2014-08-20, 17:24
Medlem
Existenz?
Citera
2014-08-20, 17:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrilleP
Hade de varit något annat som inte passat för din argumentation hade du sagt Photoshop.

Nu när det passar in i din världsbild så är det "övertydliga bevis."

Jag ställer mig lite mer skeptisk.
Nä, det passar inte ett dugg in i min världsbild, varför skulle det göra det? Däremot har jag extremt svårt att se varför de skulle göra sig besväret att fejka just denna avrättning - det är ju inte som om dessa killar är noviser på området direkt.. De hade killen i fångenskap, de hade vad de ansåg mycket goda politiska skäl att avrätta honom. De filmade ett fullt igenom logiskt och troligt scenario som slutar som det gör.. Varför skulle de bluffa? Tror knappast dessa dårar tycker det vore värt mödan att fejka i photoshop eller med vaxdocka eller liknande.
Så tänker jag i alla fall..
Citera
2014-08-20, 17:34
Medlem
countingcrowss avatar
Jag tycker det är konstigt att filmen klipper exakt vid halshuggningen. Kan dock bero på att det nog är rätt svårt att skära av ett helt huvud med en kniv och att de helt enkelt inte ville visa hela videon för att tappa anhängare världen om.

Låt säg att Foley inte dog och att det till slut fick rycka av huvudet eller byta till yxa eller något. De som grupp vill ju inte framstå som inkompitenta idioter heller.

Spekulationer. Jag äcklas dock över allt irrationellt hat denna video har skapat. Det är 9/11 all over again. Bara en anledning till för att lämna de här jävla skitsamhället.
Citera
2014-08-20, 19:08
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Såg precis Obamas presskonferens... det var en mörk uppsyn, och en totalsågning av inte bara ISIS, mördarkopian av al-Qaida. Han markerade att USA kommer att agera, men krävde att närområdesländerna tar ställning mot stenåldersmördarnas primitiva agerande, vilket jag tycker var på tiden. Lite a la GWB's "either you're with us, or you're against us". Hur kan en superskitstat No #1, Saudi-Arabien, tillåtas sponsra allsköns terrorism, skicka miljarder till moskébyggen i västvärlden, och ha det mest förtryckande, odemokratiska statsskick som existerar i världen? Bomba sandråttorna till utplåning, sådana länder och system skall inte ha en plats i världen, anser jag.
Citera
2014-08-20, 19:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Såg precis Obamas presskonferens... det var en mörk uppsyn, och en totalsågning av inte bara ISIS, mördarkopian av al-Qaida. Han markerade att USA kommer att agera, men krävde att närområdesländerna tar ställning mot stenåldersmördarnas primitiva agerande, vilket jag tycker var på tiden. Lite a la GWB's "either you're with us, or you're against us". Hur kan en superskitstat No #1, Saudi-Arabien, tillåtas sponsra allsköns terrorism, skicka miljarder till moskébyggen i västvärlden, och ha det mest förtryckande, odemokratiska statsskick som existerar i världen? Bomba sandråttorna till utplåning, sådana länder och system skall inte ha en plats i världen, anser jag.
Fast vi hjälper dem att bygga vapenfabriker istället vi.. Heja Sverige....
Citera
2014-08-20, 19:47
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja

Så, en liten trigger för att sparka igång lite action "där nere" då.
Oavsett vad man anser om intelligentsian bland entreprenörerna som ägnar sig åt terrorverksamhet, så får man väl lite försiktigt ändå anta att de är på det klara med vad en video som denna kommer få för effekt på den brölande NeoCon-pöbeln i USA?

Knappast avskräckande va?, den skapar snarare totalt motsatt effekt och krigshetsare runtom i världen blir alldeles till sig och kissar ner sig av lycka.

Terror, den perfekta fienden som är omöjlig att besegra, här kan man casha in åtskilliga miljarder på krig i nutid och framtid.
Citera
2014-08-20, 20:09
Medlem
rockandrollas avatar
Det här är ingen FF-operation Fox news har skrikigt i över en månad om att
och de vill ha ett heligt krig ska de få det och att de 72 oskulderna väntar på dem.

USA aldrig skulle mörda en av sina egna journalister eller ens fejka ett mord på
sina egna journalister för att få en anledning att gå in i IS om USA vill gå in i IS
så gör man det. Vad ska omvärlden göra åt saken, grina i FN?
Citera
2014-08-20, 20:33
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
och de vill ha ett heligt krig ska de få det och att de 72 oskulderna väntar på dem.

USA aldrig skulle mörda en av sina egna journalister eller ens fejka ett mord på
sina egna journalister för att få en anledning att gå in i IS om USA vill gå in i IS

Gå in i IS? Jag är ganska säker på att USA inte ser IS som en nation. Det handlar om att stödja Irak eller gå in i Syrien. IS existerar inte som land för västvärlden.

Vidare är det självklart en FF. Denna dåliga och klippta video får mig att tänka på videon av Nick Berg 2004.

Denna video ser inte ut alls som något ISIS tidigare producerat. Det brukar vara mer stökigt och fler jalla jalla-snubbar som bråkar om vem som ska filma.
Senast redigerad av LeonVance 2014-08-20 kl. 20:38.
Citera
2014-08-20, 20:37
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Gå in i IS? Jag är ganska säker på att USA inte ser IS som en nation. Det handlar om att stödja Irak eller gå in i Syrien. IS existerar inte som land för västvärlden.

Vidare är det självklart en FF. Denna dåliga och klippta video får mig att tänka på videon av Nick Berg 2004.

Attackera IS då om det får dig att känna dig bättre.

Nej IS är så passa dumma i huvudet att det på riktigt tror (vet i deras sjuka huvuden)
att det skulle kunna krossa det otrogna och det är knappast första gången det hotar
USA. Skulle USA anse att en FF vore nödvändig skulle de knappast fejka en halshuggning av sina
egna. Att det måste försvara demokratin eller liknande hade räckt gott som svepskäl.
Citera
2014-08-20, 20:39
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Attackera IS då om det får dig att känna dig bättre.

Nej IS är så passa dumma i huvudet att det på riktigt tror (vet i deras sjuka huvuden)
att det skulle kunna krossa det otrogna och det är knappast första gången det hotar
USA. Skulle USA anse att en FF vore nödvändig skulle de knappast fejka en halshuggning av sina
egna. Att det måste försvara demokratin eller liknande hade räckt gott som svepskäl.

Du förstår dig inte på amerika och dess folk märker jag. Människorna i USA skiter egentligen fullkomligt i demokrati. De vill inte offra sina liv för det. Däremot om någon landsman drabbas. Då jävlar.
Citera
2014-08-20, 20:40
Medlem
LeonVances avatar
T o m "the bad guy" i denna film pratar engelska. Som i vilken dålig hollywood-rulle som helst.
Citera
2014-08-20, 20:42
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:

Gulf of Tonkin, det gick ju väldans bra i exempelvis Vietnam menar jag.
Skadar nog inte att mjuka upp publiken så mycket man kan på hemmafronten innan man drar ut i krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in