökning , så att säga att det är konstigt att svenskar som hatar amerikaner är nog inte så konstigt , det är rätt många som inte gillar usa i många länder skulle jag tro.
Enligt en undersökning... Vilken då och vem lät utföra den?

Citat:
Eller kanske det är så att vissa litar ordagrant på amerikanerna det gör inte jag, av olika anledningar.
Vem här gör det? Att inte lita ordagrant på USA:s officiella uttalanden betyder inte, för mig att jag kopplar av hjärnaktiviteten totalt som du brukar göra allt för ofta.

Citat:
Vissa kanske inte tycker det är försvarbart döda 1000 tals i drönar attacker och bland dom massor med barn , vill man försvara det kan ju ju försvar USA men jag gör det inte.
Enligt Farhat Taj, född i Pakistan verksam vid Oslos universitet har drönarattackerna större folkligt stöd i de regioner där de genomförs än i resten av de aktuella länderna. Det händer att oskyldiga drabbas men det är enligt henne ovanligt och t ex al Qaida hinner ofta städa undan sina döda och iscensätta att det varit civila offer innan någon kan kontrollera, alltså att de försöker få jänkarnas "hit-rate" att se sämre ut än den är. Vidare är al Qaidas terror mot lokalbefolkningen så stor att många har förståelse för om det förekommer civila offer (vilket självklart är fruktansvärt och måste undvikas så långt det går), bara man blir av med de värsta plågoandarna. Alltså, hellre ett mindre ont ting än ett mer ont.

Källa med citat av Farhat Taj som varit i regionen:

The people of Waziristan are suffering a brutal kind of occupation under the Taliban and al Qaeda. Therefore, they welcome the drone attacks.

There is a deep abyss between the perceptions of the people of Waziristan, the most drone-hit area and the wider Pakistani society on the other side of the River Indus. For the latter, the US drone attacks on Waziristan are a violation of Pakistani’s sovereignty. Politicians, religious leaders, media analysts and anchorpersons express sensational clamour over the supposed ‘civilian casualties’ in the drone attacks. I have been discussing the issue of drone attacks with hundreds of people of Waziristan. They see the US drone attacks as their liberators from the clutches of the terrorists into which, they say, their state has wilfully thrown them.

Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Vad är lögn?
Vad tror du egentligen? Att USA har stöttat ISIS förstås, det som du påstod i inlägget som jag kallade lögn och det gjorde jag för att det inte var sant. Om jag ger pengar till Föreningen för pälslösa pudlar och ett gäng därifrån går med i Hells Angels, är det då rätt av dig att säga att jag har gett pengar till Hells Angels? Svaret är nej.
Senast redigerad av skunkjobb 2014-08-20 kl. 23:51.
Citera
2014-08-20, 23:50
Bannlyst
Fan vad vidrigt ...
Citera
2014-08-20, 23:51
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickepickepö
Drogad? Då borde han flacka lite mer med blicken, alternativt tala mer monotont. Han känns väldigt kontrollerad i sitt tal. Han tittar inte ens mot "mördaren" i det ögonblick han borde inse att han ska dö. Det brukar de göra i de andra huvudavlägsningsvideos jag sett.

Så... Hur förklarar du tröjan? Har någon snäll muslim vikt upp ärmarna på honom innan fotograferingen?
Ja just det geniet, för du vet ju precis hur alla människor reagerar inför döden Vet du vad, jag tycker du ska åka ner till Irak och cykla genom IS-kontrollerat område iklädd en tröja med stjärnbaneret på bröstet så kan vi titta och bedöma ditt uppträdande efteråt.

Din reaktion inför detta bestialiska mord äcklar mig, du äcklar mig.

Bonusmaterial: Är du masochist och känner för att bli dumförklarad i 25 minuter så bjuder jag på en utskällning till folk som hävdat "fake" över ett annat tidigare utfört mord: https://www.youtube.com/watch?v=smX9P7zXwAc
Senast redigerad av skunkjobb 2014-08-20 kl. 23:55.
Citera
2014-08-20, 23:51
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickepickepö

ISIS har ju både kamerateam och PR folk. Så det vore förmodligen mer osannolikt om videon inte vore editerad och fixad. United States Intelligence Community har ju bekräftat att den är äkta.
Citera
2014-08-20, 23:53
Medlem
-DaRude-s avatar
Har nu spelat om klippet ett par ggr. Ser väldigt iscensatt ut. Väldig läglig avrättning med en personlig hälsning till Obama. Vi ser heller aldrig själva avrättningen. Jag kan ha fel.

Men svara på hur ISIS kan uppstå från i princip ingenstans och ha så jävla mycket pengar att de kan betala sina "jihadister" från världens alla hörn i utländsk valuta. Nog är det minsann mycket konstigheter med denna terrorgrupp. Det behöver inte innebära något större än så, men ändå.
Citera
2014-08-20, 23:53
Medlem
mickepickepös avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Ja just det geniet, för du vet ju precis hur alla människor reagerar inför döden Vet du vad, jag tycker du ska åka ner till Irak och cykla genom IS-kontrollerat område iklädd en tröja med stjärnbaneret på bröstet så kan vi titta och bedöma ditt uppträdande efteråt.

Din reaktion inför detta bestialiska mord äcklar mig, du äcklar mig.

Men din dumme jävel, förklara tröjan eller håll käften.

Jag vet inte hur alla människor reagerar inför döden, men jag vet hur alla reagerat i de videos jag sett. De som har varit lugna har tittat bort i fjärran, det gör inte den här killen.

Du har inte sett så mycket på nätet, antar jag? Om jag äcklar dig... suck. Gå och lägg dig, idiotjävel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in