2014-08-20, 14:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jao, nu borde man gå all in på Reus och Cuadrado ..Kanske signa Reus nu och låna ut honom till Dortmund tills hans kontrakt löper ut nästa sommar? (har jag för mig det gör)

CAS kanske lättar på domen också, vem vet
Vet inte om du är seriös, men vad fan ska Barcelona ha Reus och Cuadrado till? Främst Reus. Ska man spela med 4 anfallare eller ska man låta en av Suárez, Messi, Neymar och Reus värma bänk?

Eller ska Reus spela vänsterback medan Cuadrado spelar högerback?
2014-08-20, 14:18
Medlem
Nus avatar
Citat:
Jao, nu borde man gå all in på Reus och Cuadrado ..Kanske signa Reus nu och låna ut honom till Dortmund tills hans kontrakt löper ut nästa sommar? (har jag för mig det gör)

CAS kanske lättar på domen också, vem vet

Var hade du tänkt att få plats med Reus någonstans? Cuadrado vill nog gå ner på backen igen... Dom lättade på domen när dom gav Barcelona tillstånd att värva nu.
2014-08-20, 14:33
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Vet inte om du är seriös, men vad fan ska Barcelona ha Reus och Cuadrado till? Främst Reus. Ska man spela med 4 anfallare eller ska man låta en av Suárez, Messi, Neymar och Reus värma bänk?

Eller ska Reus spela vänsterback medan Cuadrado spelar högerback?

Ja för du tror att Suarez, Messi, Neymar kommer alla var friska samtidigt hela tiden? (Suarez får inte ens spela förrän 26 oktober te.x) och du tror att de kommer spela varenda en av de 60+ matcherna? När CL, CDR och ligan kör samtidigt måste man variera elvorna, en spelare ska helst bara spela 90min match en gång i veckan för maxprestation.

Både Neymar och Messi missade stora delar av förra säsongen, vad säger att det inte kan hända denna säsong, man måste ha alternativ, en skada på en stor spelare får inte sänka chanserna till en titel utan man ska klara av det också.

Som läget är nu har man bara usla Pedro som "backup" (Rafinha räknar jag inte)
Senast redigerad av NirvanA 2014-08-20 kl. 14:35.
2014-08-20, 14:45
Avslutad
Citat:
Ja för du tror att Suarez, Messi, Neymar kommer alla var friska samtidigt hela tiden? (Suarez får inte ens spela förrän 26 oktober te.x) och du tror att de kommer spela varenda en av de 60+ matcherna? När CL, CDR och ligan kör samtidigt måste man variera elvorna, en spelare ska helst bara spela 90min match en gång i veckan för maxprestation.

Både Neymar och Messi missade stora delar av förra säsongen, vad säger att det inte kan hända denna säsong, man måste ha alternativ, en skada på en stor spelare får inte sänka chanserna till en titel utan man ska klara av det också.

Som läget är nu har man bara usla Pedro som "backup" (Rafinha räknar jag inte)
Spelare i Reus kaliber köps inte som "backup". Om Barcelona dessutom ska spendera ytterligare fantasisummor de nästkommande knappa två veckorna är det inte heller anfallet som främst behöver förstärkning.
2014-08-20, 14:47
Medlem
gato12s avatar
Är det bara jag som är nyfiken på den här stora värvningen som Arsenal ska landa...? Är det Khedira det rör sig om helt enkelt?
2014-08-20, 14:49
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Spelare i Reus kaliber köps inte som "backup". Om Barcelona dessutom ska spendera ytterligare fantasisummor de nästkommande knappa två veckorna är det inte heller anfallet som främst behöver förstärkning.
Det har du iofs rätt i men är Reus bättre än någon av de 3 spelarna så kommer han ju spela, LE har varit tydlig med att vad du gjort innan och status spelar ingen roll utan de med bäst dagsform får spela. Lite kamp om platserna är väl bara positivt i alla aspekter?

Fast te.x Madrid har ju Di Maria som backup vad det verkar, är inte han för bra för det? Man vill väl mäta sig med laget från huvudstaden.
2014-08-20, 14:50
Medlem
cyberkalles avatar
Jag skulle bli mycket förvånad om Reus lämnade Dortmund i detta transferfönster.
2014-08-20, 14:54
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag skulle bli mycket förvånad om Reus lämnade Dortmund i detta transferfönster.
Hade inte han nån utköpsklausul som kunde aktiveras vid nån viss tidpunkt? (vill minnas jag läste nåt om detta för ett tag sedan)
2014-08-20, 14:55
Avslutad
Citat:
Fast te.x Madrid har ju Di Maria som backup vad det verkar, är inte han för bra för det? Man vill väl mäta sig med laget från huvudstaden.
Reus hade naturligtvis varit en fantastisk värvning för vilket lag som helst, men Barcelona borde verkligen satsa på andra spelartyper i nuläget. Typ mittfältare eller försvarare. Carvalho, eller något.

Di María har ryktats vara på väg bort från Real i drygt en månad, just för att han är alldeles för bra för att vara backup, och Reals mittfält har alldeles för många kvalificerade spelare för att vara rimligt.

Di María, Isco, Illarramendi, Alonso, Modric, Kroos, Khedira på tre positioner. Samt James. Alldeles för många.
2014-08-20, 15:00
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Hade inte han nån utköpsklausul som kunde aktiveras vid nån viss tidpunkt? (vill minnas jag läste nåt om detta för ett tag sedan)
2015
2014-08-20, 15:04
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Di María, Isco, Illarramendi, Alonso, Modric, Kroos, Khedira på tre positioner. Samt James. Alldeles för många.

Isco borde verkligen söka en ny arbetsgivare.
2014-08-20, 15:06
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Isco borde verkligen söka en ny arbetsgivare.
Han borde sökt sig till nåt "mellanalternativ" som Atletico, Athletic Club, Sevilla eller Valenica.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in