2014-08-20, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Har läst hela bibel också så jag är medveten om skillnader och likheter.
Bibeln är öga för öga tand för tand om du läser den bokstavligen.
Det är inte koranen i sig som är problemet utan Imamer med en fundamentalistisk syn.
Allt handlar om hur Koranen tolkas. Majoriteten av utövarna gör det fortfarande på ett moderat sätt.
Så länge de moderata muslimerna är i majoritet är problemet möjligt att lösa.
Men de måste själva fördöma Imamer som t ex förespråkar våld mot otrogna.
Om de inte lyckas med det, så kommer det sluta väldigt olyckligt.

Dessa "moderata" muslimer har säkerligen inte orkat plöja igenom hela boken, men när de väl gör det så kan det vara andra bullar som gäller. En muslim som har slöja är imo redan där inte en "moderat" muslim.
Citera
2014-08-20, 16:11
Medlem
Citat:
Det bästa vore så klart om all religion försvann, men det kommer tyvärr inte att hända. Problemet måste lösas på ett annat sätt.

All religion? Vi pratar om en endaste religion här som har potential att radera ut mycket av mänskligheten om den tillåts fortsätta expandera. Jag begriper inte vad alla andra religoner har med det att göra, som att jämföra dag och natt. Jag ger mig nu, känner det börjar bli för mycket ot.
Citera
2014-08-20, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siccature
Jag tror att min kropp skulle kasta in handduken snabbare än mitt psyke. Att du tycker att det är pinsamt att tro någonting får stå för dig. Det handlar inte om vem som är häftigast, det handlar om att jag lever efter en moralkod som du aldrig någonsin haft i ditt liv, och det är just därför du skulle kunna sälja din morsa för rätt summa pengar.

Du är förmodligen den mest pinsamma skribenten på hela forumet.
Du skulle gråtit, skitit på dig, svimmat och levt rövare om du visste att någon skulle såga av ditt huvud med en kniv.

Självklart har han utsatts för obeskrivlig tortyr under åren i fångenskap. De har förmodligen utsatt honom för flertal skenavrättningar tidigare Där proceduren varit densamma som i den aktuella filmen.
Om han nekat så är det bara tillbaka till grottan, sticka nålar i hans penis, köra upp glödgade järnrör i rumpan, stoppa in nålar under tånaglarna och så vidare, människans uppfinningsrikedom är oändlig.

Och så håller det på tills han går med på deras krav. Han (och även du) skulle utan tvekan "erkänna" att han är en pedofil som legat med sina barn, att han har sitt anus placerat i nacken och åt månen till frukost. Det skulle räcka med några timmar för att få vilken människa som helst att påstå precis vad som begärs av dom.

Men du hävdar att du med din uppfostran och dina uppväxtförhållanden gjort dig så tuff att ingen tortyr skulle knäcka dig.
Genom historien finns det människor bra mycket hårdare än dig som gått med att säga och göra vad som helst för att slippa den fruktansvärda smärta, skräck och psykisk kollaps som tortyr innebär.
Att hävda något annat visar bara vilken löjlig liten fjant du är som sitter vid tangentbordet och spelar allan.

Om du är så obeveklig och principfast så kan man fråga sig varför du och din familj flytt till Sverige och gömmer sig i våran trygghet likt fega råttor.
Du förstår väl att vi svenskar inser att de invandrare som kommer hit är skräpet, dom fegaste av de fega, som inte ens vågar stanna kvar i sitt land och kämpa för sin frihet och sina landsmän.

Så när du hävdar att du minsann inte skulle gått med på att läsa upp IS krav så visar du vilken slags person du är, en patetisk efterbliven sådan.

Mvh TBP
Citera
2014-08-20, 16:15
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Då är de ju inte moderata. Sen att det är lösningen är ju en annan fråga.
Kan inte alla bara sluta respektera religiösa, behandla dem som sektmedlemmar helt enkelt?

De är moderata nu, men om det skulle lagstiftas för religiösa restriktioner skulle de flesta inte vara särskilt moderata längre.
På vilket sätt skulle det hjälpa om vi behandlade dem som sektmedlemmar?
Antingen måste muslimerna respektera västerländska värderingar där staten är klart och tydligt skild från religionen. Eller så får muslimerna hålla sig på ett ställe och där får västvärlden lämna dem åt sitt öde. Tyvärr är de lite för utspridda för att de ska fungera.
Citera
2014-08-20, 16:15
Bannlyst
Jag tycker det är viktigt att ändå ha en nyanserad bild av världsläget. När folk ser den här videon av en västerländsk journalist som får halsen avskuren så rasar vreden mot islam i största allmänhet och alla muslimer dras snabbt över en o samma kam, vi är känslodrivna varelser och en sån reaktion är inte konstig, speciellt inte när bödlarna avviker mycket från våran egen kultur.
Men vi vet nog alla vad stormakten USA har gjort, att döda oskyldiga människor, speciellt i mellanöstern, är vardagsmat för jänkarna. Så det finns två sidor av samma mynt, och även om Islamiska Staten är mer barbariska och öppna med dödandet, så är utgången ändå densamma för de civila, dvs döden. Det kändes bara som att det perspektivet behövde komma in i tråden. Tolka det hur ni vill, det enda jag tar avstånd ifrån det är allt dödande, oavsett vilken sida det är som agerar bödel.
Mellanöstern är en stor jävla häxkittel och jag kan inte annat än bli ledsen för de människor som far illa av eländet, oavsett om man är journalist eller lokal invånare.
Att enfaldigt säga att man ska bomba skiten till marken är verkligen att låta sig drivas av enbart känslor och blankt ignorera den mycket komplexa situationen. Vi kan bättre än så. Andra lösningar måste finnas.
Citera
2014-08-20, 16:17
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showmeyours
All religion? Vi pratar om en endaste religion här som har potential att radera ut mycket av mänskligheten om den tillåts fortsätta expandera. Jag begriper inte vad alla andra religoner har med det att göra, som att jämföra dag och natt. Jag ger mig nu, känner det börjar bli för mycket ot.

All religion är förkastlig. Men då det inte går att förbjuda människors tro så är det resonemanget ointressant.
Och nu blev det lite väl OT helt klart.
Citera
2014-08-20, 16:23
Medlem
Citat:
All religion är förkastlig. Men då det inte går att förbjuda människors tro så är det resonemanget ointressant.
Och nu blev det lite väl OT helt klart.

Det började som en religion men kan sluta som någonting värre än hitler.
Citera
2014-08-20, 16:25
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Dessa "moderata" muslimer har säkerligen inte orkat plöja igenom hela boken, men när de väl gör det så kan det vara andra bullar som gäller. En muslim som har slöja är imo redan där inte en "moderat" muslim.

Finns säkert åtskilliga muslimer som inte läst hela koranen likväl som det finns Kristna som inte läst hela Bibeln. Men det handlar om hur du tolkar det du läser samt vilken troslära inom Islam du tillhör.
Men jag kan erkänna att jag blir mer och mer tudelad till Islam då utövarna inte gör speciellt mycket för att fördöma de våldsdåd som begås i dess namn.
Att enbart skylla på att de är fundamentalister som tolkar Koranen fel håller inte i längden. Det krävs ett krafttag mot de krafter som uppenbarligen verkar tämligen fritt även i Västländerna.
Citera
2014-08-20, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
I kontexten med min andra post om ansikte, armar, ben, fötter och dess totala avsaknad av skador osv osv som det sas givetvis. Vad var detta för jävla nonsensfråga att ställa?

Den ställdes bl a med tanke på din övriga kontext men jag orkade inte backa tillbaka för att citera just det inlägget och fötterna var mest korkat. Har du sett många liknande videos där vederbörande offer varit översållat med adekvata lämningar efter omfattande tortyr och lortiga fötter?
Citera
2014-08-20, 16:29
Medlem
Är i shock efter att ha sett den videon..han satt där o prata lite rädd sen bara börja undermänniskan skära i hans hals som om han höll på att skära av ett tjockt rep eller nåt.

Varför detta barabariska sätt att döda en människa på ? varför inte bara skjuta honom om de nu måste döda honom ?

Desamma gäller när de dödar sina djur, varför detta barbariska sätt ?

Varför är de så jävla onda ? Fy fan säger jag bara..mitt hat mot dessa "människorna" vet ingen gräns..
Citera
2014-08-20, 16:31
Medlem
Solrozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Jag tycker det är viktigt att ändå ha en nyanserad bild av världsläget. När folk ser den här videon av en västerländsk journalist som får halsen avskuren så rasar vreden mot islam i största allmänhet och alla muslimer dras snabbt över en o samma kam

Snälla, börja inte.

Jag avskyr USrael men de flesta muslimer är exakt lika onda. Även om alla inte har gjort saker som i videon så är nästan alla så pass hjärntvättade att dom utan tvekan skulle kunna göra det samma.
Citera
2014-08-20, 16:31
Medlem
Citat:
Finns säkert åtskilliga muslimer som inte läst hela koranen likväl som det finns Kristna som inte läst hela Bibeln. Men det handlar om hur du tolkar det du läser samt vilken troslära inom Islam du tillhör.

Eller hur man faktiskt översätter orden, vilka i sig kan ha helt motsägelsefulla betydelser. Likt en gissningslek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in